Koalici prošel kompromis: děti nemají platit u lékaře

11.02.2009 12:30 Původní zpráva

Sněmovna řekla ano koaliční úpravě poplatků. Koalice potvrdila jednotu a svůj návrh schválila. Poplatky se tak plošně nezruší, jak zněl původní návrh sociálních demokratů.  

Zpět na článek

Nejdiskutovanější názory

  • fun (150 hlasů) 11.02.2009 13:25

    Děti budou platit jak mourovatý prohlásil náš milovaný sarkastický...

  • kdosi (148 hlasů) 11.02.2009 12:39

    Takže víme koho nevolit ! ODS, KDU-ČSL a zelený magory!

  • zajous (107 hlasů) 11.02.2009 12:39

    no teď jste dětem pomohli, vy vládní sebranko! Hlavně že jste nechali...

  • Martin (96 hlasů) 11.02.2009 15:58

    Co temi poplatky u deti regulujete, odpovite mi uz prosim? A ja...

  • kdosi (94 hlasů) 11.02.2009 13:08

    veskawesi ... typická reakce modrého primitiva :-)

Vložte nový příspěvek

Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.

Přihlášení | Registrace

Diskuzní příspěvky

Dnes náš vševěd a tunelpápa Klaus opět potvdil,že neustále škodí naší zemi.Od chvíle,kdy vstoupil na naší politickou scénu,neudělal pro naší zemi nic užitečného,jenom škodil.Jestli je to tím,že pochází z komunistické rodiny nebo,že nemá české kořeny,těžko lze posoudit.Musíme trpělivě jenom čekat,až mu vyprší prezidentský mandát a pak natrvalo odejde,ke spokojenosti občanů.

31 hlasů

No, je vidět, že ČSSD nesplní, co slíbila, a proto doufám, že jí opět klesnou preference. Je třeba bymítit tyto socanské populisty, a tak je třeba volit ODS

57 hlasů

Nikdy!!!

34 hlasů

Vaše dnešní hlasování budete vy poslanci KSČM svým voličům špatně vysvětlovat. Na vaši šlechetnost vůči koalici doplatí vaše přestárlá členská základna nejvíc ze všech stran. A nesvádějte nic na ostatní, dnes jste to měli v rukou, jenže to by vaše poslankyně musela být ve sněmovně a ne se někde potulovat. Doufám, že vaše preference poletí dolů, volí vás většinou jen starci! To jste si šlápli do ......

39 hlasů

TEĎ UŽ MÁTE, CO JSTE CHTĚLI, TAK DO RACHOTY ZVESELA.... atd. atd. CO VŮBEC JEŠTĚ PATŘÍ ČECHŮM, českému národu, co vám ŽIDÉ nevzali a neprodali!!?? Víte to vůbec?? Nebo jste tak neinformovaní, hloupí anebo úplní ignoranti!!?? Čest práci!

54 hlasů

Jak někdo může volit ODS? To musí být padlý na hlavu nebo zloděj.

56 hlasů

Paradoxne poplatky (coz je v podstate dalsi nova dan) nejvice obhajuji volici tzv. pravice u nas. Z toho je videt, ze tady zadna pravice neni, protoze resit problemy tim, ze lidem zvysime dane to pravice nikde na svete nedela..

66 hlasů

Jak je možné, že se platí poplatky i v zemích západní Evropy? Proč je v zemích západní Evropy průměrný roční počet návštěv u lékaře oproti ČR poloviční?

34 hlasů

Ale my nejsem zem zapadni Evropy a hodne dlouho nebudeme....mimochodem nase platy taky nejsou v jejich vysi...nase soudy soudi jako za bolsevika na prikaz zhora a nasi politici? Radeji nekomentovat. Myslite si ze to co kolem sebe vidite je standardni zapadovropska demokracie nebo takovy vychodni pasalik, kde si vladnouci klika dela co chce bez ohledu na pravidla?

70 hlasů

Martine, měl byste si o těch systémech něco nastudovat - důchodci mají většinou sníženou spoluúčast, tak jako je to teď schváleno u nás, u dětí je to tak, že někde jsou osvobozeny zcela a jinde pouze částečně. http://www.businessinfo.cz/cz/clanek/podnikatelske-prostredi/systemy-zdravotniho-pojisteni-ve/1000520/13637/

30 hlasů

Tomu pode mnou. Bohuzel uz u vaseho nazoru uz neni vlakno,tak musim reagovat tady. Predpokladam ze tam jsou to taky regulacni poplatky a plati je i deti a duchodci....mluvite o tom samem co ja? protoze nikde v Evrope neplati deti tyto poplatky, tak co cem to mluvite?

37 hlasů

Proč se platí poplatky v západní Evropě a současně se tam platí i zdravotní daň? A mimochodem, jejich poplatky taky nejsou v naší výši - kdyby byly v jejich výši (i z pohledu porovnání průměrných mezd), to byste se teprve divil.

30 hlasů

Beru to tak, že ODS musela s poplatky ustoupit, i když jen zčásti a opět jen za pomoci přeběhlíků. V další fázi budou poplatky nepochybně zrušeny zcela, jen to bude ještě chvíli trvat. Jen mi vadí ty argumenty že jde jen o těch 30 Kč u lékaře, jak říká zpěvačka- ministryně jde jen o jedno Euro, ve skutečnosti jde o násobky těchto 30 Kč u opakovaných návštěv u lékařů a specialistů, pak nezdůvodnitelné poplatky lékárnmíkům za každou položku receptu a k tomu doplatky za léky, takže u nemocných lidí jde o velké částky, které musí zaplatit na úkor jiných životních potřeb, nebo k lékaři nejít. Poplatky obhajují ti co na ně mají a je to pro ně směšná položka, nic jim ale nebrání, aby je platili dobrovolně dál a neútočili na ty, kteří si je mohou dovolit jen za cenu dalšího uskrovnění.

43 hlasů

Je vidět že si mllád a nerozumíš tomu. kdybys platil 40 let pojištění jinač bys spíval

30 hlasů

Vysvětlí mi prosím někdo, proč by děti neměly platit u doktora? Nemyslím tím novorozence v porodnici....Když půjdu se svojí 2letou dcerou do krámu, taky nedostane rohlík zadarmo, nebo ano?

53 hlasů

Vysvetlete mi Franto rozumne proc by mely platit? Co tim regulujete? A pridam jiny dotaz, pokud chcete takto trzne pristupovat i k detem: Pozadujete i po svych detech aby vam doma platily za ubytovani a za stravu? Prece to taky neni zadarmo, ne?

45 hlasů

Odpovězte mi prosím, proč nemají nárok na jídlo atd. zdarma?

53 hlasů

No u mne doma ho maji zdarma, u Vas doma ne? Vy prosazujete trzni princip plateb za vsehcno i u vas doma? A v nemocnicich a u doktoru taky plati, ze zdravotniho pojisteni, ktere odvadite vy i ja, jenomze to za ne plati stat...takze prosim nechte si ty reci o tom ze zdravotnictvi je zdarma. Podle vas by si to mely komplet platit samy? Prijde mi ze jsou oblasti kde uplne trzni princip neni ku prospechu veci...

46 hlasů

Franto, jak tak koukám na příspěvky Martina, tak to vypadá, že dítě není rodičů ale státu.

28 hlasů

Co temi poplatky u deti regulujete, odpovite mi uz prosim? A ja samozrejme platim zdravotni pojisteni, ktere neni male...nevidim duvod, proc platit vic, je to stejne jako se skolstvim, tak taky penize chybi a najdete kancly nebo ucebny pleplnene nejmodernejsimi pocitaci a nikdo je nevyuzije...HOSPODARNOST !!! a AZ SE ZJISTI ZE JE MALO PENEZ TAK POTOM PRIJIT S DALSIMI PLATBAMI...zatim je to ale o tom, ze doktori si za poplatky poridily nove kvetinky do ordinaci, setram pridali a maji nove zaluzie...k nemocnycm se ty penize nedostaly...

96 hlasů

Však poplatky za ně platí rodič, stejně jako za to jídlo ne?...Tak proč někteří rodiče nechtějí za ně platit poplatky?

57 hlasů

Pan Filip má filipa, ale jenom pro sebe a své spoluposlance, kteří mají vysoké platy. Díky rytířskému činu ve sněmovně (tzv. vypárování) budeme platit poplatky u lékaře dál. KSČM se pouze staví jako "advokát chudých". Když ale jde o to získat si ostruhy např. v podobě společného foto s presidentem, jdou zájmy chudých do háje. Co když z lidovců někdo bude méně řvát, až zase bude Štětina zakazovat komunisty? Obávám se ale, že ten rytířský čin byl již zapomenut v tom okamžiku, co se stal. Fuj, komunisté. Ti, kdo vám tady jindy nadávají, mají pravdu. Vy na svoje voliče slušně řečeno kálíte. Poslanecká místa jsou ¨vám důležitější. Tahle je ale udržíte jen do příštích voleb. Potom šlus. Všichni ti, koho jste dnes podvedli, vám již hlasy nedají. Dnešní den si pamatujte. Je 11. února 2009.

67 hlasů

Protože cenzura Týden zapracovala tak tedy znovu vulgární příspěvek. Jak se platí léky ve Švédsku..... bez kapsovného vych*ankům....: Jak obchodují s léky ve Švédsku Apotekbolaget je název švédské státní firmy, která vlastní veškeré lékárny v zemi. Je perfektně zásobována, a protože vyjednává nákup léků pro celé Švédsko, dokáže získat od světových farmaceutických firem nejlepší ceny. Navíc její zisk jde státu - může být tedy částečně použit na úhradu stále rostoucích nákladů na léčení. Podobné řešení mají zřejmě i jiné země, například Kanada. Je samozřejmostí , že léky stojí všude stejně!

54 hlasů

Takto jako ve ŠVÉDSKU je to i v KANADĚ, můj naprostý souhlas!! Ale ve ŠVÉDSKU VLÁDNOU SKUTEČNÍ SOCIÁLNÍ DEMOKRATÉ, kterým jde o celý národ!!! ne o vlastní parlamentní křesla s vysokými s tím spojenými prebendami atd. Do parlamentu se dostali ti pořád stále stejní = český ksindl, česká pakáž, kterou si tam hloupí ČEŠI zvolili. Tak ať teď nenadávají a drží hubu. Mají co chtěli!!! KOMUNISTI a SUPERBOLŠEVICI z ODS jedno jsou, to dokázali při volbě presidenta a teď při hlasování o poplatcích ve zdravotnictví. ČESKÝ NÁRODE, budeš-li stále tak blbý anebo jen vychcaný, budeš taky blbě dopadat. Však nyní to vidíš!!! Tak už jednou prohlédni a nevol stále jen ty samé české svině!! Servus!

37 hlasů

Máš to chlapče popletené ve Švédsku momentálně vládne pravostředová koalice socani jsou v opozici.

28 hlasů

Dnes komunisté ve sněmovně pomohli ODS udržet poplatky ve zdravotnicví. Vypárovali poslance Kvapila tak nešťastně, že jejich poslankyně byla nepřítomna, takže se snížilo kvórum hlasů potřebných pro přijetí na 99. Na toto lidské gesto komunistů vůči Kvapilovi a koalici doplatí miliony nemocných. ODS měla v záloze už jen poslance Tlustého, který se ale v obou hlasováních zdržel a nedá se předpokládat jeho podpora koalice, to si jen komunisté po hlasování uklidňovali svědomí.

50 hlasů

Proc za posledni 2 roky vzniklo tolik novych lekaren? proc se do zdravotnictvi tlaci lide s pochybnou podnikatelskou minulosti a pritomnosti jako je Chrenek? Zrejme se to vyplati...jde o tucnou korist...a jednu z poslednich v tomto state...jeste prodat letiste v Ruzyni a zavirame..

63 hlasů

jo, je to vejvar. Však proběhlo tiskem, že už má přání v těch 220 miliardách, co se vybere na zdrav. poj. každý rok, smočit zobák i Kellner z PPF

57 hlasů

zajímavý web www.medop.cz

68 hlasů

V kotli před Armádou spásy polévka se míchá, houf somráků ve vaťáku,do dlaní si dýchá. Zničily je nevybrané zdravotnické poplatky, lékáren tam majitelé,přehrabují odpadky. Doktoři tu s flašinety za poplatek hrají, ve VZP zloděj řádí,náměstci to tají. Pět miliard už je v čudu,na soukromém kontu a u kotle s pr.delačkou,stojí doktor frontu. Se socanem apatykář o diško se bije, ten kdo třicet korun nedá, chřipku nepřežije. Bez poplatku zdravotního, nedočkáš se kvality, to vzkazuje pacientům Daniela Filipi.

71 hlasů

Kdyby blbost nadnášela,tak v pravé části poslanecké sněmovny by nebyly třeba křesla,viďte páni poslanci za to co jste dnes předvedli.

55 hlasů

Ja bych Kalouska nechal skocit jen jeden seskok na tom padaku, co tak vyhodne (pro nej samozrejme) dodal armade...a potom na nich zahynule 5 vojaku....neuveritelny...a porad ma drzost sedet v parlamentu a poucovat lidi...smejd jeden. Bratre tady mas a skakej, kdyz jsou tak dobry..prijemny let!

60 hlasů

Když Kalousek dělal ekonom.náměstka v 90. letech na MO, tak za jeho činnosti se z armády vytratilo sposta techniky. Hlavně té, co by stát nyní potřeboval (ženijní- pontonové mosty, dozery, jeřáby, vyprošťovače, motorové čluny atd.) Až zase budou povodně, tak budeme v pr---i. Má velký příjem a aby nemusel na to doplácet, snižil si lotr jeden daně na 15%. A pořád ho blbci volí.

88 hlasů

Dokud se ve Zlíně nenajde někdo,kdo by jejich přeběhlíkovi nakopal do zadku tak,aby ho v Polsku zavřeli pro potulku,tak nebude klid a týká se to i Ostraváků hlavně na Ostravsku byli vždy přímí a čestní lidi.

89 hlasů

Děti budou platit jak mourovatý prohlásil náš milovaný sarkastický všehoscnopný černoprdelník Kalousek.Co dodat snad jenom u voleb na schledanou a brzký konec této zlodějské strany.

150 hlasů

A víte proč budou děti platit jak mourovatý? Ne kvůli poplatkům 60 Kč v nemocnici (upozorňuji, že se to netýká novorozenců, kterým byly poplatky zrušeny v létě) nebo 90 Kč za pohotovost, ale kvůli dluhům, které tady zůstanou po vládách ČSSD. Populistická politika současné ČSSD nic dobrého nepřinese. Čím později se udělají potřebné reformy, které ČSSD odmítá, tím budou takové reformy tvrdší. Už si to konečně uvědomte!!!

45 hlasů

to Lenka, jak čtu ty vaše disk. příspěvky, tak mi přijde, že jste se minula povolání.Vy jste měla dělat Julínkovi hlavního poradce, perfektně by jste do té anafabeltní zlodějské bandy zapadla.

70 hlasů

Milá Lenko, když odcházel ministr Rath z funkce ministra, bylo zdravotnictví bez dluhů a v plusu. Asi Vám chybí nějaká fakta. Pokud jde o celkový dluh, největší vznikl za předsedy vlády Špidly, ale tím se uhrazovaly škody po povodni. Pak už deficit rozpočtu stále klesal. Počkejte, jak to bude teď a pak to spočítejte.

70 hlasů

Při odchodu Ratha bylo zdravotnictví v plusu, protože se navýšily platby za státní pojištěnce, ale to tehdy navrhoval i Tomáš Julínek. Ano, skutečně je úspěchem vlády, když dokáže při největším ekonomickém růstu udělat deficit blížící se 100 mld. Kč. A zároveň je katastrofou, když při hospodářské krizi bude deficit okolo 100 mld. Kč :-)

31 hlasů

To vše záleží na voličích. Chce to zvolit jiné strany. ketré nejsou nyní v parlamentu. Pak uvidíme další 4 roky, jak budou vypadat. Pakli že se to nezmění u jiných stran, bude to chtít se na další volby vyprdnout. Jak se volilo za totáče jednomyslně, mělo by se jednomyslně nejít k volbám. Protože to je staejně na ho...o

61 hlasů

Pro Lenka: tohhle už jsem četl nejmíň stokrát. Z jakého věstníku ODS to všichni kopírujete? To nemůže být z vlastní hlavy!

52 hlasů

Ne, to neni z jeji hlavy..

42 hlasů

Mila slecno, kdybyste o tom neco vedela, tak Klausovy vlady mely vyrovnany rozpocet jen diky privatizaci..neboli na prijmove polozce meli jeste prijem z prodejet statnich podniku...to dokazu taky hospodarit, ze si nikde nebudu pujcovat a jen kdyz bude nejhur tu prodam obraz a jindy zlaty prstynek...to je opravdu zodpovedne.

77 hlasů

A Vy si snad myslíte, že vlády ČSSD neprivatizovaly? Zapátrejte v paměti. Argumenty ČSSD jsou pořád stejné - my nic - to oni, za všechno může ODS, my jsme přece vládly jenom 8 let. Ale co taky čekat od strany, pro kterou je deficit státního rozpočtu blížící se 100 mld. v době ekonomického růstu úspěchem.

37 hlasů

A je zodpovědné se zadlužovat? Mimochodem ze státního dluhu se nezaplatila ještě ani 1 Kč, to co platíme jsou jenom úroky. Myslíte, že nám bude pořád někdo půjčovat? Aby to tady jednou neskončilo jako v Argentině.

32 hlasů

to Martin: Argentině se na začátku vymkl z rukou vysoký státní dluh. Argentina musela vyhlásit bankrot, protože neměla na splácení státních dluhů. Pokud ČSSD bude chtít plnit to, co slibuje, může nás postihnout to samé. To, co popisujete Vy, jsou důsledky. Potřeba je řešit příčinu.

29 hlasů

Argentině se na začátku vymkl z rukou vysoký státní dluh. Argentina musela vyhlásit bankrot, protože neměla na splácení státních dluhů. Pokud ČSSD bude chtít plnit to, co slibuje, může nás postihnout to samé. To, co popisujete Vy, jsou důsledky. Potřeba je řešit příčinu.

64 hlasů

To víš že totak skončí. Je zajímavé, že stát, aby banky mohli soukromničit do nich nalil spoustu miliard. Nechápu, proč nyní banky nemůžou státu větší část dluhu na oplátku odpustit. Vždyť vydělávají tolik peněz, že se nám o tom ani nesní.

49 hlasů

Lenko, nesýčkuj a jdi si raději něco přečíst.

94 hlasů

Ale vy vubec nereagujete na to co sjem vam napsal...zase utikate jinam..vas clovek chytne pri lzi nebo vam nejak argumentuje a vy zase prijdete s jinym bludem...ano neni spravne se zadluzovat, ale jsou chvile kdy to jinak nejde...ja osobne to neschvaluji, nicmene byt jsem si musel koupit na dluh....A co vy vite o Argentine? Jenom prezvykane informace z nasich svazackych medii...v centru jsou nadherne a nove budovy zahranicnich bank a vedle nich jste mohla videt rodiny s detmi bydlicicmi na ulici...od pohledu slusne, ne bezdomovce...vubec si neumite predstavit tamejsi realitu, tak prosim vubec tenhle priklad nepouzivejte...a mimochodem Mezinarodni menovy fond zemi nakazal prisnou dietu, coz znamenalo, ze polovina lidi nemela co jist....co byste delala vy? kazala jim o tom ze meli mit nasetreno? To oni casto meli, v tech krasnych bankach, ktere se sesypali jako domecek z karet...

65 hlasů

Bezte s demagogiemi typu "potrebne reformy" kamsi. Jedinou potrebnou reformou dnes je pozavirat ty nejvetsi modre zlodeje a dostat z nich zpatky to, co nakradli.

77 hlasů

Takže třeba důchodová reforma: Dnes je více ekonomicky aktivních než důchodců, za 20 let to bude naopak. Co se tedy za těch 20 let stane - buď se bude reálná výše důchodů blížit nule, nebo se budou platit vysoké daně. Vám je to možná jedno, ale mě ne.

29 hlasů

to west: 1) Odhad 20 let vychází z výsledků Bezděkovy komise. 2) Bezděk: „Bez změny se po několika dekádách státní důchodový systém dostane do deficitů v řádu čtyř až pěti procent v důsledku stárnutí obyvatelstva." více zde: http://finweb.ihned.cz/c4-10043030-22618700-006000_d-bezdek-duchodovou-reformu-lze-mit-do-roka-a-do-dne 3) Pokud myslíte poplatky, tak nevím, kde berete jistotu, že pokud zrušíte třeba poplatek za položku na receptu, nezvýší se doplatky (mimochodem, poplatek za položku na receptu byl senátním návrhem silně redukován), protože lékárny mají stanovenu jen výši maximálního doplatku a pokud nyní nemají nastaveny doplatky na max, můžou si je zvýšit. Přijetí snížení limitu pro důchodce starší 65 let na 2500 Kč a současné zvýšení počtu započitatelných položek, bude pro řadu seniorů výhodnější, než úplné zrušení poplatků, protože při úplném zrušení poplatků by se jim nesnížil limit ani nezvýšil počet započitatelných položek a doplatky by se buď nezměnily, nebo by (a to je pravděpodobnější) vzrostly. Jen dodávám, že poplatky 30 Kč se počítají do limitu. 4) Problém je, že důsledky toho, že se neustále odkládá přijetí důchodové reformy, si neponese vláda nebo jedinci, kvůli kterým se její přijetí odkládalo, ale až ti, co přijdou po nich a budou situaci muset řešit. Čím později se s důchodovou reformou začne, tím bude tvrdší, tím ji lidé podstatně více pocítí – buď zvýšením daní, nebo snížením důchodů, popř. kombinací obou možností.

23 hlasů

Pro Lenka: 1.Vláda neví, co bude za týden, natož za 20let, 2. Nezáleží ani tak na procentu ekonomicky aktivních, jako na tom, zda a s jakou produktivitou vytvářejí hodnoty, nebo naopak vytvořené hodnoty spotřebovávají (třeba zbytnělé úřednictvo), 3. Současná vláda dělá vše pro to, aby důchodců ubylo, 4. Žádná vláda trvale neustojí, aby reálná hodnota důchodů šla k nule, to dříve půjde k nule vláda.

40 hlasů

Takze vam vyvratim jednu vec a vy hned prispechate s dalsi..trosku utikate z te diskuze. Duchodova reforma...pokud vite tak duchody jsou financovany prubezne a bohuzel Klausovy vlady v dobach kdy tam byly prebytky ty penize odcerpavaly jinam a ty tam ted zakonite chybi...talze je urcite potrebna na tom se shodne cele politicke spektrum. Ale ne ve stylu reformry zdravotnictvi...neboli vy co platite platte vic, at je co tunelovat...viz ted spojeni Klaus, Weigel a Kozeny..

51 hlasů

no díky ČSSD a jen na urocích 50 miliard korun to fakt budou platit jak mourovatý

30 hlasů

Pro Karel: A to Kalouskovi ještě neprošly církevní restituce, dluh na dvě generace, to pak budou úroky!

47 hlasů

Mne prekvapuje jak bratr Kalousek plive na predchazejici vlady...a pritom v kazde byla jeho strana KDU-CSL nebo jeho materska strana uz jsou modri smoulove?

73 hlasů

Děti nemají platit u lékaře.:-)Jinak budou platit,jak pobyt v nemocnici tak za pohotovost,tak i za recept.Tato vláda nás nadále tahá za nohu.No vypadá to tak,že i to dítě v inkubátoru má smůlu.

61 hlasů

To, co píšete, svědčí o Vaší neznalosti. Novorozenci (včetně dětí v inkubátoru) byly od poplatků za pobyt v nemocnici osvobozeni už v létě 2008.

27 hlasů

Takze do lonskeho leta bylo nutne regulovat jejich pobyt v porodnicich? Jezisi ...

35 hlasů

Kvůli zavedení poplatků u dětí, byla zvýšena tzv. sleva na dani, která činí 890 Kč. A co se týče slova regulace - to je to, čeho se všichni chytáte - ano, název měl být jiný. Nikdo nechtěl přece regulovat pobyt novorozenců v porodnici. Třeba provoz inkubátoru stojí několik desítek tisíc denně. Dnes dokáží lékaři zachránit předčasně narozené děti, které by ještě před několika lety neměly vůbec šanci, záchrana takového dítěte stojí miliony. Mě by záchrana dítěte za 60 Kč stála. Vám ne?

37 hlasů

to Martin: 1)Na příkladu s inkubátorem jsem chtěla jen ukázat, jaká je výše poplatků v porovnání s cenou zdravotní péče. A to je i jedna z funkcí poplatků - uvědomit si cenu, protože zdravotnictví ve skutečnosti stojí opravdu hodně. V naší zemi je ale stále hodně lidí, kteří si cenu neuvědomují. V ČR je vyšší průměrný počet návštěv u lékaře než v jiných státech. V západní Evropě je oproti ČR průměrný počet návštěv u lékaře poloviční. Kde je chyba? Jsme více nemocní? Vyřešíte nadměrně vysoký počet návštěv u lékaře tím, že zvýšíte daně? 2)Poplatky jsou příjmem zdravotního zařízení, které je ze zákona musí danit. Pojišťovny při stanovování úhrad zohledňují výběr poplatků (viz nyní dětští lékaři). Pokud jsou díky poplatkům zvýšeny platy sester, kterých je dnes málo a odchází do zahraničí, nevidím na tom nic špatného. V řadě nemocnic se provádí špičková vyšetření, ale když přijdete do pokojů, mnohdy tam na Vás čeká zařízení pocházející ještě z dob komunismu. Bohužel, podobně vypadají i některé ordinace ambulantních specialistů. Použijí-li se poplatky na modernizaci a tedy i zpříjemnění prostředí, je to podle mě pozitivní. 3)V pondělní reportáži o "kongresech" se zajímavě vyjadřoval Rathův kamarád Kubek. Když už jste začal s farmaceutickými firmami - proč myslíte, že se původně započítával do limitu jen nejlevnější lék s danou účinnou látkou? Bylo to i kvůli tomu, aby se omezil počet léků, které lékaři předepisují jen proto, že jsou od jejich oblíbené farmaceutické firmy.

45 hlasů

To je ale demagogie, to co predvadite...samozrezme ze na takto plozenou otazku odpovi kazdy clovek ano, ale ja se zeptam jinak? Pokud z techto poplatku platime provoz inkubatoru, proc potom doktori rikaji ze diky poplatkum si mohou zaditi ordinaci novym nabytkem, pridat sestre atd? A co se plati ze zdravotniho pojisteni? A pokud platby zdravotniho pojisteni nestaci proc se neudelal analyza systemu, jetsli se nekde neplytva a pripadne se nezvysilo? Mne reci ze za 60 Kc prispeji na dite v inkubatory zdaji podpasove...a po zkusenostech s ODS v CR mam spise strach, abych z techto penez nesponzoroval lekarske vylety na kongresy do Egypota k mori v ramci zvysovani odbornosti...predpokladam ze doktorka az se vrati mi hned prdvede jak se spravne zdravotne nezavadne potapet nebo slunit :-))))

83 hlasů

oni ty děti doma nejí a spí v bordelu???

24 hlasů

Ty jsi idiot, hlavne kojenci co jsou kojeni jeste mimoto maji nemocnicni stravu...Boze, takovy blbec ma volebni pravo?

74 hlasů

Pane Martine, uklidněte se. Slova která používáte vůči Alešovi a Lence patří spíš Vám.Demag. je vinit ze všeho ODS,Děti doma musí jíst i bydlet, a to rodiče něco stojí.To, co zaplatí rodíče za pobyt v nemocnici, domácnost ušetří. Přitom od státu rodiče dostávají rodinné přídavky a pokud jde o inkubátor, jistě víte, že rodička dostáva poměrně vysoké porodné. Vaše ČSSD nedokázala upravit mandatorní výdaje tak, aby nezadlužovala stát v době konjunktury-vysokého růstu HDP. Kdyby ta Vaše ČSSD zůstala u moci, musela by stejně, jako ODS provést reformy, na které už byl nejvyšší čas.Bohužel, jinak to nejde, VŠICHNI si MUSÍ UTÁHNOUT opasky, má-li tato společnost rozumně pokračovat dál. Nedělejte ze sebe všeznalého, chybí Vám ještě hodně doplnit si informace.

21 hlasů

Neni zadna "moje" socialni demokracie...a o tom utahovani opasku jsem uz slysel, Vzpominate? Mluvil o tom PAN VŠEZNALY, toho casu na Hrade...jenom nedodal, ze to utahovani opasku myslel jen na ostatni...jen hlupak podruhe udela stejnou chybu...

36 hlasů

ČSSD zrušila investice do léčeben v pardubickém kraji, které naplanovala ODS. No ČSSD znovu ukazala o co ji dnes šlo, no určitě to nebyli lidi

33 hlasů

čssd udělala čáru přes rozpočet, co? takový krásný příjem, takové všimné se mohly získat, však stavební firmy přátel už slintaly a nakonec nic? to nakrkne

45 hlasů

ODS jasně porušuje co může. Předně smlouva s voliči říká, že se nebude povinně zvyšovat spoluúčast v nemoci. Dále ústava něco říká a verdikt ÚS nebyl z hlediska ústavnostri jednoznačný 8:7. Dále je definováno nemocenské pojištění jako solidarita zdravých s nemocnými a ne nemocných s více nemocnými(v tom se Filipiová mýlí). Dále když byl porušen počet poslanců 100:100 podivným přeběhnutím Melčáka, Pohanky, Wolfa, Snítilého tak se dělá něco co voliči nepotvrdili. Zbývá než ve volbách do EU a parlamentu dát najevo arogantním zpychlým koaličníkům najevo co si o nich národ myslí.

93 hlasů

Jasně že za I světovou válku může ODS. Jinak to přece není možné. Pokud ústáva podle Vás říká, že je zdravotnicřtví bezplatné, tak proboha proč platím zdravotní daň ( to co platím není pojištění - nemám sepsanou smlovu so dostanu za pojištění )do loňského roku nelimitovanou ( se Slovenskem snad jediný v EU) Ta solidarita je i o tom, že pokud nějaké dítě potřebuje ke svému životu vozík, tak ho má platit pojiťovna a ne hodný podnikatel. ( podle Vás zloděj - protože se snaží ?.)

50 hlasů

Problem je v tom, ze tahle vlada chce do systemu nalit dalsi prachy aniz poradne zkontrolovala pripadne uniky (a je jich dost, staci treba sledovat tisk nebo porad TV porad reportery, kauzy famaeutiskych lobby, uplatnych lekaru atd.)...nezlobte se, tohle je velmi jednoduche reseni....jak by se vam libil instalater, ktery by vam rekl: Pane mate to potrubi netesny, ale nez to hledat kde to tece, tak tam dame vetsi proud vody...ono nejaka dotece az k vam...:-)))))

54 hlasů

Proč se zbytečně hlasovalo,když se stačilo zeptat VLÁDNOUCÍCH přeběhlíků ?!!! Pokud nebudou vyhozeni,nebo zbavení práva hlasovat-bude to vždy podobná fraška.

74 hlasů

To bylo keců před volbami,že paroprasata? Teď se punktujete s klerofašisty z ODS a KDU. Volím bolševiky, ty jediné zajímají i obyčejní lidé.

24 hlasů

někdy píšete tak pěkné, vtipné příspěvky a někdy bych vás praštil ! Nejste vy Jekyll a Hyde ?

38 hlasů

Hurá! Konec jedná komedie a můžeme vesele na další. :-)

40 hlasů

no teď jste dětem pomohli, vy vládní sebranko! Hlavně že jste nechali vejvar lékárníkům a farmaceut. firmám! Kdyby mi někdo v listopadu 1989 řekl, jak to tu bude vypadat, nevěřil bych a nakopal bych mu. Teď bych rád a s požitkem nakopal některé jiné

107 hlasů

Takový malý příběh. V roce 2000 onemocněla moje tchyně rakovinou. Byla strašně fajn ženská a snažili jsme se jí pomoci jak se jen dalo. Prodali jsme auto, členský podíl v družstvu, aby jsme jí mohli obstarat co nejlepší léčbu. A světe div se. Ačkoliv jsme byli ochotni zaplatit co se dalo, tak jsme nemohli neboť oficiálně u nás je vše zdarma, ale přitom na lepší léčbu nebyl limit pojišťovny. a tak jsme to museli zkoušet pomocí úplatků lékařům. Ti pochopitelně neřekli ne, ale místo toho aby ty peníze šli do kapsy systému oficiálně tak si pakoval kapsu jen pan doktor. Pomohlo jí to prodloužit život o více než dva roky a udělal bych to znova.Nezdá se ti blbé skuhrat kvůli 30-ti nebo 60-ti korunám. Ono dokud se nestane něco tobě, nebo blízkému člověku pak se můžeš chovat jako sobec, ale pokud jsi alespoň trochu normální tak by jsi za záchranu blízkého člověka dal klidně 300 000 a ani by jsi nemrknul. Pokud peníze z poplatků pomohou zachránit nebo prodloužit někomu život pak jsou na svém místě.

37 hlasů

Sašo chápu vás,ale takto zavedené poplatky neslouží tak jak autoři hlásají.Tento týden reagovali ředitelé pojišťoven včetně ředitele VZP na prohlášení Prof.Vorlíčka z onkolog.ústavu v Brně,který prohlásil,že pokud se zruší poplatky nebude naléčbu těžce nemocných.Tito ředitelé prohlásili,že léčby rakoviny náklady na léky nemá vbůbec nic společného s neléčením,anebo nedostatkem léků!!!!Jsou schopni z peněz,které vyberou z pojištění garantovet vše a to i vpřípadě krize,kdy počítají s výpadkem 7 milard!Poplatky ano,ne však tak,jak fungují dnes!Paní ministryně sděluje,ž epesiatrům budou chybět asdi tři milardy o které přijdou při úpravě poplatků,přitom druhým dechem sěluje,že se na polpatcích vybralo 5 miliard!Doktoři sdělují,že nebudou mít peníze na úpravy ordinací a čekáren!!!!Takže je vidět,že na skutečniu léčbu z poplatků mnoho nešlo.Dále.nikdo nenařídil na co mají nemocnice použít vybrané peníze,nemělo by to být jen na léčbu ,případně přístroje?Opakuji,poplatky ano,ale všchny do haléře pojišťovnám,nikoliv jako je situace nyní!!!!Šnajdr hází miliardami,ale ani jeden konkré´tní důkaz proč jsou u pojišťoven nedal!Jsou tam proto,protože šlapala ekonomika!

59 hlasů

Pokud by to tak bylo jak pisete (coz je znacne zidealizvoany vykald reformy zdravotnictvi) tak by lide nebyli proti...bohuzel po zkusenostech s ODS v CR vetsina lidi je presvedcena, ze na kvalite jejich lecby se nic nezmeni, ani na kvalite lecby tezce nemocnych..ale jen ze lekarny a doktori budou mit lepsi auto...staci se podivat do okoli, kolik novych lekaren za posledni dva roky vzniklo? Proc se do zdravotnictvi tlaci lide jako Chrenek apod.? zrejme to zacina byt vyhodne...takze prosim bez techto melodramatickych kecu...

63 hlasů

Pane Martine, Vám je zbytečné cokoliv vysvětlovat. Vy argumenty neberete od nikoho, protože jen TY VAŠE "jsou dobré a správne."

48 hlasů

Naopak rad si vyslechnu argumenty druhe strany, dokonce se nad nimi i zamyslim...ale uz vam neslibim ze se jimi necham presvedcit..to uz by musely byt presvedcive a ne jen citovane z propagacnich letaku ministerstva zdravotnictvi...a jinak nedelejte z toho osobni spor, zkuste se drzet podstaty veci...

20 hlasů

Takže vyprávět o tom, jak někdo umřel je podle vás melodramatický kec? Vy jste určitě velmi citlivý člověk, nikomu nezávidíte makáte od rána do večera a používáte svůj mozek. Gratuluji!

20 hlasů

to Martin: Příklad s inkubátorem byl myšlen tak, že se zdravotnictví velmi rychle vyvíjí a velmi rychle také rostou náklady, ale to si řada lidí neuvědomuje. 60 Kč je v porovnání s cenou lékařské péče opravdu zanedbatelný peníz. Možná jsem svůj původní příspěvek napsala nepochopitelně, ale s Vaší interpretací: "kdyz nedam 60 korun tam umre v inkubatoru kojenec" opravdu nesouhlasím. Znovu ale zdůrazňuji, že novorozenci (spíše tedy jejich rodiče) byli od poplatku za pobyt v nemocnici osvobozeni již dřívější úpravou. Pokud si stěžujete, že hraju na city, tak si laskavě povšimněte věty v příspěvku, na který byla moje původní reakce: "No vypadá to tak,že i to dítě v inkubátoru má smůlu." Tato nepravdivá věta podle Vás nehraje na city?

24 hlasů

A protoze jsem citlivy clovek (predevsim socialne) tak jsem proti tehle forme placeni poplatku. Ja s nimi osobne finance nemam problem (pri porodu jsem platil za mou zenu a dite regulacni poplatky - zrejme jsme podle vas nemeli s takovou banalitou jet do nemocnice, ale odrodit si to nekdy po vecernicku doma...ale cert to vem), ale prave protoze nemyslim jen na sebe a vidim lidi kolem sebe, jsem proti....aspon v te podobe jako to zavedl Julinek. Protoze to je jen dalsi dan...

59 hlasů

Ne, to ne. Ale pokud nekdo hraje na city a rika, ze kdyz nedam 60 korun tam umre v inkubatoru kojenec tak u mne je krapet na hlavu...jsou urcite hranice v diskuzi mezi lidmi (nemusim ani rikat slusnymi), ktere se neprekracuji. Takze ta ma reakce nebyla na ten pribeh, ale na to to spojovat s placenim poplatku....neboli dej 60 Kc a zachranic kojence nebo nemocneho rakovinou, protoze tak to neni a je nechutne to takhle prezentovat....ale precete si celou diskuzi nejlepe a zapremyslejte....

30 hlasů

Takže víme koho nevolit ! ODS, KDU-ČSL a zelený magory!

148 hlasů

Jo nazapomeň si za tu blbost nacvakat co nejvís kvalilitních názorů

51 hlasů

Podle sebe soudím tebe ?

25 hlasů

hehehehehe SASKU....

48 hlasů

veskawesi ... typická reakce modrého primitiva :-)

94 hlasů

Jojo, kdosi cvaká o stošest:-))

19 hlasů




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 08/2024 najdete >




Týden

Sedmička

Interview

Instinkt

TV Barrandov

Kino Barrandov