RSS

    TV BARRANDOV | SEDMIČKA | VIP SVĚT | ŽENY DÍVKY | INTERVIEW | SVĚT APLIKACÍ | PŘEDPLATNÉ

Pondělí 27. 3. 2023, svátek má Dita

Týden.cz

Registrace / Přihlášení


Hlavní strana > Domácí > Názory

Očima Marka Šálka
Palach jako fanoušek KSČM

14.02.2013 14:20 Glosa

Od výroku komunistického poslance Miroslava Grebeníčka na adresu Jana Palacha uplynul již téměř týden, nicméně mezi Čechy nachází dál překvapivou odezvu. V nejedné hospodě zní hlas lidu: "Něco na tom je. V podstatě je to pravda."

Zpět na článek

Nejdiskutovanější názory

  • Přemysl Kadlec (14 hlasů) 14.02.2013 15:05

    Marku Šálku, tehdy vám bylo 5 let .Grebeníček nevykreslil Palacha...

  • Alice Černá (10 hlasů) 14.02.2013 15:47

    Doufala jsem, že už necháte Jana Palacha spát v pokoji a přestanete...

  • Marian Gavlák (10 hlasů) 14.02.2013 15:28

    Pane Šálku, nevím, kolik vám je a co jste na vlastní kůži zažil....

  • Jan Novák (9 hlasů) 14.02.2013 14:42

    Kecáš jako Palacký!Mě bylo kolem 20let a tudíž jsem to na vlastní...

  • Jiří Vampola (8 hlasů) 14.02.2013 14:41

    No, kdyby Palach viděl tu pravicovou stoku a arogantní špínu, která...

Vložte nový příspěvek

Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.

Přihlášení | Registrace

Diskuzní příspěvky

Vlasta Smutná 18.02.2013 11:53
smutny

Pane Šálku, děkuji za článek, podle nenávistných odpovědí příznivců KSČ(m), jste měl pravdu. Gratuluji.

0 hlasů

Pavel Michal 17.02.2013 22:16
Michall

socialistické tendence iluze plány fantazie jsou varžedné, pro zemi i své nositele, tu lze Palach i vzít jako muže, co převzal odpovědnost, když mu došlo, co se děje a co ho čeká, na čem měol třeba jen studiem podíl..útok na rozhlas je agrese, její zrcadlo útok na sebe sama

0 hlasů

Ovocenka 16.02.2013 09:25
Ovocenka

Opravdu je nutné, aby přispěvatel W W dostával prostor na stránkách Týdne? Ten člověk potřebuje odbornou pomoc, zveřejňování textů škodí i jemu samému.

1 hlas

W W 15.02.2013 00:17
H

Většina mániček nebyla nijak politicky vyhraněná, nesnášeli komanče to jo protože jim dávali kapky ale kapky jim dávali i jinak antikomunističtí jedinci (většině maněk se moc nechtělo hákovat a většinu volna trávili nikoliv protirežimní činností ale putice)ale jinak na politiku z husta prděli. To je jako říct že narkomani jsou největší libertariání protože dlabou na stát a zákony a žijí si jen pro sebe. Takže článek jest debilní!

2 hlasy

Vlasta Smutná 15.02.2013 00:24
smutny

A kde se asi tak jinak měli scházet, všude jinde by jste je okamžitě zavřeli, chytráku.

4 hlasy

W W 15.02.2013 00:31
H

A tam kuli protikomunistické pikle tak dokonale že měli každej večer čtyřku na žíle...Ty seš blbá jak valník hnoje! Oni byli zakázaný návštěvy doma? Hele když seš tak blbá fakt to musíš dávat tak okatě najevo?

2 hlasy

Vlasta Smutná 16.02.2013 10:10
smutny

...že se nescházíte na komunistické schůze také u vás doma

1 hlas

Vlasta Smutná 15.02.2013 11:46
smutny

Netykat a nenadávat, nepásl jsem s vámi vepře. Chudáčku.

2 hlasy

W W 15.02.2013 13:35
H

To máš pravdu já tě nepás demernntní prasátko co ani neví co je. Jesli smutná nebo smutný no každopádně blbé ubožátko

0 hlasů

W W 17.02.2013 00:36
H

To tedy opravdu jsi!

0 hlasů

Vlasta Smutná 16.02.2013 08:58
smutny

Co jiného od takových jako jste vy. Horší než lidé, horší než zvířata.

2 hlasy

Vlasta Smutná 15.02.2013 00:22
smutny

To jste se dozvěděl ze svodky STB, soudruhu? Povím vám pravdu - Tak vám kecali. Nesnášeli nesvobodu, komunisty a diktování toho co mají a nemají nosit, co poslouchat a nesnášeli ty vaše přiblblá hesla. Kdyby jste je nestříleli na hranicích tak by v republice zůstali jen komunisté, kteří ale nikdy nepracovali a pracovat ani nikdy nebudou - jen kecat, jako vy.

4 hlasy

W W 15.02.2013 00:43
H

Tady máš děj v kostce ať nejsi taková blbka: http://www.vaseliteratura.cz/dejiny-literatury/44-clanky/263-a-bude-hur.html zvlášť si přečti jak to přijali exulanti slípko!

1 hlas

W W 15.02.2013 00:38
H

Btw přečti si a bude hůř! slípko to je dokonale o tom o čem mání byly.

0 hlasů

W W 15.02.2013 00:28
H

Hele nanynko nauč se číst a přečti si co sem napsal, soudruh je tvůj starej a svodky Stb tvůj fotr a stříleli si tak maximálně z tebe protože seš trdlo. Ju? Nehraj si na chytrou když víš prd. 99% mániček na politiku prděla a tiše komunisty nesnášela. Nic víc nic míň na víc neměli. O pravdě víš leda tak kulový a neber si ji vůbec do huby, modrá svazačko.

1 hlas

Vlasta Smutná 15.02.2013 11:45
smutny

Nenadávejte do svazaček, tak si můžete pojmenovat vaší manželku nebo dceru, jestli jste se na něco podobného zmohl a není to kukaččí dítě.

1 hlas

W W 15.02.2013 13:38
H

Já jo! A není transka jako ty co je chvíli smutná a chvíli smutný ale pořád dementní idiot. Můžeš někoho poučovat kryple.

0 hlasů

Vlasta Smutná 16.02.2013 08:42
smutny

Ano, to je vám podobné, srab a navíc blbec. Nadávat jen když je anonymní. Vás aby litoval, divím se vašim rodičům, že vás neumlátili lopatičkou okamžitě po narození, vy jste se jim skutečně povedl..

1 hlas

W W 15.02.2013 22:45
H

AAA to už mi tu sliboval jeden podobný kokot jako seš ty. Plno dementních svalnatých keců apak se tak nějak neukázal. Od té doby na podobné setkávačky říkám vykuř krávo nebo vole či snad tele! Vyber si co seš a co seš.

0 hlasů

Vlasta Smutná 15.02.2013 16:20
smutny

Co tak se sejít, jestli se nebojíte.

2 hlasy

Prudičova máma 14.02.2013 18:44
Prudicka

Takovy Svorc by se kanystrem bezninu nepolil. Ten by ho cely vypil. Jako ruskej muzik ...

5 hlasů

Jaroslav Švorc 14.02.2013 19:16
Jarda2

Na ČT4 je fotbal,tak neotravuj,opruzená babo!

2 hlasy

W W 15.02.2013 00:18
H

Sim tebe! Na matku s takovou složitou hrou? Ta ještě nepobrala Vařila myšička kašičku!

0 hlasů

Roko- lanek 14.02.2013 18:12
Roko-lanek

Moudry a inteligentni studenti z Danska taky bojujou v Praze proti komunismu.

2 hlasy

Vlasta Smutná 14.02.2013 17:47
smutny

Já se vlastně ani komoušům nedivím, žádného hrdinu nemají a tak si chtějí přivlastnit aspoň Palacha. Nelze počítat za hrdinu Fučíka, který se jim zvrhl na doktora Horáka, ano ostatní komunisty za války kteří na doporučení SSSR s ohledem na pakt Ribentroff - Molotov udávali nepřátele - české odbojáře. Vždyť jsou to vlastně chudáci - udavači a váleční zločinci.

6 hlasů

romeo Ernesto 14.02.2013 17:12
HackerQ

Kdybych umřel hlady na prostřelenou hlavu, může za jáký rok Grebeníček říci, že jsem byl komunista.

3 hlasy

Jan Novák 14.02.2013 17:06
JanNovak

Lustig ty ho..do studentský!Nejsi v Německu a já ti to X kráte dokázal,urážej si tvou mámu nebo tátu a nadávej jim do volů,že tě počali a světu přivedli na krk ha..la,který praská hnis a hnůj na lidi-moc rád bych viděl co JSI OPRAVDU za ptáčka!Koukej si dál vybírat holuby z nosánku a vydloubávat tu špínu z prstíků-ano prachy tady jako PLACENÝ provokatér vyděláváš určitě i když je otázka,kdo by na to jako ty měl žaludek!!

2 hlasy

Bohus Stejskal 14.02.2013 17:57
Bohus

Tož ty bys už taky potřeboval nakopat i totok se svým Grebeníčkem do řiti hňupe...!!!

3 hlasy

Josef Lustig 14.02.2013 17:24
Andersen

Novaku, nepropadej beznadeji. Jsou horsi veci nez 10 minut deprese. Treba celozivotni clenstvi u komunistu.

5 hlasů

Václav Horák 14.02.2013 17:04
pozorovatel

Takových kreténů jako je Grebeníček jsou u nás statisíce,bohužel.S tím nikdo nic nenedělá,je ale smutné,že se s těmito vyvrhely lidstva dává do kupy strana,která o sobě tvrdí,že je "sociálně demokratická".

3 hlasy

Jaroslav Švorc 14.02.2013 16:54
Jarda2

Na nešťastných sebevrazích parazitují pouze hyeny,které, dryáčnickou hysterií, kolem nešťastné oběti, chtějí překrýt svoje kriminální a celospolečensky zhoubné aktivity.

2 hlasy

Josef Lustig 14.02.2013 17:00
Andersen

Nikdo na nem neparazituje, vetsina lidi ho poklada za hrdinu, protoze on rozpoznal, ze svoji dobrovolnou smrti ukaze na nespravedlnost a nasili , ktera vychazi od vas, vy vykomunisticti potkani, at uz reformni a nebo ti zlocinecti !

4 hlasy

Jaroslav Švorc 14.02.2013 17:14
Jarda2

Parazitují na něm samí úchylové,samí Lustigové.
Kdybyste neparazitovali,tak k Palachovi budete přistupovat stejně,jako desítkám nešťastných sebevrahů,kteří se za 23 let upálili na prostest proti vašemu režimu zla,režimu horšímu, než byl ten komunistický.

2 hlasy

Vlasta Smutná 14.02.2013 17:38
smutny

Vy jste se rodičům také povedl, jen co je pravda.

4 hlasy

Jaroslav Švorc 14.02.2013 17:56
Jarda2

Zalez si někam,sračkomete a v klidu si rozmysli,zda jsi on,nebo ona.Až to vyřešíš,tak můžeš začnout přemýšlet o tom,co jsi zač a jestli se nemáš,sám za sebe,stydět.

2 hlasy

Jaroslav Švorc 14.02.2013 18:39
Jarda2

Smutná18:00
Samozřejmě,že máš pravdu,sračkomete.Blázen má vždycky pravdu.
2+2=5

1 hlas

Vlasta Smutná 14.02.2013 18:00
smutny

Dáváte mi pouze za pravdu.

4 hlasy

Witold Venusberg 14.02.2013 16:53
Pyrhocoris

Nutno doplnit, že v té době bylo na výběr jen mezi rigidními komunisty a reformními. V té době Palach nemohl podporovat Chartu 77 ani Kim Čong Una.

3 hlasy

eM Felix 14.02.2013 19:42
Ja

Logicky řečeno. To je poprvé co vám dávám bod. Ale uvědomil jste si, že jste vlastně možná nevědomky potvrdil pravdivost slov Grebeníčka?

2 hlasy

Witold Venusberg 15.02.2013 18:51
Pyrhocoris

Jistě, Grebeníček demagogicky zneužil factum. Grebeníček totiž lže i když mlčí.

1 hlas

jarda klídek 14.02.2013 17:08
Klidek

Witold Venusberg-souhlas, přesně tak to bylo

1 hlas

Zdenka Zwiebel 14.02.2013 16:49
cibule

"...Měli plné zuby primitivů na rozhodujících postech, všeobecného šmírování a udávání, vylhaných školních výkladů..."
-----------------------------------
Pane Šálku, vy máte pocit, že dnešní školní výklady, zejména výklady historie, jsou skutečně objektivní? A že na rozhodujících postech sedí skutečně úctyhodní, neúplatní a fundovaní lidé?
Váš názor vám neberu, ale mám pocit, že má víc než dvě desítky let zpoždění - škoda, že jste nebyl tak otevřený ve svých názorech ještě coby redaktor v Mladém světě.
A jinak snad už toho bylo na téma Grebeníčkova vystoupení ve sněmovně a "výkladu" Palachových motivů napsáno víc než dost, ne? Tahle země se potýká s mnohem závažnějšími problémy, které glosátorům i autorům článků jaksi unikají... záměrně?

2 hlasy

eM Felix 14.02.2013 19:47
Ja

Přeji hezký večer. Myslíte, že se zde jedná o Šálka z Mladého světa? Věkově mě to nějak nesedí.

2 hlasy

Zdenka Zwiebel 14.02.2013 20:54
cibule

Ano, jedná:
http://www.tejnka.cz/index.php/category/3-marek-salek.html

1 hlas

eM Felix 14.02.2013 20:53
Ja

Tak mi to nedalo a trošku jsem si "zagůůglil" V Mladém světě působili Šálkové dva. Zdeněk a tenhle Marek. Vypadá to, že skutečným a kmenovým novinářem byl Zdeněk, zatímco tenhle se tam jen ohřál. Bohužel dobu jeho působení v něm se mi zjistit nepodařilo. Jinak můj názor je, že Marek bude ta generace pisálků poplatných době a že Zdeňkovi nesahá ani po kotníky.

1 hlas

Alice Černá 15.02.2013 08:49
Aba

Dobré ráno Felixi i Zdeňko!
Já mám M.Šálka zařazeného podle toho jeho seriálu tady v Týdnu o neziskovkách a nadacích, jako empatického a svým způsobem pokorného člověka. Tímhle článkem mne překvapil, zatím jsem od něj nic podobného nečetla a byla bych radši, kdyby při tom bylo zůstalo. Sám píše, že mu v té době bylo 6 let, tak si zřejmě málo k tématu "načetl", nebo dostal jako "domácí úkol" podepřít určitý názor. Hodně mne zklamal.

1 hlas

romeo Ernesto 15.02.2013 15:16
HackerQ

Tpfuj!

0 hlasů

romeo Ernesto 14.02.2013 17:13
HackerQ

Tpfuj!

0 hlasů

Jindřich Hegr 14.02.2013 16:36
tullipan

Tak mám takový dojem, že v téhle zemi se pořád řeší zbytečnosti. Kdo si chce Palacha uchovat jako hrdinu, ať tak učiní, jiní nechť hází kameny. Už dlouho jsem nečetl nějaký komentář, který se týká budoucího směřování naší země. Řeší se komunistická minulost kandidátů na prezidenta, či minulost kandidáta šlechty. Samé kecy o minulosti, ze které se stejně nikdy nepoučíme. A na druhou stranu kecy jiné, co bude za Zemana, co bude po volbách atd. Všechno jen teorie a drby. O současném marasmu a hrůzovládě hlupců se píše jen pramálo. Jakoby Palachova oběť snad něco změnila v našem uvažování. Vůbec ne. Furt je relativně teplo, furt je relativně co do úst a morální smrad nám sice nevoní, ale ani nesmrdí !
Furt jen rádobyfundovaně žvaníme o čemkoliv a máme dojem, jak moc jsme chytří !!

2 hlasy

Jan Novák 14.02.2013 16:28
JanNovak

Tak ještě jednou.Já se v Československu narodil,jako moji předci a neměl jsem jediný důvod utíkat na západ.Utíkali např.grázlové nebo ti,kteří mysleli,že budou den ze dne milionáři dále -lidé,kteří tam měli příbuzné a ti jim pomohli z počátku.Jinak je faktum,že ti lidé tam byli vítáni jako hrdinové:-) a tudíž začátky měli relativně dobré...jiná situace byla o 20 let později,když to tady SKUTEČNĚ padlo-to už tam tolik slávy českoslovenští lidičkové nezažili,protože ZÁPAD DOSÁHL to co chtěl(také Rakousko i Německo si uzavřeli pracovní trh)-zničit východní blok a udělat si z něho odbytiště zboží,které by svým lidem nedal...o zisku podniků a jejich ovládnutí víme své:-) CO JE DNES nás ČECHŮ tady v naší vlasti?To jsem hodně zjednodušil ,ale asi tak.A nyní k tomu levičáctví!!Tady v té době byla jen strana KSČ a po nástupu Dubčeka STÁLE byla vedoucí stranou státu.Jenomže někteří lidé DNES prostě nemohou pochopit,že člověk nemusel být levičák,aby fandil komunistům..Dubčekovi a spol...je pravděpodobné,že kdyby sem rusáci nevlítli,asi by se tehdejší zakuklená pravice pokoušela udělat tady něco jako o 20 let později,ale nevím,jak by uspěli pravičáci,protože lidi NEBYLI NAŠTVANÍ na KSČ jako v 89!Podle mne by to bylo jiné-než dnes..jaké to nevím,ale určitě BY NÁM NEROZEBRALI stát být v čele Dubček a spol...

5 hlasů

Witold Venusberg 14.02.2013 16:48
Pyrhocoris

Emigrovali PŘEDEVŠÍM ti, kterým hrozilo zatčení z důvodů jiných politických názorů, kritiky komunismu, kterým šlo i o život, dále ti co nemohli studovat či pracovat jak chtěli jen proto, že neměli správný třídní původ etc. Jen typičtí Nováci s gumovou páteří a bolševický a stbácký hovada byli spokojení.

7 hlasů

eM Felix 14.02.2013 19:54
Ja

Emigrovali především ti kteří mysleli, že jdou za lepším. Některým to vyšlo, některým ne. A pokud někdo neemigroval, tak to automaticky neznamenalo, že je spokojen. Máte to dost jednoduché. Já osobně jsem spokojen nebyl, ve svém okolí jsem byl považován za rebela, ale nikdy jsem na tom nebyl tak zle a necítil jsem se tak ohrožen abych uvažoval o emigraci. V současné době být o něco mladší, bych o tom vážně uvažoval.

2 hlasy

jarda klídek 14.02.2013 17:10
Klidek

Witold- znova vám musím dát za pravdu

0 hlasů

Josef Lustig 14.02.2013 16:37
Andersen

citat Novaka: někteří lidé DNES prostě nemohou pochopit,že člověk nemusel být levičák,aby fandil komunistům

odpoved:

ano, clovek ktery nebyl levicak a fandil by komunistim, ten mohl byt jen vul !!!

2 hlasy

Vilibald Novák 14.02.2013 17:56
vili35

jenom technická: ten původní výraz "... aby fandil komunistům Dubček a spol..." jste zredukoval o to nejdůležitější.

0 hlasů

Vilibald Novák 14.02.2013 17:57
vili35

ale sám vidím, že to není tak jednoduché - taky jsem to opsal špatně :-\

0 hlasů

Josef Lustig 14.02.2013 16:06
Andersen

V roce 1968 si jen blazni, opakuji vysloveni BLAZNI, mysleli, ze reformni komunisti neco zmeni. Ja si Dubceka vazim za to, ze uvolnenim politickeho systemu umoznil kazdemu okamzite opustit CSSR. To jsem udelal i ja, ani jsem necekal na 21.srpen, az prijedou ruske kurvy. ....... Republika byla pred invazi v srpnu plna degenerovanych blbecku, kteri si mysleli ze se neco zmeni. Jenom degenerovane narody se uchyluji ke komunismu v te mire jak to delaji Cesi. A proto si myslim, ze vsemu verili. Nakonec, jak jsou Cesi naivni se ukazalo i po roce 1989. A jsme v soucasnosti.

3 hlasy

Alice Černá 14.02.2013 15:47
Aba

Doufala jsem, že už necháte Jana Palacha spát v pokoji a přestanete se, vy média předhánět v tom, kdo má vlastně pravdu.
Nejde o to, zda byl JP levičák, či jinak smýšlející, i když jeho bývalí spolužáci to tvrdí. A jim věřím spíš, než výkladu novinářů.
Jde o to, že důvodová zpráva uváděla nepravdu a že Palachův čin byl zkreslen podle dnešního politického zadání. Kdyby navrhovatelům šlo pouze o to uctít jeho památku, mohli zprávu napsat neutrálně tak, aby se nikoho nedotkla.
Doufám, že pravda ať už je jakákoliv, se na věky přelhat nedá (i když si na to zřídili ÚSTR), ale my bychom neměli dovolovat, aby byly dějiny záměrně zkreslovány.
A návrat k dnešku pane autore - i my máme plné zuby primitivů na rozhodujících postech.... Co příště radši napsat něco o tom.

10 hlasů

eM Felix 14.02.2013 19:58
Ja

I já se pod to co jste tady tak přesně napsala plně podepisuji.

1 hlas

romeo Ernesto 14.02.2013 17:25
HackerQ

palach nespí, neodpočívá v pokoji, neustále je v chaosu mučen, jáký vaše dohady mu nepomohou, ani neodlehčí

0 hlasů

Jan Novák 14.02.2013 16:13
JanNovak

Hezky jste do Alice napsala.

4 hlasy

Dr Fotze 14.02.2013 15:37
drfotze

šálku, patříš mezi tvory, jimž se souhrnně říká pravičarák.

1 hlas

eM Felix 14.02.2013 20:00
Ja

Jste si jist, že tam patřilo písmenko a?

0 hlasů

Marian Gavlák 14.02.2013 15:28
Majkkl

Pane Šálku, nevím, kolik vám je a co jste na vlastní kůži zažil. Nemám rád komunisty, potažmo Grebeníčka, ovšem dělat z Palacha antikomunistického bojovníka je naprostá lež. Drtivá většina lidí, včetně Palacha, podporovala reformní komunisty v čele s Dubčekem. Palach se upálil na protest proti rezignaci společnosti po okupaci vojsky v čele se sověty. Palach byl podobně jako jeho spolužáci z FF UK zaníceným podporovatelem tzv. socialismu s lidskou tváří. Dělat z něj dnes bojovníka proti komunismu je historický nesmysl. Grebeníček je sice hajzl, to však neznamená, že nemůže občas mluvit taky pravdu...

10 hlasů

jarda klídek 14.02.2013 17:29
Klidek

Maria Gavlák-taky nevím co jste dělal v době činu, ale určitě vím, že Grebeníček je cynický lhář a tímto o Palachovi řekl to jen potvrdil

2 hlasy

Pavel Šimurda 14.02.2013 15:12
Schico

Je třeba věřit v oficiálního Pána Boha podle reglementu, předpisů a zásad římsko-katolické církve...to je cesta, která nepoplete halvu najkým pravdoříkačem jako byl ten kacíř Hus, nebo tito sebevrazi jako Majakovskij, Palach ...různí mniši atd...tata mi vždycky říkal "...ser na Husa, věř na Galilea..."

1 hlas

Pavel Šimurda 14.02.2013 15:06
Schico

Palach byl mladý člověk, kterému se to v hlavě popletlo, a tak spáchal demonstrativní sebevraždu...měl si vzít nějaké prášky nebo se jako všichni opít na plech...dosrat se, dochcat se, doblít se...ale jít dál...

1 hlas

Přemysl Kadlec 14.02.2013 15:05
Kadlec

Marku Šálku, tehdy vám bylo 5 let .Grebeníček nevykreslil Palacha jako fanouška KSČM. Pokud si to někdo myslí, tak nezná nejnovější dějiny nebo fantazíruje. Grebeníček byl ve svém vystoupení blíže historické pravdě než např. novodobí historici Šebek a Blažek ve svých rozhovorech pro média, o novinářích už ani nemluvě. Nedělejte z Palacha komunistu ani antikomunistu.

14 hlasů

Pavel Šimurda 14.02.2013 14:58
Schico

Zatímco mne vedla při prozírání z komunistických bludů moje katolická výchova a víra v Boha...Palach a Majakovskij propadli beznaději a prostě se nějak picli..

2 hlasy

Jan Nepomucký 14.02.2013 16:05
Matej

Zrovna jako má teď papež deprese a ani pánbůh mu nepomůže!

3 hlasy

Pavel Šimurda 14.02.2013 18:41
Schico

..tak to teda nevím, co si představuješ pod "pomocí Boží"...podle mne ho naopak Pán Bůh osvítil uvědomit si svůj zdravotní stav a odstoupit...

0 hlasů

jarda klídek 14.02.2013 14:58
Klidek

Marku Šálko děkuji za článek. Máte naprostou pravdu. Jen dodám co tenkrát skutečně lidi ve své většině opravdu chtěli se dnes již nemáme možnost dozvědět. A to proto, že dřív než mohlo dojít k svobodným volbám ( pravděpodobný a logický vývoj jara 68) a lidi se mohli vyjádřit v nich co a jak dál, nastoupil komunistický tank a veškeré naděje na jakoukoliv změnu převálcoval. A neni tajemstvím, že to byl impulz Palachova činu. Takže pokud to nebyl protest proti komunistům, tak proti jejich činům nepochybně a v tom ve svém důsledku neni až takový rozdíl. Nic by na tom nezměnil ani fakt kdyby tu rudou knižku vlastnil.

4 hlasy

Přemysl Kadlec 14.02.2013 15:48
Kadlec

Když KSČ byla vedoucí silou ve společnosti, tak se Palach musel nejspíš upálit na protest proti nim. Jardo, zjednodušujete. Takhe nějak "domýšlejí" příčiny Palachova činu i mnozí poslanci. Situace v naší společnosti byla tehdy složitější.

5 hlasů

jarda klídek 14.02.2013 17:38
Klidek

Přemysle-máte pravdu, že to co jsem napsal je zjednodušené, ale neni to lživé. Grebeníček coby příslušník toho typu komunisty, který jsem pozval tanky, nezjednodušuje, ale prachsprostě lže. Situace byla složitější i v tom, že byl rozkol v ksč. Nicméně dnešní ksč se hlásí k předlistopadové, přesně té co tanky zvala. Takže v tom je to snad jednoduché, odsoudit jejich představitele, který si osvojuje Palacha na svojí stranu. Když před tím šikonovali jeho pozůstalí.

1 hlas

Pavel Šimurda 14.02.2013 14:54
Schico

..v pátek večer, když odjeli spolužáci dedróni domů, jsem si v NDR vždy zapálil cígo...dal nohy na stů a přepnul na Západ...a poslouchal zasedání Spolkového sněmu v NSR..oni jednali o otevírací době v obchodech a já se nemohl odtrhnout od rádia...tohleto jsem nikdy neslyšel...byl jsem úplně šokován...

1 hlas

Pavel Šimurda 14.02.2013 14:55
Schico

..zatímco na NDR vysílali, jsk soudruzi v chemických závodech Chemie Leipzig tvrdě plní plán, na Rádiu Praha hlásili o údernících z ostravských dolů...tak oni tam vedli normálně protistátní řeči...

1 hlas

Pavel Šimurda 14.02.2013 14:57
Schico

..no já nechápal, proč neemigrují k nám, a nepřijdou pomoci taky plnit plán a přiložit ruku k dílu...

1 hlas

Pavel Šimurda 14.02.2013 14:50
Schico

Oslava Jana Palacha je skutečně oslava "československé cesty k socialismu"..jak tomu soudruzi v 60. letech říkali...

0 hlasů

Pavel Šimurda 14.02.2013 14:44
Schico

To je problém...ta informační izolace byla tak velká, že jsme si jiný svět než "dobrý socialismus" nedokázali představit...já , když přišel do NDR, tak jsem byl šokován, když odnášeli soudruhy komsomolce, po schůzi zdejší pobočky Komsomolu, ze schůze..když jsem se mojeho německého spolubydlícího Franka vyděšeně ptal, co se těm komsomolcům stalo, tak on mi sdělil, že se tak ožrali, protože chlastají vodku pur...zatímco my Češi jenom blbě kecáme, protože lemtáme pivo....myslel jsem si v prvním okamžiku, že to Frank říká proto, že je německý fašista..potom jsem se přestal divit..protože soudruhy komsomolce vynášeli po každé schůzi...

0 hlasů

Jan Novák 14.02.2013 14:42
JanNovak

Kecáš jako Palacký!Mě bylo kolem 20let a tudíž jsem to na vlastní kůže prožil!A stojím si za tím,že do příjezdu sovětských tanků k nám do vlasti NIKDO nevnímal KSČ jako nepřátelskou stranu(jako dne pravicový hladovkáři),proti které je nutno bojovat.Naopak po nástupu Dubčeka,Smrkovského,Císaře,Černíka atd byli tito KOMUNISTÉ jak by se dnes řeklo IN!!a to i mezi inteligencí nebo dělníky!Že náš národ zradili lidé co jeli do Moskvy a celý národ cítil VELKÉ zklamání je jasné.Mimochodem ano byli už i v té době lidé,kteří tajně doufali v to co je zde nyní-takový KAN je příkladem...Palach myslel,že lidi půjdou do ulic,aby protestovali PROTI novým-starým DINOSAURŮM,kteří to pražské jaro chtěli a opravdu potom zlikvidovali...ale Palach a drtivá většina z nás FANDILA PŘED TÍM KOMUNISTŮM- DUBČEKOVCŮM!! Pokud protestoval tak proti invazi a těm KOLABORANTŮM jak se jim v té době říkalo!!

9 hlasů

jarda klídek 14.02.2013 15:04
Klidek

Nezlobte se , ale tvrdit že drtivá většina, proto že fandila dubčekovi byla levicová je velmi, ale velmi zavádějící. V tom jak to opravdu bylo se nikdy nedovíme a víte proč? Na to by mohli odpovědět jedině volby, no a těch se komunisti báli, proto následné události. Pro mnoho lidí byli reformní komunisté něco jako v 89 OF a tam taky byl levičák vedle pravičáka v jednom šiku, proti totalinímu režimu.

1 hlas

Přemysl Kadlec 14.02.2013 16:10
Kadlec

Ano. V roce 1968 se ani nehovořilo o levici ani o pravici. Existovaly zde pouze neorganizované skupinky ortodoxních komunistů na jedné straně a organizované kluby jako K 231 nebo KAN na straně druhé. Většina národa podporovala reformní komunisty na čele s Dubčekem, Smrkovským, Černíkem a Krieglem. Situace v KSČ by se nepochybně odrazila i do výsledků případných svobodných voleb.

4 hlasy

jarda klídek 14.02.2013 17:46
Klidek

To že by většina lidí ve svobodných volbách volila ksč to se na mě nezlobte, to je blud, to totiž nemůžete vědět. To netvrdím ani já, že by vyhrála pravice, nemám věštecké schopnosti. ALE V 90 VOLILI PRAVICI, TAK ŽE TO SPÍŠE NAPOVÍDÁ O OPAKU. DALŠÍ VĚC, KTERÁ PODPORUJE TO ŽE BY VYHRÁLA PRAVICE, JE TO JAK ZE STRACHU S VÝVOJE ZATOČILI KOMUNISTI S JAREM 68
PROČ MYSLÍTE ŽE SE TAK BÁLI TOHO VÝVOJE?
KDYBY TO TOTIŽ MĚLI TAK JISTÉ, TAK BY ZÍSKALI NAOPAK VELMI SILNÝ KREDIT.

0 hlasů

Přemysl Kadlec 14.02.2013 18:52
Kadlec

To jsme si nerozuměli. Samozřejmě, že demokratizační proces by ovlivnil výsledky svobodných voleb a přinesl by ztrátu vedoucí úlohy KSČ.Situace k tomu dozrávala. To byl taky jeden několika z důvodů okupace naší země vojsky VS. Roky 1968 a 1990 nelze srovnávat, ale KSČ před vstupem sovětských vojsk by dopadla ve svobodných volbách rozhodně lépe než po okupaci a normalizaci. Levice a pravice by se teprve formovaly. Ale to už je samé kdyby, které s historii nemá moc společného.

2 hlasy

Josef Lustig 14.02.2013 14:41
Andersen

Cesi meli a maji uz tolik komunistickych stran, ze jsou z toho pitomi.

Ale nejlepsi byla Narodni fronta :))) Tu meli radeji nez frontu na maso :)

1 hlas

Jiří Vampola 14.02.2013 14:41
Megalodon

No, kdyby Palach viděl tu pravicovou stoku a arogantní špínu, která tady vše rozkradla a vytunelovala, od Vondroprasáka po Miroslava Kradouska,tak se možná místo upálení rovnou vyhodí do povětří.

8 hlasů

Toni Seiler 14.02.2013 15:01
ToniSeiler

Vampolo, mýliš se. Především by se styděl za lidi jako jsi ty a bojoval by za volební právo jen myslících lidí a nepouštět k volbám "Vampoly" . Stejně, jak to měl Biľak ve výučním listu: "nepúšťať na saka"

5 hlasů

Nahoru



Barrandov doporučuje

  • Hovory Kalousek Soukup 23. 3. 2023 už nyní v našem YouTube archivu
  • EK je na dobré cestě k dohodě o syntetických palivech s Německem, řekl Scholz
  • Česká pošta pomůže propuštěným zaměstnancům s hledáním práce, uvedl Rakušan

Jaromír Soukup: Bez brzdy


RELAX A ZÁBAVA

  • Ilustrační foto. Pěstební truhlíky
    Vytvořte si balkonovou zahrádku
  • Ilustrační foto. Čtyřnozí kamarádi
    Jak se účinně bránit proti blechám a klíšťatům?

SEDMICKA.CZ

  • Kapela UDG zahraje napříč republikou. Hudební událost
    Kapela UDG vyráží na turné. Zahraje i v legendárním baru
  • Karel Šíp se práce nevzdává ani v pokročilém věku. Topí se v penězích
    Karel Šíp umí vydělávat


Nejčtenější

  • 24 hodin
  • 3 dny
  • 7 dní
  • Předseda Vysokoškolského odborového svazu Petr Baierl (na snímku z 22. září 2017). 23.03 14:38
    Odborový svaz VŠ vyhlásil na 28. března symbolickou stávkovou pohotovost
  • Dnes 10:02
    Prezident Pavel se přestěhuje z Hrzánského paláce na Pražský hrad
  • 23.03 14:31
    Program Obchůdek by mohl podpořit hybridní prodejny na vesnicích, uvedl Síkela
  • 23.03 15:17
    Farmáři, kteří nemohou hubit hraboše jedem, mohou získat kompenzaci
  • 24.03 12:23
    Hovory Kalousek Soukup 23. 3. 2023 už nyní v našem YouTube archivu
  • 23.03 14:03
    Mrazy by mohly poškodit meruňky na Moravě, ostatní druhy zatím neohrožují

Týden


Chat s osobností

Jiří Vyskočil, obchodní zástupce a technický ředitel firmy Atreon.

Jak si svépomocí postavit dřevník? Jaká ocel je nejlevnější? Jak ji správně vybírat? A čím předcházet korozi? Odpovídal Jiří Vyskočil v pondělí 20. 03. 2023 od 10.00.

20.03.2023 10:00

Jak si svépomocí postavit dřevník? Jaká ocel je nejlevnější? Jak ji správně vybírat? Čím předcházet korozi? A proč je u hutního materiálu důležitá tloušťka? Ptali jste se Jiřího... více


TÝDEN pro tablety a telefony


Články

  • Nejnovější
  • Diskutované
  • Ilustrační foto. Dnes 11:15
    Lidé chtějí čtyřdenní pracovní týden a neomezenou dovolenou
  • Dnes 11:09
    Cestující čekají o Velikonocích kvůli opravám výluky metra C a A
  • Dnes 10:50
    Nejnižší mzdu měli odborní asistenti na filozofických a teologických fakultách
  • Dnes 10:45
    Kriminalisté obvinili muže z vraždy otce a pokusu o vraždu matky v Tovačově
  • Dnes 10:02
    Prezident Pavel se přestěhuje z Hrzánského paláce na Pražský hrad
  • Dnes 09:50
    S odškodněním lidí kvůli zpožďování dávek zákon nepočítá, uvedl Jurečka

více


Hlavní navigace

  • Hlavní strana
  • Domácí
  • Zahraničí ▼
    • Evropa
    • Rusko a okolí
    • Amerika
    • Asie a Oceánie
    • Afrika
  • Sport ▼
    • Fotbal
    • Hokej
    • Tenis
    • Motorismus
    • Zimní sporty
    • Ostatní sporty
  • Byznys
  • Zdraví
  • Kultura ▼
    • Film
    • Hudba
    • Divadlo
    • Literatura
    • Umění
    • Recenze
  • Lidé
  • TV Barrandov
  • Auta
  • Věda
  • Relax ▼
    • Apetit
    • Móda a styl
    • Go za Gorilou!
    • Zvířata
    • Počítačové hry
    • Soutěže
    • Ostatní
  • Video

Navigace třetí úrovně

  • Drbárna

Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

  • Získáte 11 čísel zdarma
  • Speciální cena pro studenty
  • Navíc dárek k předplatnému

V čísle 3/2023 najdete >

  • Ekonomika

    ilustrační foto.

    Cenové peklo pokračuje

  • Psychika

    ilustrační foto.

    Proč sebevrahy přitahuje jaro

  • Potraviny

    Zleva prezident Agrární komory ČR Jan Doležal, moderátor pořadu Jaromír Soukup a ekonom Lukáš Kovanda.

    Pro Česko není zemědělství priorita

  • Obsah TÝDEN  3/2023


  • Inzerce
  • Redakce
  • Předplatné
  • Ochrana osobních údajů

Týden

Sedmička

Exkluziv

Interview

Instinkt

VIP svět

Týden rozhovory

Týden speciál

Sedmička křížovky

Sedmička pro ženy

Sedmička Krimi

Sedmička Extra

TV Komplet

Sedmička Retro

TV Barrandov

Kino Barrandov

Barrandov Krimi

© 2006 EMPRESA MEDIA, a.s. Publikování či další šíření obsahu těchto webových stránek bez písemného souhlasu vedení internetové redakce časopisu Týden je zakázáno. Kompletní pravidla využívání obsahu najdete ZDE. Tento server využívá agenturní zpravodajství České tiskové kanceláře (ČTK). Publikování či další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je zakázáno bez písemného souhlasu ze strany ČTK.

Zásady ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů

Tento portál mediálně zastupuje ARBOmedia s.r.o. Zásady používání Cookies v reklamním systému. Nastavení soukromí

Redakci můžete kontaktovat na emailové adrese internet@tyden.cz. V případě technických problémů pište na adresu webmaster@tyden.cz. Server hosting zajišťuje VSHosting s.r.o.

mobilní verze

2006-2023 © Created by Sabre s.r.o.