Jak automatizace ovlivňuje kvalitu služeb v hotelnictví? Odpovídal Pavel Soukup

Chat je uzavřený18.02.2020 13:00

Pavel Soukup.

Jak automatizace ovlivňuje kvalitu služeb v hotelnictví? Jak se mě jako zákazníka přímo dotkne automatizace? Mají se číšnici nebo recepční bát, že je nahradí automaty a roboti? Budou moje data jako zákazníka v bezpečí? Co o mě všechno hotel ví, než přijedu do hotelu? Jak bude vypadat obsluha hosta na hotelu za 5, 10, 20 let? Jak se IT řešení vyvíjí a pomáhá konkrétním povoláním v hotelnictví? Proč Orea zaměstnala na recepci robota? A jaké další kroky s ním plánuje? Na to a další se ptejte Pavla Soukupa, IT ředitele skupiny Cimex. Host odpovídá v úterý 18. února od 13.00.

Pavel Soukup je ICT manažer ve skupině Cimex, kde má na starosti především implementaci nových technologií a zajišťování hladkého chodu služeb. Cimex je vlastníkem hotelové sítě OREA Hotels & Resorts, která jako první zaměstnala robota na pozici concierge. 

Chat

  • Marta z Ostravy

    Umí robot ustlat postel lepší než člověk? a když ne dnes tak jednou třeba ano?

  • Host chatu

    Krásný den Marto, dnes ve standartních podmínkách ne. Co přijde určitě, jsou robotizované postele, které se samy ustelou, navoní a podle hosta a jeho preferencí vyberou správný polštář, nicméně tam ještě nejsme. 😊

  • Renata

    Plánujete na hotelech například kiosky podobné jako jsou na letištích? pro checkin a check-out? Aby hosté nemuseli stát dlouhou frontu na recepci?

  • Host chatu

    Dobrý den Renato, kiosky, jak je znám, jsou podle mě poplatné své době a pokud se máme dívat na spokojenost a pohodlí našich návštěvníků, tak pokud chcete jít elektronickou cestou, tak se vše musí odehrát na Vašem chytrém telefonu. Už dnes je možné například na našem hotelu Horizont objednat online pokoj na www.orea.cz , následně před pobytem Vám dojde SMS, vyplníte údaje potřebné k registraci na webu nebo na Vašem telefonu a pak už si jen přijdete pro kartičku na recepci. Žádné další čekání. Koncem tohoto roku dokonce nebudete muset jít ani na recepci, pokud nebudete chtít, a pokoj si otevřete Vaším mobilem. Check-out plánujeme také do konce roku.

  • Martin

    Myslíte si, že se budou vyvíjet systémy pro komunikaci v cizích jazycích? A budou k použití na recepci nebo i v restauraci, na baru? Něco jako překladač? Ale vyvinutější?

  • Host chatu

    Dobrý den Martine, to určitě, už dnes umí Google mnoho jazyků překládat celkem úspěšně mezi sebou a při tempu vývoje, který teď probíhá, to můžeme čekat do dvou let vývoje v komerční sféře. Už se na to moc těším. I v českých podmínkách vznikají na fakultách projekty pro zlepšení komunikace mluveným slovem a jsme v tom jako národ velmi šikovní. :-)

  • Lenka

    Hotelové služby jsou založeny na lidském kontaktu, jaké povolání v hotelnictví si myslíte, že bude nahrazeno automatem, robotem?

  • Host chatu

    Dobrý den Lenko, nemyslím si, že bude nahrazeno, ale půjde o nějakou symbiózu zvlášť u více hvězdičkových hotelů, protože do hotelů se jedete nechávat i opečovávat a k tomu je lidská část nepostradatelná. Roboti by měly nahradit práci administrativní a rutinní, aby lidé se mohli věnovat tomu nejlepšímu zážitku pro Vás.

  • Filip

    Co o mně všechno hotel ví, než přijedu poprvé? Využíváte nějaké metody ke shánění informací o klientech nebo až po první návštěvě si informace potřebné pro spokojenější pobyt shromažďujete? Jsou tato data o mé osobě v bezpečí?

  • Host chatu

    Dobrý den Filipe, víme jenom to, co jste sdělil svému agentu nebo online rezervaci. Po první návštěvě se snažíme připravit to nejlepší pro Vaši další návštěvu a Vaše data jsou zabezpečována nejmodernější technologií. Náš řetězec je jeden z nejprogresivnějších v republice a používáme technologie, které nás odlišují přístupem k bezpečnosti a uživatelské spokojenosti.

  • Zdeněk

    Jak jsou chráněna data o hostech a jejich kreditních kartách? Hrozí spíše chyba na straně lidského faktoru nebo v systému?

  • Host chatu

    Dobrý den Zdeňku, platební transakce zpracovávají třetí strany, které mají certifikaci PCI DSS a my jako řetězec se k nim nechceme, ani nemůžeme dostat. Karty, které slouží jako garance, jsou v našem systému šifrovány s velmi limitovaným přístupem k nim, podléhající všem pravidlům práce s kartami. Co se chyby týče, lidský úmysl je v tomto případě pravděpodobnější.

  • Pavel

    Jak řešíte hodnocení o hotelech na sociálních sítích? Je to pro Vás priorita? Myslíte si, že sociální média mohou být nástrojem konkurenčního boje?

  • Host chatu

    Hezký den Pavle, uhodil jste hřebíček na hlavičku, dneska je to jedna z nejdůležitějších součástí, jak lidé hodnotí kvalitu hotelu. Díky rekonstrukcím, které jsme provedli, se naštěstí naše hodnocení vyvíjejí správným směrem a určitě práce se sociálními sítěmi je jedna z priorit pro naše marketingové oddělení. Hotel, který podcení online marketing obecně, si zadělává na problém v následujících letech, kdy v případě krize bude těžko konkurovat snižující se poptávce jinak než cenou.

  • DENMARK

    Může automatizace i zhoršit kvalitu služeb v hotelnictví?

  • Host chatu

    Zdravíme do Dánska, určitě. Spousta hotelů si myslí, že automatizace a robotizace vyřeší jejich problémy ve spokojenosti hostů. Tak to nefunguje. Tomuto všemu musí předcházet změna myšlení a vnímání hosta. Bez toho jde většinou o zoufalý pokus přinést něco nového. Je potřeba pochopit, kdo je váš klient a zda vůbec automatizaci chce. Dle mého v pětihvězdičkovém hotelu chcete mít tu nejlepší péči a tu očekáváte od lidí.

  • SK

    Může se stát, že automatizace neovlivní kvalitu služeb v hotelnictví ani pozitivně, ani negativně - prostě ji neovlivní nijak?

  • Host chatu

    Dobrý den, to může nastat jen v případě, že tu automatizaci nenasadíte. :-) Protože když ji nasadíte, už jen to, že ji Vaši zaměstnanci přijmou, mění jejich myšlení pozitivním směrem.

  • SK

    Jaká automatizace je nejlepší pro zlepšení kvality služeb v hotelnictví?

  • Host chatu

    Dobrý den, jde o veškeré rutiny, které se opakují jako např. check in, check out, objednávka wellness, optimalizace procesů hotelů díky datům, efektivní řízení personálu.

Foto: archiv

Autor: - red -




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 14/2020 najdete >




Týden

Sedmička

Exkluziv

Interview

Sedmička křížovky

Sedmička křížovky XXL

Sedmička Naše životy

Týden Historie

TV Barrandov

Kino Barrandov

Barrandov Krimi

Barrandov News


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Více informací najdete ZDE.