V pravidelném provozu začnou na české železnici jezdit první bateriové vlaky

Ekonomika
15. 12. 2024 05:51

V pravidelném provozu na české železnici dnes začnou jezdit první bateriové vlaky. Vyvinula a vyrobila je plzeňská Škoda Group. Vlaky budou jezdit na trati z Veřovic na Novojičínsku přes Štramberk, Kopřivnici, Příbor a Studénku do Ostravy.

Mluvčí Škody Group Jan Švehla uvedl, že vlaky vycházejí z elektrických jednotek RegioPanter, ale mohou jezdit i na neelektrifikovaných tratích. Dojezd vlaku na baterie je 80 kilometrů.

Lidé z Novojičínska díky tomu získají celodenní přímé vlakové spojení s krajským městem. Dosud na lince S8 při cestě do Ostravy museli většinou přestupovat ve Studénce. V létě budou navíc vybrané spoje této linky zajíždět i k letišti v Mošnově.

Vlak je dlouhý téměř 53 metrů. Je v něm 140 míst k sezení, celkem se do něj vejde 323 cestujících. Vlak je bezbariérový, je v něm wi-fi, klimatizace, kamerový systém či odbavovací systém, v němž lze platit kreditní kartou. Vlak se může dobíjet za jízdy pod elektrickou trolejí nebo když pod ní stojí ve stanici, ale také třeba připojením vysokonapěťového kabelu v koncové stanici.

České dráhy už podle náměstka jejich generálního ředitele Jiřího Ješety objednaly od Škody dalších 15 vozů, které budou k dispozici na konci roku 2026. "To jsou ale úplně nové bateriové vlaky, které se začínají vyrábět, vyvíjet a schvalovat. Kdežto první čtyři jednotky jsou vlastně standardní RegioPantery dovybavené bateriemi," řekl už dříve Ješeta. Také tyto vlaky mají rovněž jezdit v Moravskoslezském kraji.

Autor: ČTKfoto: ČTK / Ožana Jaroslav

Další čtení

Přerovská Meopta po změně majitele vykázala ztrátu 1,158 miliardy korun

Ekonomika
3. 10. 2025

Zahraniční obchod ČR se zeleninou měl loni rekordní schodek 13,8 miliardy Kč

Ekonomika
3. 10. 2025

Druhou část metra D má opět stavět Subterra, dopravní podnik ji znovu vybral

Ekonomika
2. 10. 2025

Naše nejnovější vydání

TÝDENInstinktSedmičkaINTERVIEWTV BARRANDOVPŘEDPLATNÉ