Vyplatí se nákup ojetin ze zahraničí? Odpovídala Karolína Topolová z AAA AUTO

Chat je uzavřený05.05.2015 13:00

Karolína Topolová.

Proč se již nevyplatí nakupovat ojeté vozy v zahraničí a jaká rizika to s sebou nese oproti tuzemsku? Proč roste obliba zánovních vozů oproti novým? Jaký vliv na trh s ojetinami má novela zákona o tzv. "polopřevodech"? Na tyto a další otázky odpovídala generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO, se pohybuje v branži s ojetými vozy již více než patnáct let. Pro největšího tuzemského prodejce ojetin AAA AUTO v roce 1998 založila zákaznické call centrum, které je nyní jedním z největších ve střední Evropě. Postupně se vypracovala až na generální ředitelku společnosti. Časopis Forbes ji zařadil mezi padesát nejvlivnějších žen České republiky, umístila se mezi TOP 25 ženami českého businessu a letos se dostala mezi finalisty soutěže Manažer roku. Věnuje se i charitativní činnosti jako předsedkyně správní rady Dětské dopravní nadace, která podporuje děti obětí dopravních nehod. Vystudovala andragogiku na Univerzitě Jana Amose Komenského v Praze. Je vdaná a má roční dceru. Manžel pracuje také v AAA AUTO jako specialista výkupu vozů.

Chat

  • Martin

    Zdravím! Jak je možné, že podvádí takové množství bazarů?

  • Host chatu

    Hezké odpoledne, v oblasti prodeje ojetých vozů je tvrdá konkurence a to vede k zániku malých autobazarů, které nejsou schopné nabídnout takové služby, garance a výběr jako ti velcí prodejci. Malí bazaristé, kterým hrozí konec podnikání, se snaží svůj propad zisku dohnat nelegálními praktikami a bohužel pak na tento konkurenční boj doplácejí zákazníci.

  • DD

    Jak velké riziko je kupovat auto od fyzické osoby?

  • Host chatu

    Riziko je to velké, a to zejména z hlediska bezpečnosti nákupu, garancí a možností vůz následně reklamovat. Každý kupec by si měl vůz prověřit v databázi odcizených aut a zjistit, zda-li na něm není nesplacený leasing, zástava či exekuce, to je ale na ulici těžké realizovat. Stejně tak od soukromníka těžko získáte záruku legálního původu auta a garanci vrácení peněz, to zpravidla poskytují jen velcí “firemní” prodejci ojetin. Do stejné kategorie spadá pojištění mechanických a elektrických závad, které nabízejí jen renomovaní obchodníci, kterým pojišťovna věří, že prodávají vozy v dobré kondici. Velkým problémem je samozřejmě také již zmíněná reklamace – pokud člověk, od kterého jste vůz koupili, přestane zvedat telefon, máte smůlu.

  • Tonda

    Upřímě nechápu, že po tolika případech podvedených lidí a po propadu koruny vůči euru ještě někdo kupuje vraky z Německa. Chápete to?

  • Host chatu

    Lidé se podle mě prostě nepoučili. Kupovat auto, které nemá původ v České republice, nelze ho v podstatě reklamovat a navíc může stát hodně peněz, je jednoznačně nevýhodné. Poctiví domácí prodejci dávají garance na legální původ, prověřují servisní historii vozu a najeté kilometry. Navíc jsou pod drobnohledem ČOI, která považuje nesprávný údaj o najetých kilometrech za klamání spotřebitele. Zahraniční prodejce nemá prakticky žádnou odpovědnost. Bohužel, hodně lidí, kteří nemají dostatek peněz na pořízení kvalitního vozu, se stále rozhoduje pouze podle ceny. Dokud se nenaučí, že je třeba vůz vybírat také podle jiných kritérií, budeme vrakovištěm Evropy.

  • Kuba

    Dobrý den, jak to, že nikdo nebojuje proti stáčení tachometrů? Teď to vypadá, že se stat konečně pustí do boje proti podvodníkům? Jak proti stáčení bojuje AAA Auto?

  • Host chatu

    Dobrý den, nepřehlednost a podvody na trhu ojetin se dlouhodobě v podstatě neřeší. Dlouhodobě podporujeme návrhy ministerstva průmyslu proti podvodům s ojetým vozy, včetně zavedení trestnosti manipulace s tachometrem. Kriminalizaci přetáčení tachometrů sami prosazujeme už řadu let. Opakovaně jsme přišli s návrhem paragrafovaného znění novelizace Trestního zákoníku, kde by bylo trestné nejen přetáčení, ale i jeho příprava, včetně nabízení příslušných služeb. Snažili jsme se přesvědčit i přímo poslance. Bohužel, většina sněmovny přetáčení tachometrů nepovažuje za tak vážný problém, aby kvůli němu měnili zákony. Na druhou stranu je pravda, že i kdyby žádný návrh neprošel, tak i to, že se o problémech ojetin mluví, vede lidi při jejich nákupu k větší opatrnosti. Pozorujeme, že stále více zákazníků hledí na kvalitu vozu a jeho původ. Pokud je cena nad jejich možnosti, raději si vezmou úvěr, než by riskovali horší vůz za méně peněz. Dobře vědí, že pokud by si koupili starší a více ojetý vůz u pochybného prodejce nebo přímo z dovozu, peníze by nakonec museli vložit do oprav.

  • Jana Nováková

    Jak se stavíte ke kontrolám ČOI, která odhalila, že velké množství bazarů podvádí? Jak se k tomu staví poctivé bazary? A co vy?

  • Host chatu

    Aktivity ČOI jsou pozitivní a vedené správným směrem. Podvodníci, zejména z řad malých bazarů a dovozců ojetin ze zahraničí, totiž škodí celému trhu a táhnou s sebou dolů i pověst poctivých prodejců. Dokud ale nebudou platit přísnější a lépe vymahatelné zákony, ČOI má bohužel omezené možnosti. Na samotné kontroly nemůže poctivý prodejce, který má vše v pořádku, doplatit, spíše naopak. Takže tuto aktivitu vítáme.

  • Stoural

    Dobrý den, je to opravdu tak běžné, že si někdo dovolí veřejně nabízet přetáčení? Jedná se přeci o nezákonnou aktivitu…

  • Host chatu

    Dobrý den, bohužel je to stále ještě zcela běžné a na internetu či v různých tištěných inzercích lze nalézt desítky podvodníků, kteří manipulaci se stavem tachometru nabízejí. Automafie připraví přetáčením tachometrů ročně české řidiče o miliardy korun a navíc komplikují práci slušným prodejcům, kteří musejí investovat nemalé finanční prostředky do odhalování těchto manipulací. Celý trh ojetých automobilů je tímto podvodem zcela zdeformovaný, protože stav počítadla ujeté vzdálenosti se stal zcela nedůvěryhodnou veličinou. Problém vidíme i v práci STK, které sice stav tachometru zapisují, ale jeho pravdivost vůbec neprověřují, čímž zmanipulované údaje de facto legalizují – a to zejména u ojetin z dovozu, ke kterým se nedají doložit historické záznamy. V této souvislosti vítáme snahy Evropské unie o zavedení jednotného systému technických kontrol a ukládání stavů tachometru do společné databáze.

  • Mára

    Jak jste na tom s prověrkami vozů u vás v áčkách?

  • Host chatu

    U nás v AAA AUTO každý vůz detailně prověřujeme – zkoumáme pravost kódu VIN, skutečný rok výroby, zda není majitel v exekuci nebo v insolvenci. Prověřujeme, jestli auto nebylo odcizené nebo jestli není v leasingu. Děláme dlouhé testovací jízdy, zkoumáme, jak se vůz chová na silnici, jaký je zvuk motoru, akcelerace a funkce brzd. Prohlížíme auta na zvedáku, abychom odhalili stopy po haváriích na podvozku a ze stejného důvodu měříme tloušťku laku. Napojujeme auto na diagnostiku, abychom odhalili závady v motoru nebo elektronice.

  • Anna

    Čtu si tady položené dotazy a říkám si, jak se vůbec můžu bránit proti nákupu auta se stočenými kilometry…

  • Host chatu

    Když si vybíráte vůz, je potřeba v první řadě vybírat taková auta, která mají doloženou servisní historii a tedy původ v České republice. V případě nákupu vozu ze zahraničí se servisní historie velmi složitě ověřuje. Je potřeba po prodejci žádat garanci vrácení peněz pro případ, že by se u auta manipulace s kilometry později prokázala. Seriózní autobazar by neměl mít problém takové ustanovení do smlouvy dát.

  • Milda

    Řešíte nějak při výkupu vozu také jeho historii vozu - zajímají mě auta dovážených třeba z německa?

  • Host chatu

    Pokud máme nějaké podezření, voláme do servisů, kam auto jezdilo na opravy a ověřujeme si údaje v servisní knížce s aktuálním stavem vozu. Zjišťujeme, jaké existují záznamy o najetých kilometrech a jestli vůz nebyl zatopený. Po těchto důkladných kontrolách na výkupu odmítáme 65-70% vozů, protože nesplňují naše kritéria. Na druhou stranu díky tomu můžeme v kupní smlouvě doživotně garantovat legální původ vozu. Otázka je, kde pak končí vozy, na které garanci původu poskytnout nelze.

  • Radek Benicek

    Co auta z dovozu? Tam se přece podvádí nejvíc, nebo ne? Proč tomu tak je?

  • Host chatu

    Vozy ze zahraničí po opakované devalvaci koruny vůči euru nejsou cenově výhodné jako tomu bývalo ještě před několika lety. I to má vliv na stáčení tachometrů, které je u vozů ze zahraničí na denním pořádku. Jedině díky tomuto umělému zvýšení ceny mohou prodejci něco vydělat. Velmi oblíbené je také falšování roku výroby nebo prodej aut po těžkých haváriích, opravených na koleni. Dalším častým trikem při dovozech ojetin ze zahraničí je okrádání státu na DPH. V zahraničí koupí obchodník auto bez daně, v České republice prodá s daní a rozdíl si nechá. Odborníci upozorňují, že chybějící DPH by mohly finanční úřady chtít doplatit po nových majitelích vozů. Nebála bych se říct, že v oblasti dovozu ojetin panuje úplná džungle.

  • Georgij

    Hezký den. jaké jsou další podvody bazarů kromě oblíbeného stáčení kilometrů?

  • Host chatu

    Dobrý den, velmi rizikové jsou ojetiny prodávané v tzv. „komisi“. Tady hrozí, že například bazar může nabízet vozy, k jejichž prodeji nemá oprávnění, nebo byly dokonce majitelům odcizeny. Velmi časté je i to, že vozy dali majitelé na prodej do komise, bazar je obratem pod cenou prodal jinému prodejci a původním majitelům nezaplatil. Vždy je tedy při koupi vozu nutné jednat přímo s vlastníkem. AAA AUTO vykupuje vozy do svého vlastnictví již od svého vzniku před více než dvaceti lety. Děláme to právě proto, aby kupující měli naprostou jistotu legálního původu automobilu.

  • Pavlík

    Dobrý den. Jak je to s prověřováním kilometrů u ojetin z ciziny? Dovozci tvrdí, že je prověřují v databázích, může se tomu věřit?

  • Host chatu

    Dobrý den, naše dlouhodobá zkušenost říká, že ojetiny dovezené ze zahraničí jsou prakticky bez historie. Kupovat vůz, u kterého vůbec není jasné, kolik před dovozem do České republiky najel, je velký hazard. Velmi oblíbené je mimo jiné falšování roku výroby, nebo prodej aut po těžkých haváriích, opravených na koleně. Je potřeba vybírat taková auta, která mají doloženou servisní historii a tedy původ v České republice. Je potřeba také požadovat po prodejci garanci vrácení peněz pro případ, že by se u auta manipulace s kilometry později prokázala. Seriózní autobazar by neměl mít problém takové ustanovení do smlouvy dát. Je potřeba si uvědomit, že tuzemské STK stav tachometru neověřují ani nijak nezkoumají. Prostě opíšou stav tachometru, a ten zanesou do databáze. Bohužel se zejména u dovozů většinou jedná o zcela zmanipulovaný údaj. Dokud nebudou databáze po celé Evropě propojené a dokud nebudou více spolupracovat i výrobci a autorizované servisy, tento podvod bude kvést dál.

  • Jan Z HK

    Já mám již několikátý vůz dovezený z Německa a až na ten poslední jsem byl vždy nadšený. Právě po poslední zkušenosti se chci zeptat, jestli se dá přeci jen někde u nás řešit stočené kilometry.

  • Host chatu

    Pokud vím, začíná celkem dobře fungovat kontrola stočených vozů na webu sdružení SOVA - http://www.sdruzeni-sova.cz/seznam-... Dá se tu najít mnoho stočených vozů ze zahraničí, které se u tuzemských prodejců tváří jako poctivé. Jinak se z otevřených zdrojů o moc víc zjistit nedá.

  • Carlos

    Slyšel jsem, že se množí podvody, kdy lidi nabízejí neexistující auta inzeráty ze zahraničí a jenom lákají z lidí peníze na zálohu. Jak omezím riziko tady?

  • Host chatu

    Pokud zvolíte prodej nebo nákup auta přes inzerát od jednotlivce, ať už ze zahraničí nebo i z tuzemska, scházejte se vždy pouze přímo s majitelem vozu. Za žádných okolností neposílejte žádnou zálohu na auto, dokud s ním neodjedete a v rukou tak nebudete mít i klíče. Nenechte se zlákat ani na obvyklou „pohádku“ o úhradě nákladů na dopravu vozu do České republiky. Zpravidla vůz nikdy nedorazí.

  • Polopřevody

    Co problém kolem aut v polopřevodu? Hejbla s tím nějak změna zákona, která platí od letoška?

  • Host chatu

    Ano. Na konci června budou podle zákona tyto automobily trvale vyřazeny z Centrálního registru vozidel, zanikne jim povinné ručení a nebude možné je již nikdy znovu přihlásit. Doporučila bych tedy každému, aby se v technickém průkazu svého auta přesvědčil, že je přihlášené opravdu na jeho osobu. Pro motoristy, kteří zjistí, že vůz je stále v polopřevodu, jsme zřídili poradenskou telefonní linku 284 022 042. Pokud je k vozu k dispozici dostatečná dokumentace, jsme ho schopni vykoupit a problém s "dohlášením” následně vyřešit. Máme totiž pobočky po celé republice, a tak pro nás návštěva registru v jakékoliv obci není problém. Navíc jsme schopni dohledat i původního vlastníka. V krajním případě vezmeme vůz na protiúčet a necháme ho ekologicky zlikvidovat.

  • Tonda

    Dobrý den,
    co to tedy to auto v polopřevodu vlastně znamená?
    Díky

  • Host chatu

    Znamená to, že prodávající při prodeji vozu sice vozidlo odhlásil, ale nový majitel si vůz ještě nepřihlásil na sebe. Vozidlo tak je v registru a existuje s původní registrační značkou, technickou prohlídkou a zákonným pojištěním. V polopřevodu bývají velmi často vozy, na která se vztahuje nutnost ekologického poplatku.

  • Šárka

    Dobrý den, jsem matka samoživitelka a má situace bez auta je už neúnosná. Jenže s sebou musím kamkoliv brát děti. Uř jsem v nějakém autobazaru byla, ale všude na mě s pobýhajícími dětmi koukali jako na vraha, tak jsem raději vycouvala, bohužel ovšem bez auta.

  • Host chatu

    Dobrý den, naopak. Na našich pobočkách se snažíme zpříjemnit chvíle všem zákazníkům, a to i těm nejmenším. Proto u nás najdete na každé pobočce menší či větší dětský koutek, kde se děti zabaví. Navíc v Praze chystáme 31. května Den dětí, a to bude zábava opravdu pro celou rodinu.

  • Miloslav Jankovský

    Bouraný vůz – mnohdy naprosto dokonale opravený. Jak se to dá zjistit?

  • Host chatu

    V Áčkách jsme schopni se u velkého množství vozů v různých databázích podívat, jakými opravami auto prošlo, které díly byly měněny a kolik opravy stály. Z toho se dá slušně vyčíst rozsah případné havárie. Standardně na vozech při výkupu zkoumáme speciálním přístrojem tloušťku laku - jakmile se na různých místech na voze liší, je jasné, že někdo lak opravoval, což může být právě důsledkem bouračky. Bohužel v případě koupě vozu od známého „na ulici“ nelze takové prověření realizovat.

  • Lenka H.

    Zdravím, bude to znít jako klišé, ale moc Vám fandím. Jak zvládáte malé dítě a vést tak velikou firmu?

  • Host chatu

    Dobrý den, moc děkuji:-) Zvládnout se to dá, ale musela jsem si po narození malé hodně upravit denní rozvrh, abych nezanedbávala práci ani dítě. Ze začátku to bylo velmi náročné, ale za pomoci mé i manželovy maminky jsem našla správný kompromis. V práci mám výborný kolektiv a doma na mě čeká usměvavá malá slečna. Co víc bych si mohla přát!

  • martin

    Prověřené vozy… jak mě chcete přesvědčit, že se tomu od vás dá věřit po tom všem co tu čtu za dotazy?

  • Host chatu

    Pokud chceme, aby se k nám zákazníci i nadále vraceli a zboží nereklamovali, musíme dbát na kvalitu vozů, které nabízíme. Proto je důkladné prověření vozu na výkupu nejen v zájmu zákazníků, ale i v našem vlastním. Kdyby naši zákazníci nebyli spokojeni, nejsme na trhu již 23 let. Přijďte si k nám sám ověřit, jestli mám pravdu. Vezměte si s sebou svého mechanika, kterému důvěřujete a který si může vůz prohlédnout na zvedáku a napojit na vlastní diagnostiku. Může s vámi absolvovat také zkušební jízdu. A kdybyste měl stále pochybnosti, můžete s vozem zajet do nezávislého servisu dle vašeho výběru. A pak je tu samozřejmě po koupi ještě možnost vůz do sedmi dnů vyměnit za jiný.

  • LK

    Četl jsem, že s auty od vás jezdí celkem dost celebrit. Nechcete nám smrtelníkům umožnit se s nimi setkat?

  • Host chatu

    Jak už jsem psala, 31. května chystáme na několika našich pobočkách Dětský den. Přijďte se za námi podívat třeba do Prahy, kdy na vás čeká spousta atrakcí nejen pro děti. Součástí dne bude i koncert a autogramiády známých osobností českého šoubyznysu.

  • Tomáš

    Já moc bulvár nečtu, ale zajímalo by mě tedy, kdo jezdí autem od vás?

  • Host chatu

    Svůj vůz si u nás vybralo již mnoho známých osobnost. Namátkou jde třeba o Mahulenu Bočanovou, Václava Vydru, Veroniku Žilkovou, Michaelu Noskovou, Davida Křížka, Lucii Váchovou nebo Davida Hufa.

  • Kristýna

    Dobrý den, přispívá vaše společnost třeba nějaké dobročinné účely?

  • Host chatu

    Ano, již několik let podporujeme Dětskou dopravní nadaci, která pomáhá dětem, které přišli o jednoho nebo oba rodiče při dopravní nehodě. Jsem členkou správní rady a jsem ráda, že se mi daří plnit předsevzetí, které jsem si hned na začátku dala, a to že seženu další pravidelné dárce. Přispět totiž může každý. Více na www.detskadopravninadace.cz

  • Standa

    Dobrý den, rád bych teď po škole pracoval v oblasti auto/moto, dělal jsem dopravní. Bere te absolventy bez praxe?

  • Host chatu

    Dobrý den, děkuji Vám za zájem. Letos postupně otevíráme zhruba 200 nových pracovních pozic u nás doma i v zahraničí v návaznosti na další rozšiřování poboček v Čechách, na Slovensku, v Maďarsku i v Polsku. Přijímáme i absolventy. V případě zájmu o práci u nás navštivte naše stránky www.aaaauto.cz/kariera, kde najdete aktuální přehled otevřených pozic. Můžete nám také poslat životopis a my Vám na základě toho nabídneme tu správnou pozici.

  • Petr M.

    Prodáváte vozy i s nadstandardní výbavou? Myslím třeba s vyšším zabezpečení,… Ani nevím, jestli je o to vůbec zájem...

  • Host chatu

    Zabezpečovací zařízení je stále žádanější nadstandardní výbavou u ojetých automobilů. Oproti roku 2012 se v roce 2014 prodalo o téměř 330% více vozů vybavených lokátorem nebo mechanickým zabezpečovacím zařízením. Je i díky tomu, že v posledních letech roste zájem o zánovní automobily, což i přesto, že jsou tyto vozy o 30 až 40 % levnější než vozy nové, znamená, že se jejich ceny pohybují ve stovkách tisíc korun. Větší investici je potřeba vždy chránit a automobil je větší investicí vždy. Kromě vyššího zabezpečení se vám tato investice vrátí i v podobě nižšího pojistného

  • Milan

    Jaké nabízíte výhody nebo slevy oproti konkurenci? Díky Milan

  • Host chatu

    Samozřejmě. Pro naše zákazníky chystáme stále nové akce a bonusy ke koupi. Aktuálně běží akce „Jarní slevy“ nebo můžete využít nabídky 40 000 Kč v hotovosti na ruku při koupi vozu na splátky. Máme připraveny i bonusy v podobě chytrého telefonu nebo tabletu. Podívejte se na naše stránky www.aaaauto.cz nebo kontaktujte naši infolinku 800 110 800, kde Vám operátoři ochotně poradí a pomohou s výběrem vozu.

  • Luděk

    Není pravda, že za auto dostanu víc, když ho prodám zájemci bez bazaru?

  • Host chatu

    Bohužel se objevuje řada případů, kdy se ozve velmi vážný zájemce a chce si vůz prohlédnout. Vy ho pozvete do místa svého bydliště a necháte ho aby si auto vyzkoušel. Zájemce nakonec vůz nekoupí, ale v několika dalších dnech vám vozidlo někdo odcizí. Velmi často jde totiž o organizovanou skupinu, pro kterou „vážný zájemce“ pracuje jako tipař.

  • Stanislav K.

    Dostala někdy vaše firma nějaké ocenění třeba?
    Díky

  • Host chatu

    Ano. Každoročně se umisťujeme v žebříčku CZECH TOP 100 mezi nejlepšími českými firmami, získali jsme ocenění SUPER BRANDS, loni jsme se stali jednou ze Štik českého byznysu, letos jsme díky českým občanům vyhráli veřejné hlasování mezinárodní soutěže European Business Awards a stali se tak českým šampionem. Toto je jen základní výčet úspěchů. Jsem ráda, že naši práci oceňují nejen naši zákazníci, ale i nezávislí hodnotitelé veřejné sféry.

  • Richard V.

    Nechápu, že si u vás kupují auto i lidi jako Vašek Vydra nebo Veronika Žilková a nekoupí si raději auto nové. Jak takovéhle lidi přesvědčíte?

  • Host chatu

    Jedním z našich velkých benefitů je široká nabídka vozů - téměř 8000 aut, takže si vybere opravdu každý. Dokážeme nabídnout levnější malý vůz studentům, kteří si pořizují první automobil, prostorný velký vůz střední třídy rodinám i zánovní luxusní vozy pro manažery nebo známé osobnosti českého šoubyznysu. Zákazníci si stále častěji uvědomují, že nový vůz ztrácí výrazně na své hodnotě, jak s ním odjedou. Proto roste obliba zánovních automobilů po prvním majiteli a s nízkým nájezdem kilometrů. Z tohoto důvodu jsme také zřídili značky Mototechna a Mototechna Premium, které mají co nabídnout i sebenáročnějším klientům.

  • Tomáš

    Dobrý den,

    máte asi jen spokojené zákazníky. Ihned po spuštění chatu jsou tu samé příjemné dotazy, stejně jako nedávno na Blesku. Doufám, že to není z jedné IP adresy.

  • Host chatu

    Dobrý den Tomáši, žádná firma nemůže tvrdit, že má jen spokojené zákazníky, ale snažíme se v tomto směru dělat maximum.

  • Radek

    Dobrý den, ty otázky Vám tady pokládá Vaše PR oddělení ?
    Ani nečekám odpověď, protože na minulou nepříjemnou otázku v chatu jste neodpověděla a místo toho jste odpovídala na otázky typu " Nabízí AAA nějaké výhody" apod.
    PS : kupte si aspoň jednou za život nové auto, je to příjemný pocit nakonfigurovat si auto přesně podle Vašich představ ...

  • Host chatu

    Dobrý den, koupě nového vozu je jistě příjemná, ale každý nemá k dispozici tolik peněz, aby si mohl koupit zboží, které během roku nebo dvou přijde minimálně o třetinu své hodnoty. Pokud si koupíte zánovní roční nebo dvouletý ojetý vůz, od nového se zpravidla liší pouze mnohem příznivější cenou nebo lepší výbavou. Takže to je otázka, zda si za příjemný pocit připlatit 30%, nebo stejnou sumu ušetřit a využít jinak, třeba na dovolenou.

Foto: archiv

Autor: - red -




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 40/2018 najdete >




Týden

Instinkt

Sedmička

Faktor S

Exkluziv

Interview

MarketingSalesMedia

Sedmička křížovky

Sedmička křížovky XXL

Sedmička Naše životy

Týden Historie

TV Barrandov

Kino Barrandov

Barrandov Family

Barrandov Plus


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.