Lidé, kteří pracují na britských těžebních plošinách nebo jiných podobných objektech na moři, nebudou smět od listopadu příštího roku vážit více, než jim povolí limit. Toto opatření je nutné kvůli případné evakuaci zaměstnanců záchranářskými vrtulníky.
Sdružení firem podnikající v tomto odvětví Offshore Energies UK (OEUK) stanovilo hmotnostní limit na 124,7 kilogramu včetně oblečení. Navijáky záchranných vrtulníků britské pobřežní stráže mají maximální nosnost 249 kilogramů. Do té je započtena hmotnost zachraňovaného, "průměrný" záchranář o hmotnosti 90,3 kilogramu, dále pak nosítka a brašna.
Podle OEUK je v současnosti nad hmotnostním limitem 2200 zaměstnanců a v nejhorším případě jim hrozí, že o práci přijdou. Sdružení uvádí, že průměrná hmotnost lidí pracujících na těžebních plošinách od roku 2008 vzrostla o skoro deset kilogramů.
Může to být i inspirace k hubnutí
Britský námořní a pobřežní úřad (MCA) přitom upozorňuje, že záchranářské navijáky, které jsou zásadně důležité při záchranných operacích na moři, nemohou vytahovat příliš těžké lidi.
"Myslím, že asi stojí za to s tím (hmotností) něco udělat, protože nechcete někde uváznout kvůli tomu, že jste příliš těžký na to, aby vás vytáhli," řekl Phil Perry z Aberdeenu, který pracuje na plošině v Severním moři.
Sám svého času vážil 129 kilogramů, ale podařilo se mu zhubnout na 118 kilogramů a jeho cílem je shodit na 110 kilogramů. Podotýká, že na plošině na moři lze žít zdravě. Jsou na nich posilovny nebo se dá procházet po přistávací ploše pro vrtulník. Zaměstnanci mají dispozici dobrou stravu, ale "jsou tam také chipsy a sladkosti," připouští.
Na plošinách vadí i široká ramena
Graham Skinner, který má v rámci OEUK na starosti zdraví a bezpečnost, vysvětlil, že během následujícího roku firmy budou mít povinnost pomoci svých zaměstnancům "vejít se" do stanoveného hmotnostního limitu. V "nejhorším případě" se podle něho může stát, že ti, kdo budou vážit více, o práci přijdou.
BBC uvádí, že to není poprvé, co byla zavedena pravidla týkající se tělesných proporcí zaměstnanců těžebních plošin v moři. V minulosti se týkala šíře ramen kvůli cestování vrtulníkem na objekty na moři. Cestující, kteří měli v ramenou 56 centimetrů a více, museli sedět u podobně širokého okénka, aby jím v případě nehody mohli utéct.










