Dvanáct let po vydání Grand Theft Auto 5 se konečně dozvídáme víc o tom, co se stalo s plánovanými příběhovými DLC. Jedno z nich, zaměřené na Trevora, mělo podle spoluzakladatele studia Rockstar Games Dana Housera už zhruba polovinu vývoje za sebou. Přesto ho vývojáři nakonec úplně zrušili.
Houser o projektu poprvé otevřeně promluvil v podcastu Lexe Fridmana. Podle něj šlo o DLC s názvem Agent Trevor, ve kterém se měl výbušný antihrdina z původní hry zaplést do práce pro tajné služby. Rockstar měl připravený koncept, scénář i část hratelných misí, ale vývoj se nakonec zastavil.
„Když jsme DLC nakonec opustili, bylo zhruba napůl hotové,“ řekl Houser. „Myslím, že kdybychom ho dokončili, nejspíš bychom se nedostali k vývoji Red Dead Redemption 2. Vždycky jde o kompromisy.“
Rozhodnutí tak padlo hlavně z důvodu přesunu kapacit. Rockstar tehdy potřeboval veškeré síly soustředit právě na Red Dead Redemption 2, které bylo pro studio prioritním projektem. Z toho důvodu byla všechna plánovaná DLC pro GTA 5 postupně zrušena. Nejen Agent Trevor, ale i experimentální rozšíření se zombie apokalypsou nebo UFO.
Houser dodal, že ho práce na podobných příběhových projektech vždy bavila, a zmínil, že DLC pro GTA 4 nebo Red Dead Redemption patří mezi jeho oblíbené momenty kariéry.
„Rád dělám věci navíc. GTA 4 mělo skvělé příběhové rozšíření, stejně jako první Red Dead. Je škoda, že se to už u pětky nepodařilo,“ uvedl.
I když je dnes jasné, že GTA 5 už žádný nový příběhový obsah nedostane, naděje zůstává u jeho nástupce. GTA 6 má podle dostupných informací nabídnout širší prostor pro post-launch podporu a příběhové balíčky, které by mohly konečně navázat na tradici starších dílů.
Pokud se plány nezmění, GTA 6 dorazí v květnu 2026 na PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Spekuluje se ale i o možném odkladu na září 2026.










