Náprava křivd
Ledecký: Po církvích musíme odškodnit i zahrádkáře

06.09.2012 06:15 Rozhovor

Na internetu už týden visí Výzva okrádaných. Autor této petice, zpěvák a právník Janek Ledecký v ní požaduje zastavení církevních restitucí. V rozhovoru pro on-line deník TÝDEN.CZ tvrdí, že komunisté škodili všem slušným lidem a netuší, proč by z toho měly těžit zrovna církve.

Zpět na článek

Nejdiskutovanější názory

  • Jiří Susa (150 hlasů) 06.09.2012 07:19

    "Nadzvedlo mě to provolání osobností. Jsem už alergický na podobné...

  • eM Felix (106 hlasů) 06.09.2012 07:35

    Váš hlas je kapka vody v moři 80% českých občanů kteří souhlasí s...

  • jiří Benda (84 hlasů) 06.09.2012 07:40

    Na tu verbež, co si říká vláda, žádné petice neplatí. Tento odporný...

  • Pavel Kolář (81 hlasů) 06.09.2012 08:11

    Já chci taky nějaké odškodnění!!!!! Ne, ale teď vážně. Proti tak...

  • Jiří Susa (79 hlasů) 06.09.2012 07:28

    právě církve jsou ty "nejvhodnější" subjekty pro objektivní posouzení...

Vložte nový příspěvek

Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.

Přihlášení | Registrace

Diskuzní příspěvky

Dobrý den, rád bych připomenul dvě okolnosti. Ježíš, jehož mají církve plná ústa, měl na své žáky velmi tvrdé požadavky. Tak tvrdé, že většina z nich ho opustila. Především museli všechen majetek prodat a stát se - v dnešním smyslu - bezdomovci. Ježíšův vztah k majetku je známý z mnoha biblických příběhů, např. o bohatém mladíkovi. Dovolím si připomenout, že ten zachovával všechna přikázání a žil vzorným životem. Přesto ho Ježíš vyloučil z božího království, protože se nechtěl svého majetku vzdát. Známá jsou také mnohá Ježíšova rčení vztahující se k majetku např. že "snadněji projde lano uchem jehly, než bohatý do božího království" aj. Reformu započal již Saul z Tarsu, po svém obrácení tzv. sv. Pavel (nebyl Ježíšovým žákem, nejprve fanaticky pronásledoval křesťany a pak byl stejně fanatickým přívržencem), resp. ten, kdo se za něho v epištolách vydává. Pavel vrací otroky pánům a jinak se podbízí boháčům, aby církev dobře vypadala...
Druhou věcí je tvrzení, že církve potřebují majetek ke své charitativní činnosti. To je demagogie. Posláním církve nebyla a není v žádném případě charita. Jakkoliv může jít o činnost šlechetnout, opakuji, že charita není posláním církve. Tím se dostáváme k činnosti církví dnes - spojení se spiritualitou ztratily, jako instituce, už dávno a nahrazují ji moralizováním a když ani neomylný papež nechápe ani základní poselství (už tak církví zcenzurovaných a pokroucených) biblických textů...

9 hlasů

.. a taky všechny vyjmuté dělohy.

4 hlasy

Copak zahrádkáře, ale kdy stát odškodní bývalé členy jednotných zemědělských družstev, které aby nemusely vracet svým členům majetek, tak šly raději do likvidace a majetek převedly do jiných společností? A to všechno za nečinné asistence státu, který má jinak plnou pusu hesla "co bylo ukradeno, musí být vráceno". A co družstevníkům odpověděl Nečas? „Zajisté však uznáte, že nyní, kdy vláda a parlament přijímají vesměs nepopulární úsporná opatření, nelze zatížit státní rozpočet dalšími výdaji v řádu několika miliard korun.“ V případě církví to ale panu Nečasovi nevadí.

http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnikani-trhy/pomodli-se-cirkev-za-restituenty-v-zemedelstvi

17 hlasů

Hlavně je třeba odškodnit naše politiky za to, že mohli začít krást až po roce 1989 ...

10 hlasů

Kdo může, měl by podpořit petici proti vracení majetku církvy. Nikdy jim to totiž nepatřilo. Všechno bylo jen pochybným zbůsobem uchváceno nebo jim dáno státem pouze do zpravování. Hamiždnost je to fakt až zarážející.

17 hlasů

Spustíme v Evropě velké vracení :-))
Že bychom pro začátek vznesli požadavky vůči Německu ?
"...Po 1. říjnu 1938 se české obyvatelstvo ocitlo v pozici národnostní menšiny, která neměla naprosto žádná národní práva. Byly zrušeny všechny české politické strany a spolky, jejich majetek byl ZABAVEN ve prospěch Říše. ..."

A šup - vrátit a s úroky !

15 hlasů

Izraelci z nich pořád něco tahají, přitom Izrael tenkrát ani neexistoval. Tak snad máme také nárok.

5 hlasů

a za ztrátu rodinných výdělků za popravené, Němci i komunisty.
Hajzl Havel odkládal uznání bojovníků z Anglie a západu celkově deset roků. Chce někdo srovnávat jejich zásluhy se zásluhami církví?

10 hlasů

Mně je osobně jedno jestli to rozkradou komunální politici (nevrácení majetku) nebo ti vládní se svými pohunky (v případě vrácení), ale pak to půjde na vrub církvím. Nedokáži si představit jak to chtějí ohlídat, to by musely věřit na zázrak.

9 hlasů

přemílat a recyklovat soc demácký argumenty může skutečně umělec, hledal jsem právnické knihy, co tento expert napsal, zejm. v zahraničí...nula od nuly pojde, někde usmolil titul a nyní ho výtáhnou, asi jim dluží? enbo mu neprodávají nosiče a pro volební kampaň jich soic dem milion koupí stejně jak další 2 miliona pyaroubkových podobně geniálních knih?...

5 hlasů

Váš fundovaný názor na JL sice máme, ale o něm článek nebyl. Podstatou článku bylo jestli je správné dát církvím požadovaný majetek nebo ne.

18 hlasů

zajimalo by me vyjadreni soudruha k te skutecnosti,ze opec a cirkeff nabozenska zidofska uz restituce dostala priklepnute v roce 2000 a porvala se o ne v prazske staronove synagoze v praze v roce 2003 jako divoky prasata.nejaky nazor k tomu?nebo k tem 3 grantum,ktere dostaly zidi a nikdo nevi do kdy a proc?mudrujte o restitucich,ktere jedou,meshuge.cha,cha,cha!shalom.

11 hlasů

řešit mejerkktové procesy z informací bulvárního tisku je opravdu ubohé, to se snad dá v putice v 4.00 ráno, když už normální lidi leží v e vlastní moči na zemi...jistě ani církevím se nevyhne snaha o nepřátelské převzetí nějakým hochštapplerem, tu musí muži rázně zakročit a k slovům připojit i činy, jen kdo je baba mámě u zadnice , málop kojenej a nepřebalovanej, je tím překvapen a pohoršen, asi ho prznil táta a tak se mužského světa bojí

7 hlasů

Pane Ledecký , slyšel jste někdy rčení mlčeti zlato ? Zpívejte a nemudrujte........!!!

11 hlasů

Tak raději mlč a nemudruj ty když tomu nerozumíš a jseš ovce ve stádu

40 hlasů

Když ty pozemky nezíská původní majitel, mohl by je získat stát či obce. To nám pak politici ukážou jak se krade! Možná pak budete pane Skalský litovat, že raději crkve za utržené peníze nehradily platy svých duchovních, ale že je navíc musel dále platit stát.

8 hlasů

obce rozrpodali rozkradli co se dalo, tu zámek se prodá za kačku kámošovi, ten jej hbitě otočí a bouchne za miliony procent...to se lidu líbí, hulvát to vykládá z obecního rozhlasu a tak je to skoro zákon, kdyby mne rodiče zneužívali jakoto toho hulváta, byl bych 100 x horší

6 hlasů

platy duchovních nejsou ani procento provozu a údržby památek, jen lhář a zločinec soc dem mluví o platech a skutečnost nevidí, než ho zavřou jako ratha a poskoka náměstka na jiném hejtmanství...tam lid cpe miliardy a msvé ponížení si potom kompenzuje na nějakym falářovi, když narval do grosu paroubku rathu jak je vidět na jejich luxuzsním hochštaplerským způlsobu života...to musí janek jankovatět na plný pecky, aby se to kamuflovalo a dál se kradlo o 106

8 hlasů

Pocitam s HUSITSTVIM II. ..... v nejblizsi dobe :)))

17 hlasů

Stát by měl zásadně jen brát a nikdy nic nevracet. Kam by přišel prostý lid, kdyby se takhle postupovalo. Je čas zabírat , ne vracet. Dělat soupisky majetků a na barikády,

10 hlasů

Dostanou ve skutečnosti ještě mnohem víc, než se píše! Například v Praze Ďáblicích 413,2 ha pozemků, které bude možno prodat jako stavební parcely po 5000 Kč za metr. Celkem za 20,66 miliard Kč!
Z luxusních sídel, ve kterých si budou moci dovolit i služebnictvo, budou milostivě organizovat vaření polévek pro důchodce, kterým důchody sežere nevalorizovaná inflace.
Lidé je budou nenávidět, chamtivé nenažrance a parazity. Bude jim zle. Už to jednou přišlo - 1419 a v dalších letech....

42 hlasů

Konecne ma ta neblbejsi cast naroda sveho mluvciho :)))... tehle zpivajici pravnik vystudoval za delnicke penize :))

14 hlasů

Tak ty už jsi to dopracoval na mluvčího blbe? A tu pomocnou školu už jsi také dokončil?

8 hlasů

Tenhle nablblý slogan z 50. let nesnáším. Vystudoval, protože na to měl hlavu a obětoval v mládí čas na strudium. Jiní, co místo aby seděli nad skripty, chlastali pivo v hospodě, vždycky přišli s těmi "dělnickými penězi"....

25 hlasů

Cesi jsou z toho postkomunismu tak zblbli, ze uz nevi jestli se krast smi a nebo nesmi, nekteri si dokonce mysli se se krast musi :)))

17 hlasů

Nepleť se mezi lidi, kteří chodili do školy. Řekni to své heslo nejdříve Voršilám - zlodějkám a pak celé katolické církvi. Po roce 1620 kradla po emigrantech a ani nedržela poledne.
Nakonec jako ministrant jsem v dětství viděl, co dělal pan farář s penězi z kostelní sbírky, do které dávaly babky z mizerného důchodu celé stovky. Měl všechno ve vesnici první. Televizor atd. Nebyl to zlý člověk, jen katolická církev ho k tomu vychovala. Brala vždycky všechno, hodně od umírajících, které děsila peklem...

30 hlasů

nejvic jako vzdy kradli zidi.zminka o zidovi i lichve je i v magne charte,ajnstajn.a kvuli zlodejne byl zid VYKOPAN z 82 zemi sveta.z nekolika i nekolikrat.z cech poprve za krale vratislava II.,potom nekolikrat kolem 1550,potom v roce 1744 marii terezii.s civilizaci se majetkove vztahy ustalily.vzdyt i zlodejsti zidi dostavaji ted nahradu za penize,ktere originalne NAKRADLI za vymarske republiky a pred tim za valky.blby belosi se muzou prerazit tim fofrem,jak jim dat vic-ORIGINALNI RESTITUCE!!!!!!!!!.pruser je,ze to porad NESTACI.tak to krade dal, jako zlodejsky zid rath&spol.cha,cha,cha!shalom.

6 hlasů

Ale vy židi máte jasno.

10 hlasů

Ja mam k zidovstvi tak daleko jako ty k zdravemu rozumu :)))

9 hlasů

Tak to jsi to jenom potvrdil.

4 hlasy

Jsem pro znárodnění veškerého soukromého majetku, který si občan může pouze od státu a pod dozorem státu, pronajmout. Samozřejmě nikoliv pro podnikání, jen pro osobní užívání. Kulturní frontu poslat na převýchovu do zemědělských pracovních kolektivů. Divadla a koncertní umělci nám žijí s podporou státu a v zemědělství nejsme soběstační. Chce to nápravu. Nevěřících je sice na světě jen miliarda, ale u nás musí mít věci pevně v rukou. Nejlépe obou levých.

15 hlasů

Zajímavá faktka:

- hlásících se k nějaké křesťanské církvi roce 2011 - 1 467 438 osob

- počet volících vítěznou stranu v parlamentních volbách - 1 155 267 osob , počet členů vítězné strany cca 24 000 osob

-Komunita unie řádu svaté Voršily v Praze se Ihned po schválení zákona Parlamentem rozhodly majetek vrátit. Cítily, že by nebylo morální, aby uvedený pozemek s budovou vůbec přijaly, a vešly proto v jednání s tehdejším ředitelstvím ND. Navrhovaly, že po nabytí právní moci zákona č. 298/1990 Sb věnují pozemek č. 944/2 i s budovou v hodnotě zhruba sto dvacet milionů korun bezúplatně Národnímu divadlu. Litera zákona bude dodržena a Národnímu divadlu bude ihned a bez prodlení vráceno to, co mu morálně a provozně nesporně náleží. Ve světle historie porevolučního divokého kapitalismu lze považovat tento krok sester voršilek za vysoce morální a oceněníhodný čin.
Viz. zde. http://www.christnet.cz/magazin/clanek.asp?clanek=225&zamysleni=true

11 hlasů

Zajímavá faktka:

- hlásících se k nějaké křesťanské církvi roce 2011 - 1 467 438 osob

- počet volících vítěznou stranu v parlamentních volbách - 1 155 267 osob , počet členů vítězné strany cca 24 000 osob

-Komunita unie řádu svaté Voršily v Praze se Ihned po schválení zákona Parlamentem rozhodly majetek vrátit. Cítily, že by nebylo morální, aby uvedený pozemek s budovou vůbec přijaly, a vešly proto v jednání s tehdejším ředitelstvím ND. Navrhovaly, že po nabytí právní moci zákona č. 298/1990 Sb věnují pozemek č. 944/2 i s budovou v hodnotě zhruba sto dvacet milionů korun bezúplatně Národnímu divadlu. Litera zákona bude dodržena a Národnímu divadlu bude ihned a bez prodlení vráceno to, co mu morálně a provozně nesporně náleží. Ve světle historie porevolučního divokého kapitalismu lze považovat tento krok sester voršilek za vysoce morální a oceněníhodný čin.
Viz. zde. http://www.christnet.cz/magazin/clanek.asp?clanek=225&zamysleni=true

9 hlasů

Velmi správně! Masaryk taky nebyl žádný komunista a dejte si tu práci a přečtěte si, jak hovořil o církvích. Církvi podle něho šlo vždy jen o majetek a moc. Palec nahoru, pane Ledecký!

70 hlasů

Kdy nás odškodní Němci za jejich okupaci?

23 hlasů

Tak v této souvislosti je velice pozoruhodné i naše dlouholeté mlčení vůči Francii a Velké Británii, se kterými jsme přece měli podepsané spojenecké smlouvy. A jak to nakonec dopadlo, ví každý z nás. Proč jsme se následně nepokusili vyvodit spoluzodpovědnost našich "tragických" spojenců za to, co v naší zemi následně nastalo? Ale my jsme přece vždycky papežštější než papež, a proto jsme jako bulíci dokonce Velké Británii uhradili náklady na pobyt našich letců u nich, i když především hájili jejich zemi - na tu naši se naši britští "spojenci" už dávno vykašlali, viďte, pane Chamberlaine?

41 hlasů

A komu jsme ještě po válce platiti? Kdyby jsi cibuláči nevěděl, tak těm, co k nám vpadli v roce 68 jako banditi a zloději.....

8 hlasů

Hlupák nikdy nezklame, prablb Řezáč je toho nevyvratitelným důkazem:-)))

19 hlasů

Tak a odteď už jste také na seznamu těch, jejichž diskusní příspěvky bude samozvaný estébáček a odporný fízl Karel Řezáč sledovat, zachycovat a monitorovat.

Petru Bezděkovi to už tento neuvěřitelně křivý jedinec předvedl přímo názorně. On totiž výsledek toho svého fízlování vložil do svého "diskusního" příspěvku.

Tady musím opět s lítostí konstatovat, že ti originální estébáci byli sice většinou prachanti, ale že to byli parchanti inteligentní.

Ti, které tady reprezentuje fízl Karel Řezáč, jsou už jen nepovedené atrapy.
A to je dobře.

17 hlasů

sportovní sázení, velmi kvalitní informace info zde: www.nete.bloger.cz

9 hlasů

Když se nějaký náš zpěvák začal montovat do politiky, většinou jsem s ním nesouhlasil nebo dokonce mluvil takové kraviny, že se to nedalo ani poslouchat, ale Janek Ledecký mě docela příjemně překvapil - jeho názory mají logiku a podkládá je argumenty. Že je vystudovaný právník jsem ani netušil. Ale že není tak pitomej bylo vidět hned.

67 hlasů

Ten to má v hlavě velmi dobře srovnané, na rozdíl od té skupiny rádoby miláčků národa, co se tak pitomě angažují!

42 hlasů

To je něco jiného, než slyšet o politice mluvit třeba Daviday Kollera nebo Michala.

32 hlasů

Davidy

8 hlasů

Michal David je světskej z mafiánské rodiny Kočkových, od toho nějaké moudra čekat nemůžete.

17 hlasů

Takže zpívající právník ledecký, protirestituční spisovatelka procházková, grebeníček s bohoušem sobotkou a jejich voliči. kdo dál? :-) Pěkná sebranka. Ledeckého povídání vypadá na první pohled zajímavě a jeho právncké vzdělání tomu dodává důvěryhodnosti, ale ten člověk buď nepochopil, nebo záměrně zamlčuje, že součástí toho zákona je odluka církví od státu, kterým teď stát platí kněží apod., že se tím řeší blokace majetku 1200 obcí, že ústavní soud už dávno konstatoval, že to, že se církve nemohou domáhat majetku soudně je jendočasný stav, aby legislativci měli čas vytvořit napravit tu zlodějinu zákonem a že nebude-li přijat, dá ústavní soud volnost soudům nižších instancí a církve se mohou (ale samozřejmě nemusí) domáhat každého jednotlivého baráku nebo pole soudně. Stát pak nejen že bude dál platit kněží, ale bude i vracet majetek a platit soudní výlohy. Ono to skoro vypadá, že všichni tihle levicoví pomatenci buď neumějí do pěti počítat a nebo doufají, že po volbách všechny církve (katolickou samozřejmě především :-) ) vyvraždí nebo jiným způsobem zlikvidují a nebudou muset nic platit. Takže by bylo dobré mluvit otevřeně a né se pořád schovávat za nesmyslné hloupé ničím nepodložené výmluvy a sprosté útoky.

36 hlasů

Pane Kociasi,nemáme jenom levicové pomatence.

21 hlasů

"Ztroskotanci a samozvanci..."

Copak že mi to jen připomíná?

Už vím! Charta ´77 a následná hysterie komančů a jejich poskoků!

Inu, co se dá dělat. U jedince s nickem Martin Kocias se jen přihlásily ke slovu geny.
A geny se zkrátka jen tak zapřít nedají.

Alespoň teď už vím, z jaké lidské spodiny se tady rekrutují voliči a příznivci té naší zlodějské pseudopravice.

Ono se ne nadarmo říká, že "Vrána k vráně sedá a rovný rovného si hledá."

29 hlasů

Také jsem si přečetl názor Martina Kociase, ale výroky jako "Ztroskotanci a samozvanci...", na které zde reaguje pan Bezděk jsem tam nenašel.

Pan Bezděk se asi překlepl a zkopíroval sem z archivu svých mouder něco jiného, než měl původně namysli.

15 hlasů

Tak koukám a vidím, že Josef Valach sice umí číst, ale už nechápe, co jsem ve skutečnosti napsal.

Takže ještě jednou:

"Ztroskotanci a samozvanci..." jsou v uvozovkách, není to tedy žádná citace.

A že mi obsah "diskusního" příspěvku nicku Martin Kocias něco připomněl? Není divu. Můj tehdejší NEpodpis tzv. Anticharty mi totiž doslova překopal život.

Jinak kvituju s povděkem, že se tady vyskytl další jedinec, kterému ten protivný dědek Petr Bezděk nedá spát.

Musím vás ale upozornit, že takovéto rozbory mých skutečných i smyšlených výroků v době normalizace prováděli zejména soudruzi estébáci.

Dovolte tedy, abych vám pogratuloval. Jste opravdu v dobré společnosti.

23 hlasů

1/ právě citace bývá v uvozovkách...

2/ na důsledky, které pro Vás vyplynuly z NEpodpisu anticharty si zde stěžujete často. Dovolte připomenout, že za těmi (pro vás jistě nepříjemnými důsledky) stál týž režim, který odebral církvi majetek a z farářů udělal státní zaměstnance. Vy ovšem nápravu této svévole soustavně odmítáte.

3/ Je tedy opravdu na zvážení, jestli já, nebo spíše Vy sám, jste v té "dobré společnosti" do jejíhož vstupu mi poťouchle gratulujete!

4/ O Vašem podivném duševním stavu svědčí i věta - cituji: "Jinak kvituju s povděkem, že se tady vyskytl další jedinec, kterému ten protivný dědek Petr Bezděk nedá spát."

Vás by skutečně uspokojovalo vědomí, že kvůli Vám někdo nemůže spát? Mě ne! Mimo to Vás zklamu. Vzhledem k tomu, že s Vámi nesdílím společnou ložnici, spím docela dobře. Pokud snad někdy nemohu usnout, je to pro SKUTEČNÉ starosti, ne kvůli Vám. Nepřeceňujte dopad svých slov na můj osobní život. :-)

S Vašim jménem se setkávám především u církevních témat. Přeji Vám při jejich komentování méně jízlivosti a více objektivity, jak by slušelo člověku s Vaší životní zkušeností. (Mimochodem i já se blížím důchodovému věku, který se ovšem z dopuštění našich vlád stále oddaluje...)

16 hlasů

Promiňte, ale teď už se směju nahlas.

1/ Citace v uvozovkách: Tak v tomto konkrétním případě jsem citoval z "diskusního" příspěvku nicku Martin Kocias?
Já jen, že tam tuto větu nějak nemohu najít.

2/ Blábol.

3/ Další blábol.

4/ Tady se hodí uvést jeden citát: "Kvalifikovaně posuzovat zdravotní a zejména pak duševní stav jiného člověka může jen skutečný a erudovaný odborník, nebo obyčejný blb."

Jaký obor a na které že to lékařské fakultě jste to vystudoval?

To moje konstatování, že jste jen další v řadě, kterému ten protivný dědek nedá spát, je alegorie.
Že jste to nepochopil, tak za to já opravdu, ale opravdu nemohu ani náhodou.

Teď už jen doufám, že odteď už budete moje příspěvky přeskakovat a v žádném případě na ně nebudete reagovat.
V opačném případě byste totiž popřel sám sebe a to zajisté nechcete.

Nebo snad ano?

10 hlasů

"Takže zpívající právník ledecký, protirestituční spisovatelka procházková, grebeníček s bohoušem sobotkou a jejich voliči. kdo dál? :-) Pěkná sebranka."
Kdo dál se ptáte, vy hlupáku? Dál ještě přes 80 tohoto národa. Velmi nerad se uchyluji k urážkám, ale vás nemůže výraz hlupák urazit. Je to velmi slušné oslovení pro někoho, jako jste vy! K jaké sebrance se přiřazujete vy?

53 hlasů

80% tohoto národa. V rozčilení mi vypadly %!

16 hlasů

Nesmyslnost tohoto zákona dokumentuje skutečnost,že odškodněny mají být církve,které o žádný majetek v roce 1948 nepřišly,protože neexistovaly.Naopak řadu let čekaly s nataženou dlaní na státní příspěvek.

46 hlasů

O zahrádkáře ,bohužel,nejde.Tady jde o Schwarzenberga,jeho modrokrevní příbuzenstvo,s dlouhým,nebo kratším rodokmenem a o sudeťáky.

43 hlasů

Nevím čeho se JV obává. Pokud církve již z principu nejsou jeho šálek kávy, tak by měl těmto požadavkům církví vyhovět a tento nesmysl podporovat. Novináři (všechny uplatit nebo zastrašit nelze) si snad pohlídají co se bude s ním dít dál. Myslím, že o skandály nebude nouze a nastane konec církví v Čechách. (Rád bych se mýlil, protože ten státní majetek se stejně rozkrade).

12 hlasů

Neuplacený novinář,si v česky píšících,německých médiích ani neškrtne a neškrtne si ani v českých veřejnoprávních médiích.
Jako důkaz postačí třeba jenom církevní zlodějina,kde se všechna média,jako čert kříži,vyhýbají skutečné,kriminální podstatě problematického zákona,ale soustřeďují se na vyvolávání iracionálních emocí tím,že neustále podněcují dizkuze o závisti a o nenávisti Čechů k církvi.

31 hlasů

Píšete pane Švorc že: "...za vyvoláváním iracionálních emocí tím, že neustále podněcují dizkuze o závisti a o nenávisti Čechů k církvi stojí německá média..."
Myslíte třeba tento - jistě emotivní, iracionální a nenávistný příspěvek?

pavel kolba 06.09.2012 08:38

10 hlasů

Ten jsem zrovna nemyslel.Nepředpokládám totiž,že pan Kolba je novinářem.Ale kdo ví?Dnes je možné leccos.

12 hlasů

pavel kolba 06.09.2012 08:38
SCHABA
Blít se nám chce z vás Havlů,Vondrů,disidentů,ukřivděných emigrantů Chaloupků a podobné pakáže ,také z pronásledované církve na kterou ti tento národ sere Satanisto Duko ,roztavil bych zlato co dostaneš za restituce a nalil bych ti ho vařící do krku ať se zalkneš ty Svatá Hyeno.

19 hlasů

Je mi celkem jedno, jak to s církevním majetkem dopadne, a myslím, že podobně uvažuje většina věřících i kněží.
To, že biskupové to vidí jinak, není pro jejich větší hamižnost, ale pro jejich větší odpovědnost. Oni stojí v čele církve a prostě nemohou jen tak (s ohledem na minulou, současnou a především budoucí církev) velkoryse a mávnutím ruky odmítnout majetek, který církev za ta staletí nashromáždila.

Je trapné, jak všichni kritici „restitucí“ odvozují původ církevního majetku až z období rekatolizace. Cožpak už Jan Hus nebrojil proti bohatství církve, cožpak husité následně nerabovali kláštery? Církev tedy vlastnila majetek již před Bílou Horou. Nezískala ho až a pouze panovníkovým přerozdělením válečné kořisti. V opačném případě bychom si museli položit otázku kde a jak ti hodní a poctiví Nekatolíci za tu krátkou dobu své existence přišli k tak obrovskému majetku, že ho pak (po rekatolizaci) ti zlí a nenažraní katolíci nestačili v následujících staletích prošustrovat, ale zbylo ho až do dnešní doby tolik, že ještě stále stojí za hádku.

Ledecký srovnává církev se zahrádkáři a není v tom originální – to dělal svého času i Klaus. Ano komunisté škodili všem, nejen církvím. Ale pouze církvi odebrali majetek s tím ZÁVAZKEM, že bude stát platit duchovní a pečovat o církevní stavby. Obojí dělal stát mizerně, ale o to teď nejde. Důvod, proč současný stát chce z tohoto závazku nyní vycouvat je prostý: Počet věřících tradiční katolické církve (možná) klesá, ale roste počet církviček a sekt v jejichž čele stojí lidé, kteří musí být také na základě tohoto neprozřetelného komunistického závazku placení ze státní kasy. Ledecký sám uvádí příklad jedné menší církve, která vznikla až po roce 89, žádný majetek jí zabaven nebyl, ale její duchovní samozřejmě stát platí stejně, jako ty katolické.

Také je úsměvné, jak všem „upřímně“ leží na srdci, aby církev svou touhou po majetku neztratila svůj kredit, jestli církev bude umět s majetkem hospodařit a jestli ho použije výhradně na „bohulibé“ projekty…
Může nám to být jedno – minimálně do té míry, do jaké nám bylo a je jedno, jak dosud s bývalým církevním majetkem nakládal stát a na co používal výnos z tohoto majetku!

26 hlasů

Já jen obdivuji Vaši jistotu, že máte ve svých řadách takové množství odborníků, kteří se dokáží o takto různorodý majetek postarat.
Počkám si na zprávy do roka a do dne ...

12 hlasů

Viz. poslední odstavec.
Také Vás trápí, jestli má církev dost odborníků? Mne ne!
Mne spíše zajímá, jestli má dost odborníků stát a jestli je stát schopen dobře a prozíravě hospodařit. Co udělají se svým majetkem církve, je jejich věc.

6 hlasů

Já s Vámi souhlasím. Jen jsem chtěl poukázat, jestli církve domyslely fakt, že jistě budou (v tom lepším případě) jednotlivé případy velkého rozkrádání. Mediálně zajímavé a jistě i prezentované. Aby to církvím nezlomilo vaz.

Že je stát ještě horší hospodář o tom není pochyb.

5 hlasů

Ano, kolem navráceného majetku bude jistě dost afér, o kterých budou naše "nestranná" média nepochybně podrobně a ráda referovat...
Církvím to vaz nezlomí. Církev není politická strana, ani hvězda "showbyznysu". Její život není závislý na mediálním obrazu. (To by byla u nás mrtvá už minimálně 60 let.)

4 hlasy

Pěký příspěvek pane Valachu. Dovolím si Vás doplnit:

- první se před 12-ti lety snažila o navrácení majetku cirkvím ČSSD, navrhovala v přepočtu na dnešní ceny vyšší částku.

- pokud nedojde k vypořádání s církvemi, můžou stát zažalovat u mezinárodního soudu, pravděpodobně vyhrají a dostanou vic.

- pokud by se majetek nevrátil církvím, asi by připadl státu. Ten něco opraví, něco prodá, něco rozkradou politici. Kdyby ho dostala církev, tak něco opraví, něco prodá, něco se rozkrade. Že jsou naši politici větší profíci v rozkrání asi víme všichni. V příadě krádeže cirkevního majetku mi to je navíc jedno, však je to jejich.

11 hlasů

Češi, Češi... I pan Ledecký není proti odškodnění církvím, jen se mu nelíbí současný způsob. S tím se dá souhlasit. Ale vy žijete z titulků a ze štědrých podpor...

28 hlasů

Restituce pro všechny. Především by měli být odškodněni legionáři a jejich pozůstalí. Napřed je okrad Hitlér,p otom komunisti a nyní Klaus, který "zprivatizoval" Legiobanku, ODS prkšeftovala tuny zlata a majetku legionářů. Včllenila je dostátního majeku a nyní to privatizuje armáda. Těm co se nejvíce zasloužili o vznik republiky. Kdyby tehdy popravili Masaříka, mohlo by dnes být lépe. K čemu taková vlast, když je jen pro politiky a jejich zlodějnám?

26 hlasů

Chci odškodnění za Slavníkovce které vyvraždili Přemyslovci.

23 hlasů

Pokud tvůj předek řádění přemyslovců unikl a ty jsi jeho potomek, obrať se s žádostí o odškodné na PŘEMYSLA Sobotku.

20 hlasů

Blít se nám chce z vás Havlů,Vondrů,disidentů,ukřivděných emigrantů Chaloupků a podobné pakáže ,také z pronásledované církve na kterou ti tento národ sere Satanisto Duko ,roztavil bych zlato co dostaneš za restituce a nalil bych ti ho vařící do krku ať se zalkneš ty Svatá Hyeno.

36 hlasů

Duka není majitel firmy. On nedostane nic. (Ostatně i proto je v katol. církvi celibát, aby se církevní majetek "neodkláněl".) Duka se tedy nezalkne. To spíše pavel kolba se zalyká svou vlastní nenávistí a hulvátstvím.

4 hlasy

Já chci taky nějaké odškodnění!!!!! Ne, ale teď vážně. Proti tak finančně gigantickému vyrovnání se církvemi jsem hlavně proto, že církve v naši zemi už v podstatě nic neznamenají. A není to tím, že nežonglují majetky a miliardami. Církve nic neznamenají pro drtivou většinu lidí, neznamenají nic ve společnosti atd. atd. Jsou v běžném životě v podstatě nepřítomné, neobohacují nás (duchovně), neutíkáme se k nim v našich bolestech, nehledáme u nich rady ani odpuštění. Tak proč máme dávat gigantické sumy někomu, koho vůbec nepotřebujeme.

81 hlasů

"Církve nic neznamenají pro většinu lidí proto, že nás duchovně neobohacují, nehledáme u nich rady a odpuštění". To jste napsal dobře, do téhle situace se dostaly ale samy a potvrzují to každým dnem. Jejich necitlivost a dravost o majetek odradí i poslední zbytky slušných věřících. ALe oni jsou jak současná vláda . nevidí, neslyší a jen hledají nepřítele, který za to může.

63 hlasů

Já se domnívám,že se jedná o další tunel na státní majetek.Kmotři navnadili církevní hodnostáře,aby začali usilovat o navrácení majetku s tím, že oni to protlačí v parlamentu.a ve finále pak za odměnu církve prodají část svého majetku právě těmto kmotrům za hubičku. Nebude se muset platit daň nemovitosti, a to je zhovadilost také.Protože každý jiný občan a subjekt tu daň platit musí !!!!!!! Poté Nečas s Kalouskem už budou možná na Seychellách i s rodinami. Jako hypotéza dobré, ne ?

43 hlasů

Dobře to napsal Jan Štern ve svém blogu z 1.9. na Aktuálně.cz:

"Daleko spíš jsou za tím dohody o prodeji konkrétních majetků, až restituce projde, dnes už zformovaným osobám a skupinám za pakatel a z toho plynoucí obrovské provize politikům".

Takže milý Jensi, pravděpodobně to žádná planá hypotéza nebude. To jen naše média nás o těch za tímto účelem založených společnostech neinformují. Vědí, že se v nich rodí pro ně noví, milionářští donátoři.

20 hlasů

Doufejme, že bude mít Nostradamus pravdu a současný papež římskokatolické Vatikánské církve bude opravdu tím posledním.

32 hlasů

A když bude, tak co? Svět se od toho okamžiku stane krásnějším, spravedlivějším, Pavel Kolba šťastnějším... ?
Musím Vás zklamat. Církev je věčná.

10 hlasů

Církev tu je dva tisíce let, to je věčnost?

8 hlasů

Nerozumím námitce.
To že zde je "k dnešnímu dni" pouze 2000 let, je pro Vás důkaz že není věčná?

4 hlasy

Lidská blbost taky.

20 hlasů

Kalosek Kradousek v tom ma rozjednany velky byznys-jeho kamoši z loterii se již těši na levny nakup

52 hlasů

A aby tohle vykrádání státu dotyčný stát ustál, je nutné patřičně upravit daňový systém, nebo-li zvýšit daně. Lidé v tom státě už to snad nějak vydrží.

34 hlasů

Také jsem tuto petici podepsal

32 hlasů

škoda,že takto nevystupují i jiní, známější lidi a ne jenom nějaký ledecký........

21 hlasů

...nějaký Ledecký? Je málo známý? A vystupují, projděte si weby. Je fakt, že L. Bílá a D.Havlová ne.

32 hlasů

"Nadzvedlo mě to provolání osobností. Jsem už alergický na podobné ataky miláčků národa. Emoční hladinu mají nastavenou přece jen o trochu výš než běžná populace a když se řekne slovo "křivda", vybíhají na barikády a trhají na sobě košile."

Když koukám do ksichtů tzv. osobností/miláčků národa, ať už to bylo při tzv. stávce na Kavčích horách za "svobodu slova" nebo teď při tzv. církevních restitucích, napadá mne vždy stejná myšlenka.
Jak by se jim líbilo, kdyby jim někdo připomněl, co všechno za posledních 60 let byli ochotni " bouřlivě revolučně podpořit"?

150 hlasů

To je velice dobrý nápad. Teď jen najít odvážného a zvídavého novináře, který by se chtěl tématu věnovat a následně tak trochu odglorifikovat heroinu Jiráskovou a další. Přehled podepsaného někdy od počátku padesátých let by byl určitě tematicky mimořádně pestrý. Jak už jsem tu psala dříve, proti této paní, Havlové i řadě dalších nemám žádné výhrady, pokud jde o jejich uměleckou profesionalitu, ale pokud jde o oblast veřejného života, někdy by vzhledem ke své mimořádně "pestré" angažovanosti v letech minulých, udělaly lépe, kdyby ve věcech jako je tato, mlčely.

46 hlasů

Petici jsem podepsal.
Ale bude to asi ho.no platný.

52 hlasů

Na tu verbež, co si říká vláda, žádné petice neplatí. Tento odporný sliz si dělá co chce, jak s lidmi, tak se státem i jeho financemi...

84 hlasů

Ledecký je demagog, který evidentně není schopen objektivního posouzení situace, volá po objektivitě a sám sem tahá záležitosti 17. století, o které opírá svoje argumenty, s paní Procházkovou může jít demonstrovat před Ústavní soud do Brna, právník jeden

37 hlasů

Tupá opice? To nemá hlavu ani patu.

19 hlasů

nemáte pravdu pane faráři.

46 hlasů

Váš hlas je kapka vody v moři 80% českých občanů kteří souhlasí s "demagogem" Jankem Ledeckým. Takže vy můžete jít demonstrovat na lampárnu občane jeden.

106 hlasů

právě církve jsou ty "nejvhodnější" subjekty pro objektivní posouzení čehokoliv. Ač ateista, musím napsat "bože, jak může být někdo takto nechytrý" a při tom se natolik objektivizovat, že si dá nick "český občan".

79 hlasů

kdo nechce vědět neví kdo nechce slyšet neslyší to je váš případ .

46 hlasů




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 08/2024 najdete >




Týden

Sedmička

Interview

Instinkt

TV Barrandov

Kino Barrandov