Veřejné mínění
Za komunismu bylo lépe, myslí si více než polovina Čechů

30.01.2013 15:36

Jen podle méně než poloviny Čechů je nynější režim lepší než komunistická totalita před listopadem 1989. Podíl stoupenců současného uspořádání klesl na nejnižší hodnotu od roku 1992. Vyplývá to ze zveřejněných výsledků průzkumu agentury STEM. Třetina lidí si navíc myslí, že nynější režim je horší než předlistopadový.

Zpět na článek

Nejdiskutovanější názory

  • Zdenka Zwiebel (19 hlasů) 30.01.2013 15:55

    Asi nemá smysl neustále poukazovat na to, že v této zemi nikdy žádný...

  • občan (17 hlasů) 30.01.2013 15:56

    KOMUNISTICKÁ TYRANIE: Ano byla to neskutečná hrůza! Každej musel do...

  • Jean Laroux (17 hlasů) 30.01.2013 15:55

    Tupý nadpis od tupého redaktora plus manipulativní obsah článku. ...

  • Jean Laroux (13 hlasů) 30.01.2013 16:01

    Děláte samozřejmě z komára velblouda. Žádný útlak lidí, kteří nebyli...

  • Václav Horák (12 hlasů) 30.01.2013 15:40

    Miloušovi voliči promluvili.

Vložte nový příspěvek

Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.

Přihlášení | Registrace

Diskuzní příspěvky

Mno .. Komunismus :)

0 hlasů

Já si myslím,že každá doba měla něco. Dnes nadáváme na současný stav republiky a za komunistů jsme nadávali na ně. Já se za nich měla fantasticky. Vyučila jsem se jako čalounice-SOU bez maturity a žila jsem si jako princezna mezi starožitným nábytkem. A moc mě ta práce bavila než přišla restituce a všechno nám vzala. Od té doby jsem za Boha nemohla najít stejnou práci a tak jsem skončila v hospodě a nikdy jsem už nenašla práci,která by mě těšila díky SOU bez maturity....V dnešní době jsou lidi s učňákem bezcenní a hlavně blbí,a páni podnikatelé je berou na hůl. Jsem už skoro rok na pracovním úřadě a asi bych se klidně nechala v dnešní době zavřít za příživnictví a měla bych se líp-všechno zdarma,pracovat bych nemusela....Nejhůře snáším to,že u nás už neexistují Čechy jako takové. Všechno se poameričťuje,kdo neumí anglicky tak nemá práci. Kamkoli jedu,tak se musím domluvit jejich řečí,tak proč všem lezeme do zadku? Kam se poděla naše hrdost? Zajímám se o americké reportáže z Čech a je mi smutno poslouchat jakou z nás mají srandu. Za těch blbejch komunistů jsme byli NĚKDO,soběstační a nesobečtí. Po 89roce nás pustili ze řetězu a my nevíme,co se s námi děje. Šlapeme lidem po hlavách jen proto,aby jsme si nahrabali a je nám jedno,že jiným ublížíme. Měli nám dát školení než k nám pustili ten bezva svět,kde dělník je jen nula. Tak běžte vy všichni,co nám cpete Ameriku za ní,žijte si tam a ukažte nám,jak úspěšní budete tam. Místo toho,aby jste nás slušné lidi utiskovali a dávali nám almužny za mnohahodinové směny. Zkuste to v Americe! Teď budete říkat: nojo další chudinka nespokojená. Ano jsem nespokojená,protože se mě nikdo neptal jestli chci tohle. chtěla jsem ještě jedno dítě,ale zjistila jsem,že na to nemám v dnešní době,aby z něj vyrostl grázl. Ve škole nás spráskali a jak jsme byli hodní. Dnes se jich rodiče zastávají,aby jejich mazlíčci nedostali náhodou jen vynadáno. Každý máme svůj názor,ale já říkím,že mě tento režim sebral život!

3 hlasy

diky asocialni brutalni zrudne politice ODSTOPVV mnoho obcanu zije v bide

0 hlasů

No ono se neni cemu divit. Lide radi zapominaji, generace padesatniku uz zazila trochu uvolnenejsi komunismus a cast mladych jeho vyznavani bere jako fajn rebelii. Hodne lidi vidi take ten ekonomicky rozmach Ciny a mysli si, ze se tam lide musi mit zakonite lepe, nez u nas. Atd. Komunismus s lidskou tvari vsak neexistuje.

1 hlas

Spis lidi porovnavaji tu soucastnou mizerii s tou minulou a ta opovrhovana minula doba nakonec vychazi lepe.

3 hlasy

musím s vámi souhlasit Františku, za socíku se žilo líp, už proto, že se vám nemohlo stát, že by vám někdo nezaplatil za práci. dneska se speciálně okrádání zaměstnanců stalo národním sportem. Vynikají v tom hlavně takzvaní soukromí podnikatelé, což je v Česku už synonymum pro zloděje,ke kterým evidentně patří někteří diskutující, například calla a spol. Tihle gauneři najímají zaměstnance hlavně načerno, nutí je pracovat sedm dní v týdnu, 12 hodin denně a když má dojít na mzdu, začnou tvrdit, že nemají peníze, že vám zaplatí příště, ale ty peníze neuvidíte nikdy. Za socíku by to bylo nemyslitelné, dneska můžete mít i stokrát pracovní smlouvu a když si zaměstnavatel umane neplatit, máte smůlu. Bohužel nejde o to, že by tihle lidé neměli peníze, oni prostě často jen platit nechtějí a nikdo je nedonutí, protože vědí, že zákony v téhle republice nefungují. Nemluvě o celkovém okrádání všech všemi, kam se hrabe socialismus. Podnikatelé chodí na FU s přiznáním plných nul, přitom okrádají stát na daních, ulívají peníze na tajná konta, okrádají dokonce i sebe navzájem, jediný, kdo poctivě platí daněstátu jsou zaměstnanci, odběratelé neplatí dodavatelům, dodavatelé šidí a okrádají odběratele, místo kvalitního zboží jim cpou šunt, podniaktelští konkurenti se navzájem vraždí,dařit dobře se může v ´česku jen zlodějům, gaunerům šmelinářům a mafiánům, poctivá manuální práce je terčem pošklebků, moderní je šmelinařit, mladým se nechce už pracovat vůbec, natož manuálně, poctivý člověk je pro smích, k čemu jsou nám bedny banánů a cesty do ciziny, nejde o to, že by chtěl každý miliony, jsou lidé, kterým stačí málo, ale chtějí úctu a respekt, chtějí za poctivou práci poctivý plat, nechtějí být terčem zlodějů a podvodníků,kteří je považují za méněcenná hovada,za socíku bylo mnohem líp neboť existoval paragraf za rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví, hned bych ho obnovil, nyní s ohledem na vlastnictví kapitalistické, neboť pokud bude tohle obří rozkrádání a devastace státu pokračovat, budeme mít všichni nakonec kulové

6 hlasů

O poctivém placení za práci by mohl dlouho vyprávět třeba Otto Wichterle.

2 hlasy

a nejen Wichterle...akademik Heyrovský a řada dalších vědců a vynálezců,kteří přinesli státu nemalé prostředky.Nakonec i slavná VTS....Za zlepšovací návrhy, které přinesly milionové úspory byla vyplácena symbolická odměna....a co špičkoví sportovci a umělci?....stačí zavzpomínat...

1 hlas

To co nyní řeknu, není projevem univerzitní povýšenosti ani sarkasmu. Je to suché konstatování skutečnosti. Třetina obyvatel této země je slabá duchem. Každý sedmý občan je debilní nebo dementní nebo alkoholik. Zhruba polovina obyvatel této země má podprůměrný intelekt.“


A hadejte kdo tohle rekl :))

Ano, spravne, budouci president.

0 hlasů

Lustigu, neřekl to budoucí prezident, zase lžeš .. údajně to řekl prof. Höschl .. a to se to ještě tvou emigrací dost zlepšilo .... :))

1 hlas

Kdy a kde?

2 hlasy

ta třetina slaboduchých a sedmina alkoholiků se jmenují Lustig????

3 hlasy

„To co nyní řeknu, není projevem univerzitní povýšenosti ani sarkasmu. Je to suché konstatování skutečnosti. Třetina obyvatel této země je slabá duchem. Každý sedmý občan je debilní nebo dementní nebo alkoholik. Zhruba polovina obyvatel této země má podprůměrný intelekt.“

Prezident ČR Miloš Zeman VII.

0 hlasů

Bohužel, bylo líp, byť žádný komunismus tady nikdy nebyl, denodenní strach o budoucnost nevynahradí tuny banánů, role toaleťáku a možnost cestovat za kopečky, současný režim v česku není už socialismus ani kapitalismus, je to hyenismus, který přeje jen všehoschopným gaunerům a zločincům, a teď Diáno šťoures a její klony PUKNĚTE!!!!!!!

6 hlasů

Nedávno mi jeden pamětík vyprávěl, jak mnozí po únoru vzpomínali, jak bylo za protektorátu líp.

4 hlasy

No, já to vidím jinak. Za komančů jsme měli všichni prd, rozdíl byl jen v tom, že někdo jel na dovolenou do Jugošky nebo měl trochu lepší auto. Byty se sice dostávaly na příděl a mnohdy se na ně dlouho čekalo, ale bylo to tupostí tehdejší mladé generace, kdy se chlapi ženili ve dvaceti a ženské, když nebyla vdaná do dvacítky, tak byla považována za nemožnou. Barák si postavil kde kdo, kdejaký traktorista a dojička si mohli postavit dům. Takový dvougenerační dům stál v sedmdesátých letech čtvrt milionu, z čehož skoro půlku člověk dostal z fondu kulturních a sociálních potřeb a na zbytek dostal půjčku od spořitelny s úrokem do dvou procent. Benzín stál dvě kačky za litr, plyn a elktřina byla za babku. I z tehdejšího pohledu. Stát dotoval neuvěřitelné množství věcí, včetně jídla. U doktora jsme neplatili ani kačku, leda na úplatcích, ale to funguje dodnes. Každý musel chodit do zam,ěstnání. Záměrně používám to slovo, nikoli práce, protože mnoho lidí fakt chodilo jen do zaměstnání a ne do práce. Potraviny byly jednoznačně kvalitnější, takové jogurty, jako byly za komančů, ty dnes nesjou a pokud jsou, tak stojí 25 kaček za malou skleničku. V majonéze bylo patřičné množství žloutků a podle toho měla chuť. Dnes je obrovský výběr všeho možného. Vždy, když jde s manželkou nakupovat a vidí, kolik platím a co ve vozíku mám, říkám si, jak to asi mohou přežít lidé, kteří berou, byť jen medián mzdy, nikoli průměrnou. Medián mzdy je dnes cca 21 tisíc brutto. A to nemluvím o té dolní polovině národa, která je pod mediánem. Na druhé straně pozoruji, že i dětem nízkopříjmových spoluobčanů, se na krku blambelají mobily dražší, než mám já a to jsem na tom ekonomicky tak, že jsem vrcholně spokojen. A tak, abych se dostal k jádru věci, myslím, že se dneska má většina lidí lépe, než za komančů. Vtip bnude spíš v tom, že ti ekonomicky slabší vidí kolem sebe ty ekonomicky silnější a to, co mají. Je to jakási skrytá závist. Kdysi jsme byli v těch sračkách všichni stejně. Dnes záleží na každém, jak si život zařídí. Těm, kteří tvrdí, že bylo lépe za komančů, bych vzkázal: zvedněte zadek od bedny a zkuste si přivydělat. Takový živnostník maká běžně 12 hodin denně, tak pak se není co divit, že má víc než ten, co si ve fabrice odkroutí svých osm a šmytec.

4 hlasy

mnozí by rádi vyslišeli tvé volání o velký galloo Cálo, jedinečný a úžasný odborníku, ale ve většině regionů je problém sehnat i jedno zaměstnání, natož přivýdělky a šolichy a to je právě nedostatek, za totáče jste měli svoje zaměstnání a mohli jste si přivydělat, práce bylo dnes se s pláčem a zuby nehty držíte byť jedné jediné špatně placené příležitosti, samozřejmě vy o gallo cálo génie myslíte fušeřiny načerno, což bude asi váš džob

3 hlasy

ten konec se fakt nepovedl .. větší problém vidím v tom, že mnozí i kdyby makali 25 hodin denně, nemají šanci, zatímco korupce, zneužití obchodních informací, osobní kontakty atd. přinášejí naprosto nesrovnatelné výsledky a to celkem bez práce a v tomhle státě i téměř bez rizika ..

5 hlasů

bohužel u nás neplatí co umíš, ale KOHO znáš

4 hlasy

Tím závěrem jste si ten pěknej, celkem apolitickej rozbor zkazil. Pokud považujete peníze za hodnotu č.1 a tím pádem doporučujete makat a "nezávidět", pak neznáte podstatu té závisti. Majetek je pro mnohé spoluobčany ikona, ale ne pro všechny z nás. Některým stačí mít slušné a jisté bydlení a nežít kriticky od výplaty k výplatě. V čem je problém, je požívání veřejné úcty. To je zásadní neporozumění mezi příznivci ODS a majoritou.

3 hlasy

pan gallo cálo asi bude pražský nařvanec, superpodnikatel který nevytáhne paty z prahy a jak se žije ve zbytku ČR nemá tušení

1 hlas

Máte hodně pravdy, dávám bod! Ale ne úplně ve všem. Kdyby se nic neměnilo, tedy myslím zřízení, tak by jsme se určitě měli také líp, než před skoro čtvrtstoletím a možná líp, než se máme teď. Pokrok by byl znát i tady, nemyslím, že bychom zamrzli na úrovni 90 let.

1 hlas

Potraviny kvalitnější?
Maso, ovoce zelenina, mléko to, vše bylo nadupáno chemií způsobem, že dnes by to stahovali z trhu rychleji než sušenky s jedem na myši. Ale protože se to na obaly nepsalo, tak to tam pro mnno lidí vlastně nebylo.

1 hlas

Kvalitnější potraviny...snad jen tím, že nebyly z náhražek.Byly ovšem otrávené DDT. Vodou počínaje, mlékem atd.Tento hojně používaný jed proti mandelince bramborové byl všudepřítomný.Celá moje generace byla odkojena DDT.Nepamatuju jako školák, že by ve třídě měl někdo nějakou alergii.To až v pozdějších letech se vše projevilo naplno.Dnes má alergii skoro každé druhé dítě.Je samozřejmě i víc faktorů co se na tom podílejí,ale to už je mimo tuhle diskuzi

0 hlasů

Kdyz tak basnis o te chemii,vysvetli jakym zazrakem vydrzi mleko v krabici 6 mesicu????.Kdysi protoze nebyla v tom chemie z mleka na stole pres noc syrovatka.Ta dnesni chemie ti zamorila mozek a mas ho fuk.

6 hlasů

Naprostá blbost.

2 hlasy

nezlobte se, ale tomu nevěřím ..

2 hlasy

Té chemii?
Na pole se sypaly tuny hnojiv a do zvířat se zase o 106 prala antibitika. A to vše se jen tak nevytratí do pryč, ale přenese do potravního řetězce.

0 hlasů

Přiznám se, o problematice dávkování hnojiv v té době vím málo, ale vím jistě, že většina potravin z té doby se chuťově nedá vůbec srovnávat, tehdy bylo v párcích maso, Luncheon Meat byl pochoutka, vlašák měl s tím dnešním společný jen název a i tatarský biftek chutnal úplně jinak .. a ostatně, jezdím do Čech tak jednou za dva roky a je to stále horší .. A Vy si myslíte, že v tom Polsku či Španělsku ty zvířata krmí biosenem a dávají jim homeopatika ???

6 hlasů

Párky z masa se nechají koupit i dnes. Akorát nesmíte předpokládat, že budou po 40 Kč/kg. Tatarák nejím, ale bude to podobné. Pokud bude ze svíčkové, musí být stejně dobrý jako dříve. Pak ale nebude za dvacku.
Luncheon Meat jsem už dlouho neměl (obecně masové konzervy), ale co vím od známých, tak pokud se chvíli zkouší dá se najít slušný výrobce. Ale většina lidí, koupí jen to nejlevnější a nadává, nadává a nadává. Netvrdím, že cena je ukazatel kvality, ale na druhou nemůžu čekat, že kvalita bude za pár korun.

Nekrmí zvířata biosenem, ale
a) kvalita masa se hlídá. Proto se mohla najít konina va hamburgerech, včetně toho, kde se tam vzala (http://ekonomika.idnes.cz/polsko-irsko-tesco-koni - na-095-/eko-zahranicni.aspx?c=A130127_104815_zahra - nicni_pul).dříve by se o tom nikdo nedozvěděl, jen by si některří pochvalovali jejich lepší chuť.
b) Při aplikaci hnojiv a pod. se hlídá poměr mezi nákladem a souvisejícím zvýšením zisku. Dříve se muselo vysypat na pole naplánované množství hnojiv, pesticidů a pod, protože jinak se nesplnil ukazatel plánu a prémie byly v ... . A plánování zase vycházelo z předpokladu, že čím více hnojiva, tím větší výnos. Při apliakci se zase stávalo, že dávka por 100ha se vysypla na 20ha, protože inak bys e nestíhaly termíny apod.

0 hlasů

Potraviny kvalitnější?
Maso, ovoce zelenina, mléko to, vše bylo nadupáno chemií způsobem, že dnes by to stahovali z trhu rychleji než sušenky s jedem na myši. Ale protože se to na obaly nepsalo, tak to tam pro mnno lidí vlastně nebylo.

0 hlasů

Z rozhovoru pravičáka:

Karel s Kalouskem famózně naběhli na vidle, usmívá se mocný ódésák Hrdlička
Vlivný člen pražské ODS Tomáš Hrdlička říká, že nevolil Karla Schwarzenberga kvůli tomu, jakou hysterii a nátlak vytvářeli fanatičtí příznivci Schwarzenberga.Ne kvůli Karlovi Schwarzenbergovi, ale kvůli jeho okolí Tím okolím míním zfanatizované skupiny, které překročily v mém pojetí vnímání svobodného a demokratického světa mantinely, které bych byl ochoten akceptovat.
Karel Schwarzenberg prohrál díky tomu, že jeho tým neodhadl, že musí jít do kampaně výrazně pro-aktivně s nějakou konkrétní nabídkou pro střední vrstvu i pro sociálně slabší. Místo toho se spolehli na podporu z facebooku, podporu takzvaných kulturních elit a devadesátidevítiprocentní masírovací kampaň médií. To skutečně nestačí. Proto bych pro tento volební zpackaný příběh použil příměr, že pan Kalousek a pan Schwarzenberg se stali olympijskými vítězi ve skoku na vidle.Režisér Hřebejk řekl, že Zemana na Hrad vynesla komunisticko-fašistická falanga.Nevím, koho konkrétně tím z těch dvou milionů sedmi set tisíc voličů Miloše Zemana myslí, ale je to totální pohrdání voličem a demokracií. Masaryk se v té době zastal Žida Hilsnera a jeho studenti mu z katedry vyhodili psací stůl, chodili s transparenty typu „Masaryčku, oběsíme tě na chodníčku.“ On se zastal Žida Hilsnera během antisemitských bouří. Stál proti zfanatizovaným studentům a proti mediální kampani a měl svou pravdu. Proto si ho vážím.

5 hlasů

Hele, Nováku, ty jsi dost tvůrčí typ, že? Použít slova někoho jiného a to hned na více místech, tomu se říká kus umění.

2 hlasy

Omlouvám se ,ale stále velké množství příspěvků útočí na dobu před 60lety a tak..i když bych jindy nevyndaval na veřejnost:

Děda mi kdysi jako klukovi vyprávěl příběh,který se dnes nikde nehodí mediim zveřejńovat..V dnešních Domaslavicích na teplicku,žila dívka,která sloužila jako děvěčka u místního velkostatkáře.Dřívější německý název neznám.Byl to hajzlík a drsňák.Lidi měl jako dobytek a s tím mnohdy zacházel lépe.Děda říkal,že sice byl žeńatý,ale žádná ženská sukně mu v okolí neutekla.Jen jedna.Nějaká Rozárka druhé jméno nevím..Měla kluka na vojně.Statkář,který byl zvyklí na to ,že místní policajt mu pomalu obouval po ránu holinky je neomezeným pánem čeládky.Děvče se mu vyhýbalo,ale na tom statku to dlouho nešlo.Asi měsíc po nuceném vstupu k němu do služby-nikde jinde práce nebyla..ji načapal statkář v prasečím chlívku.Zní to legračně,ale nebylo.Jak se později a zřejmě ztlumeně uvádělo v policejní zprávě.Vrhl se na ni,když byla nakloněna nad korytem a sypala krmení vepřům.Ona jej v pádu praštila do hlavy kbelíkem do hlavy.Oba padli mezi vyplašené vepře.Ti v úleku zřejmě a zděšení běhali sem a tam a podupali statkáře i dívku.Ta na zranění později zemřela.Statkáře z toho lékaři dostali.Po vyšetřování bylo konstatováno,že dívka dlouhodobě sváděla statkáře a když se ocitl za ni v chlívě,aby ji zkontroloval,napadla jej a strčila do něho!On se bránil a po krátkém strkání oba spadli mezi prasata...no je to dál,ale to už je román-jen dodám,že když se vrátil kluk z vojny,zabil statkáře a dostal provaz...takový byl život prostého lidu za kapitalismu také...

4 hlasy

V každé době pane Nováku se dějí mnohé nespravedlnosti různého druhu.Není to ani vina daného systému, ale selhání lidí.Já bych naopak mohl uvést případy, kdy na uzavřených sedánkách komunistických pohlavárů byly znásilňovány svazačky ,aniž cokoliv proniklo na veřejnost.Tedy ne všechny, poněvadž řadě z nich bylo jasné o co kráčí a dovedly toho náležitě využít.Ty naivní a nic netušící na to psychicky doplatily a žily do konce tohoto systému pod pohrůžkami.Tož tak.....

0 hlasů

Omlouvám se že mně množství příspěvků obhajující éru komunistů dost vyvedlo z míry, ale dovolím si připomenout některé mé zážitky z mých školních let, na které se rádo zapomíná a připomíná se jen to poslední údobí, které díky perestrojce Gorbačova už nebylo tak agilní.
Pamatuju, už jako školák, že v rádiu hlásil Zápotocký že měna nebude a že je to výmysl imperialistických štváčů.Vzápětí tato měna přišla a já viděl po cestě ze školy plačící ženy i muže kteří přišli o všechny své životní úspory.Nikdo dnes nenapíše, kolik sebevražd to tenkrát obnášelo.
Pamatuju jak se rodina krčila u rádia při procesu se Slánským…byla to doba,příšerného strachu, kdy nikdo nevěděl u kterých dveří zazvoní pánové v montgomeráku.Tenkrát jsem tomu nerozuměl. Ale ty pocity strachu děti intenzivně vnímají.
Byl jsem na vesnici u tety na prázdninách, když přišlo několik chlápků kteří se prali s tetou, která hystericky bránila svoji jedinou krávu, kterou pak odvedli do počínajícího JZD.Ještě dnes mám před očima jak teta za nimi volá- Stračeno nedej jim ani litr mlíka……mohl bych pokračovat, ale pro ilustraci to postačí.Není možné vytrhávat z kontextu jen určité údobí jejich éry, ale hodnotit ji jako celek.To že dnešní stav je v sociální a morální oblasti mnohem horší, nikoho neopravňuje, aby tuto dobu, která je prapůvodem morálního marasmu a hrubého materialismu, obhajoval.

4 hlasy

no to je sice pravda, ale proč se pořád vytahují argumenty z doby, kdy převážná část lidí, kteří figurovali v 90.letech, byli buď prckové na pískovišti, nebo ještě vůbec nebyli? to se to jako bude vytahovat dalších 50 let? Moje babička taky přišla o všechny úspory, nebylo to spravedlivé, ale přece to nemůžu vytahovat a používat celé století? A problémy, které byly, ne že ne, i v pozdějších letech se vůbec nedají srovnat s tím bordelem, co je tady teď.

1 hlas

Souhlasil bych s Vámi paní Blanko, pokud by dnes byla Komunistická strana historií.Jenže není a politická situace nasvědčuje jejímu remake.Proto je nutno brát na zřetel celou její éru, ne jen výňatky, které ten či onen stačil zažít.Jen malý dotaz....pokud Vás okrade třeba nějaký obchodník, budete bez obava k němu nadále chodit nakupovat?A tohle je princip.Pokud někdo vraždil a kradl, zůstává vrahem a zlodějem do konce svého života. A to se týká i stran.Víc k tomu asi neřeknu

0 hlasů

ale to ano, já taky nejsem zrovna pro návrat Komunistické strany jako takové. Ale byla bych pro to, aby se mohla třeba zúčastnit vlády, aby se zúročiy dobré zkušenosti z její éry a že jich nebylo málo. Rozhodně nejsem pro vládu jedné strany, jako to bylo dřív. Společnost se mění a strany také, jsou v ní jiní a jiní lidé. A historie se neopakuje, to je známá věc. Rozhodně je však potřeba s tím něco dělat, tohle, co je teď tady, je už neúnosné.

2 hlasy

Říkáte dobré zkušenosti...marně přemýšlím, jaké máte na mysli.Pokud myslíte zaměstnanost, sociální oblast a pod. ( to jsou příčiny toho remake komunistické strany) pak se ptám, kde na to vezmou peníze.Když jsme se bavili o té historii.... přesuneme -li se ještě hlouběji do minulého století, naše předválečná republika , i když nebylo vše ideální ( a kde bylo?), byla svojí vyspělostí na špičce Evropy ,ne -li světa.A to i přes uragán krize v třatřicátém roce.S korunou se mohlo cestovat všude ,podobně jako svého času s dolarem, nebo s markou.Náš průmysl byl válkou téměř nedotčen, a kdyby nedošlo ke komunistickému puči v r. 1948 a mohlo vše kontinuálně pokračovat ,byli bychom dnes naprosto jinde a nemuseli řešit to současné hnojiště.Tady vidíte, kam až sahají kořeny toho, za co všechno je tato strana zodpovědná.I kdyby se tisíckrát komunisté nyní dostali k moci, z lejna bič neupletou.A nedělejme si iluze... jsou zkorumpovatelní jako všechny ostatní strany, jen se prostě nedostali k lizu.K lizu se ale dostali jiní komunisté, hned po revoluci a ti tvoří základ dnešních tzv. pravicových stran a lobbistických seskupení.Takže opomíjet historii, znamená neporozumět tomu současnému.

0 hlasů

dobře, ale proč jsme se na konci osmdesátých let dostali na poměrně slušnou úroveˇn, fungovalo zdravotnictví, zemědělství, průmysl, lisem se žilo dobře, když porovnám dnešek, kdy rodina s dětmi se zadluží na dvě generace, aby si mohla postavit skromný domek, kdy rodiče s postiženými dětmi musejí žebrat v médiích o příspěvek na zdravotní pomůcky, bez kterých se neobejdou, atd.... na nic nejsou peníze, pořád se šetří a škrtí a jde to od deseti k pěti. A to tady byl přece slušný majetek, který se kompletně rozkradl, to se ví, že by nebyly peníze na nějaký sociální program, vždyť tady by zůstala kompletně rozkradená a rozprodaná země. I kdyby se komunisti dostali k moci, nezačínalo by se jim dobře, dá se to s nadsázkou srovnat k situaci po válce. A operovat s tím kde bylo Německo, to je zavádějící, tam cpali Američani horem dolem.

1 hlas

líp se kradlo, státní nikdo nehlídal navic ožralý zeman v televizním studiu je jednička, viz videa u větších sitů, inu pohoda

3 hlasy

To je k pláči,že je v této zemi tolik hlupáku,kterým se tak stýská po Jakesovi.

4 hlasy

A jakej je rozdíl, když si poslechnu Judr. Marečka nebo Peaču ?!

7 hlasů

Lidi, co silite? Za komunsimu bylo vseho dost. Vite, kolik manzel soudruzky Kohlerove-Kabrhelove privezl z kapitalisticke NSR lechtivych casopisu, aby se soudruzi na okrese pobavili, kdyz uz to se zrizenim slo do ...? Aspon vedeli, do ceho jdou:-)

2 hlasy

ale co tomu reknou paka se zlutou plackou a mladi demonstranti v Budejovicich?

7 hlasů

proč někomu říkáš paka, Ty je znáš

0 hlasů

Comunismo no pasaran !

1 hlas

ani brablenec ...

0 hlasů


Za "komunizmu" bylo PRO KOMUNDÍRY docela určitě mnohem lépe.Kdokoliv se těm krvelačným sviním znelíbil byl zavražděn nebo zatčen odsouzen třebas na 20 let,oloupen o všechen majetek...

2 hlasy

Blbečku.....

5 hlasů

Asi jsi školáku vzdělán od dědy bachaře.

3 hlasy

Co to plácáš, soudruhu? Tak to bylo, a věř mi, že mi není šedesát! Myslím, že ty jseš školák, který má rodiče a prarodiče ještě pořád v zločinecké KSČ, nyní (M), kterou zákony zakazují a která nikdy nebyla odsouzena jako např. strana fašistická.

Proto jdeme v současnosti směrem k Rusku, včetně nově zvoleného prasedenta Zemana!

0 hlasů

Chlapče a kde jsi viděl to sci-fi?Komunismus nikdy nebyl ...ale jinak jsi to napsal krásně-jako pravý student-volič Karla:-)

7 hlasů

On nepsal komunismus, ale "komunismus".

0 hlasů

Tak tady je PRAVDĚBODOBNÝ nástupce té uštvané učitelky: STUDENTI MÁTE CO JSTE CHTĚLI:

Osmapadesátiletý jindřichohradecký advokát je však na rozdíl od končící krajské radní pro školství a stranické kolegyně v dresu KSČM Vítězslavy Baborové v politické kariéře mnohem ostřílenější. Na jednání krajských zastupitelů patří k těm, kteří jsou slyšet. Jako opoziční zastupitel hájil tvrdě program KSČM, Zapojoval se však tvrdě i do diskusí o krajském školství a odsoudil poslední slučování středních škol, při němž zastupitelé spojili například strakonickou strojnickou průmyslovku a učiliště nebo soběslavské technické učiliště s praktickou školou. ...atd mají studentíci co chtěli!!!Vitiska se nelekne!!!

4 hlasy

Skončí v Bohnicích, jako jeho předchůdkyně. Nechceme komunisty ve školství. Byli tam už dost dlouho a nalhali se až až. Je čas, aby se děti učily pravdu a dějiny takové, jaké skutečně byly.

1 hlas

Kdo ovládá přítomnost, ovládá i minulost. Dějiny píší vítězové.Taková je pravda. Vaše heslo "Nechceme komunisty ve školství" to jenom potvrzuje. I když vy jste se na tom vítězství jako emigrat nepodílel,vy o něm můžete akorát povídat.

3 hlasy

Tento advokát je od r.2000 v politice a jen tak s ním něco nehne...a jak jsem četl je dokonce v J.Hradci oblíben...to je šlus hladovářů...to spíše pojdou hlady:-))))))

3 hlasy

hure je obcanum diky politice smejdu ala svazak Necas knize pan ci Kalousek Kradousek a krysa Drabek....

4 hlasy

Nebudu se snižovat k ideologii,nebo nadávání na cokoliv a komukoliv.K důstojnému životu je třeba zaměstnání a slušná,dostupná ( i finančně ) zdravotní péče.Každý si musí zvážit sám v jakém režimu to zvládá/zvládal lépe.

5 hlasů

Češi, Češi...

0 hlasů

Soudruzka Blanka Kohlerova-Kabrhelova jezdila pred listopadem 89 za pribuznymi do kapitalisticke NSR. Kazdy rok. Pouze jednou zabavil bdely pohranicnik jejimu muzi pornograficky casopis, ktery si manzel koupil pro zabavu, jak rika soudruzka Kabrhelova-Kohlerova. Ted soudruzka na tom tak spatne, ze uz nemuze jezdit do NSR a manzelovi nepomaha ani ten casopis. Za vsechno muze Kalousek. I za erekci soudruha Kabrhela-Kohlera.

0 hlasů

Nevím, co jste zač, jestli chlap nebo ženská, nebo nějaký hermafrodit, každopádně kdybyste nebyl, musela bych si vás vymyslet. Větší střevo jsem snad ve svém dlouhém životě nepoznala. Řekněte, že opravdu existujete, že se mi jen nezdáte.....(((-:

7 hlasů

Nejspíš opravdu hermafrodit, každopádně se u počítači převléká do šatečků, aby to bylo pro něj působivější. Jinak patří do grupy šimurda,stejskal,břucháč.

3 hlasy

Svatá pravda, palec hore. Pan svěrák "osobnost" 8 let v KSČ a podpis anticharty dnes hraje prim v sektě Zeman není můj prezident.

7 hlasů

Vy zase mlatite cernochy, starej prdolo.

1 hlas

ty jsi ho zaříz přede mnou.

1 hlas

A ty jsi ho pak prefiknul.

1 hlas

Za komunistický svaz mládeže jehož jsem členem, bych chtěl velmi poděkovat ochránům zvířat, kteří statečně zachránili vlka v Norsku. Až bude Česká republika republikou socialisticku, tak bych je tu velmi rád uvítal!

0 hlasů

Bohužel, o pár desítek let ses seknul. Ale nezoufej. Takových jako jsi ty je málo.

0 hlasů

Socialistické hospodářství bylo v koncích. Jen poměr rakouského šilinku, v podesátých letech l Kčs = 2,5 šilinků, kolen 1970 1:1, v době klíčové revoluce 2,5 kč za 1 šiling, za 40 let pokles o 200%.

Byla obrovská vnitřní zadluženost, města a vesnice špinavé, padající fasády, opravy prováděli řemesníci"na fušku", strojní vybavení továren bylo z 1. republiky, rozbité a neudržované silnice, prosperovali lidi, kteří mohli druhé okrást - prodejci masa, zeleniny, vedoucí restaurací a hospod, vexláci.

Jestli mi někdo chce tvrdit opak, tak má v hlavě rudé piliny. Rakousko a Německo byly po II.SV totálně zničené, my jsme měli prosperující průmysl a v 1989 jsme byli na 50% jejich životní úrovně.

------ Vedoucí funkcionáři komunistické strany se prostým dělníkům jevili jako nedotknutelní polobozi, k jejich izolaci měla strana páky : LM (lidové milice) SNB (sbor národní bezpečnosti), STB (státní tajná bezpečnost) a částečně i armáda. Stačila nepatrná kritika a už následoval krutý postih.

0 hlasů

ale no tak, a kde jsou dnes ty továrny s tím mizerným vybavením, jak tvrdíte. Měli jsme prosperující průmysl, soběstačné zemědělství, silnice vůbec nebyly špatné, naopak, pravdu snad máte s těmi fasádami, ale dnes jsou továrny fuč, rozkradeny, budovy, se rozpadají, na polích nám roste tak akorát řepka proložená voltaickými panely, krámy jsou plné podřadných krámů a blivajzu a lidi určitě nemuseli stát na úřadu práce ve frontách, nebo se válet pod mostem, nebo řešit, jestli si koupí léky nebo jídlo. Polobozi jsou dnes také, nepostižitelní miliardáři a politici, kteří si koupí za prachy i spravedlnost, proč ne? Já mám naopak dojem, že když hospodářství v té době začalo pořádně fungovat, tak se to nehodilo do krámu, proto se vyprovokovala revoluce. A teď si mě třeba sežerte, v čele s tou prudičovou krávou!

10 hlasů

A taky byl Tuzex, nezapomeňte, soudružko.

0 hlasů

V tomto roce je nutno očekávat zvýšenou frekvenci psychických poruch na pravé straně voličského spektra. Přetlak z frustrace se chová obdobně, jako přetlak z kila sežrané fazole ve střevech. To se projevuje stále vyšší kadencí slovních prdů. Takže nadále na internetové diskuze pouze s respirátorem

6 hlasů

Máte můj jeden klik.

1 hlas

můj taky....(((-:

1 hlas

Na zprávu BND (Bundes-Nachrichten-Dienst), že podle reakcí na „Novinkách.cz“ hodlá M.Zeman po inauguraci vyhlásit Německu válku, reagovala kancléřka Angela Merkel okamžitým telefonátem B.Obamovi. Tento ji uklidnil slovy „Pokud by vás napadla Čína, tak USA stojí na vaší straně, na Putinovo Rusko, by mělo stačit NATO a s těmi Čechy si nelámejte hlavu! Na to máte hasičský sbor v Pasově“"

0 hlasů

Když mi babička s dědou jako malému vyprávěli o tom, že za první republiky (za vlady tatička Masaryka) někteří lidé žili třeba ve vyřazených vagónech či maringotkách, že chudí lidé dostávali tzv. žebračenky či že se nezaměstnaní těšili na každou sněhovou nadílku, protože tak získali možnost vydělat si při odklízení sněhu nějakou tu korunu, připadalo mi to jako něco hodně vzdáleného, co už se za mého života nemůže vrátit. Teď by se asi děda i babička nestačili divit, v čem všem už naše dnešní demokratura dokázala stinné stránky první republiky překonat!

5 hlasů

A kolik je dnes obezitních lidí, co!

0 hlasů

A kdo jsou obezitní lidé? Tenhle termín neznám, znám jen obézní lidi...

1 hlas

http://www.youtube.com/watch?v=N5zK548q72I

0 hlasů

http://www.youtube.com/watch?v=N5zK548q72I

0 hlasů

http://www.youtube.com/watch?v=N5zK548q72I

0 hlasů

Ještě pár měsíců a mediální průzkumy zjistí, že v ČR žije 95% nevzdělaných, materiálně nezajištěných a nepravicově smýšlejících lidí, kterým se tenhle zlodějský režim nelíbí.

7 hlasů

Nebýt Marie Terezie, před tím církevních škol, a potom komunistů, tak by na tom venkově zřejmě nebyly žádné školy. A dobově, co vím, za koministů se stavěli zaměstnávající podniky víceméně na venkově i infrastrukturu. A dnes? Když kdejaký (modernější) podnik potřebuje odborníky, kteří se často ani nechtějí doživotně vázat na jeden podnik (a nemají v úmyslu migrovat s rodinou zvláště když manžel/ka má také kariéru), tak je pochopitelně složitější mít v první řadě fungující podnik na mnohých místech.

0 hlasů

Kniže je takovy stary rakosniček s ružovym čirem.

3 hlasy

Když mi babička s dědou jako malému vyprávěli o tom, že za první republiky (za vlady tatička Masaryka) někteří lidé žili třeba ve vyřazených vagónech či maringotkách, že chudí lidé dostávali tzv. žebračenky či že se nezaměstnaní těšili na každou sněhovou nadílku, protože tak získali možnost vydělat si při odklízení sněhu nějakou tu korunu, připadalo mi to jako něco hodně vzdáleného, co už se za mého života nemůže vrátit. Teď by se asi děda i babička nestačili divit, v čem všem už naše dnešní demokratura dokázala stinné stránky první republiky překonat!

2 hlasy

Vzhůru, psanci této země.

0 hlasů

Docela bych přál těm dotázaným návrat do komunistického blahobytu - tak na rok, na dva by to úplně stačilo. Škoda že to nejde.

2 hlasy

Nebojte se pane Vráno...s takovou, co tady čtu ,se "komunistického blahobytu" velmi brzy dočkáme.My prostě raději jdeme ode zdi ke zdi, od strany ke straně,než abychom se jako občané aktivně a permanentně podíleli na politice a sami ji vytvářeli.Jsme prostě stádo ovcí,které se nechá zahnat kam se pasákovi zamane, sice tiše s nevolí zabékáme, ale budeme se pást třeba i na holině ,než abychom pasáka sežduchali se skály.

2 hlasy

Jsem dalek toho, abych vychvaloval to, kam jsme dospěli po revoluci,ale zůstává mi rozum stát nad tím, jak většina těch, kteří v listopadu řinčeli klíči a skandovali -Pryč s vládou jedné strany!!!. rychle zapomněla a tutéž stranu dnes vychvalují, jak se za ní měli skvěle.Udivuje mně, že tenkrát se dokázali v mžiku sešikovat a svrhnout dřív nenáviděnou, (dnes vychvalovanou )vládu a dnes ,místo aby svrhli tu dnešní,sedí za svými monitory a plivají žluč kolem sebe, ale zadek nezvednou.Co ještě tento spolek darebáků s rudými kořeny musí udělat, aby to s někým hnulo?Fuj, chce se mi blejt.

2 hlasy

Nějak jsme si to zkrátka představovali jinak, to není tak těžké pochopit. Kdepak by nás napadlo, co se tady rozmůže jako mor, že tu bude takový bordel a hlavně bezpráví, arogance... Taky jsem zvonila klíči, teď bych si tu ruku raději urazila. Kdepak by nás napadlo, že tu bude bída, žebráci, bezdomovci, že tu budou lidé pohádkově bohatí, kteří k těm penězům přišlo kdovíjak a taky si těmi penězi kupují beztrestnost, to jsme dřív znali jen z vyprávění. Nedivím se, že je vám z toho šoufl, ale asi ještě čas nedozrál....

5 hlasů

Nejhorší nakonec na tom je, že lidi volí toho prolhaného, mstivého křupana Zemana, který na obyčejný lidi kašle.

0 hlasů

Vážený pane, jak je možné dosáhnout tak nebetyčné inteligence, kterou se prezentujete vy ?

3 hlasy

Paní Blanko, já se nepozastavuju nad tím, že jsme všichni zvonili klíči.I já jsem, jako aktivní odpůrce tohoto zrůdného systému ,jeho pád uvítal.Já se pozastavuju nad tou ztrátou paměti.Přece to , že dnes máme ještě horší marasmus než byl za komunistů, neznamená že je budu obhajovat.Jestliže jsme tenkrát dokázali shodit vládu, proč to nedokážeme dneska? Ve Francii jsou schopni, kvůli pár franků na výplatě, zastavit celou zemi.My si necháme klidně šlapat po občanské a lidské důstojnosti a raději budem nadávat po hospodách a na internetu.Národ který si nedokáže vybojovat důstojnost a svobodu ,si ji nezaslouží.Přesně tohle mám na mysli.

2 hlasy

Souhlas, máte naprostou pravdu...!

1 hlas

Spousta lidí vzpomíná na minulý režim s nostalgií ale každá doba má své klady a zápory a technický pokrok nikdo nezastaví.Když je člověk mladý tak se mu svět ukazuje v těch lepších barvách a ledacos i přehlédne.

2 hlasy

jo,lenochum a blbeckum jako svorc se vedlo lepe.ted je treeba se ohanet a hlavne MYSLET.a nevolit zlodejske cizaky zidi semiti do funkci.porad si hodne lidi neuvedomuje,ze tridni boj je uz davno na druhe koleji.tim jen oblbuji zlodejsti zidi-semiti.ted jde o bilou rasu proti minoritam vseho druhu.a ti jsou vedeni semitou zidem.a par fellow travelers.hezky den.

2 hlasy

Že by v té Praze byli samí blbci ? to snad ne. Jinak, vážený, což takhle sem hodit dnes odpoledne výsledky pololetního snažení a práce (pro pitomce je to vysvědčení) "našeho" udaty.

1 hlas

Z prohlášení hejtmana Zimoly:

Na rozhodnutí obou zastupitelských klubů ČSSD a KSČM setrvat v koalici a v ní společně naplňovat programové cíle se rezignací paní Mgr. V. Baborové nic nemění. Slyšet a pochopit by to měli všichni ti odpůrci demokraticky vzniklé koalice, kteří se snaží o sebezviditelnění pořádáním protestních akcí. Chci věřit, že podněcovat studenty a občanskou veřejnost přestanou i někteří představitelé v krajských volbách neúspěšných politických stran či hnutí.

7 hlasů

helemese.a nedelali to same komousi uz od 1921 a socdemaci jeste driff,meshugene?od 60tych let to vyucuji zidi na vysokych skolach v usa.ted uz na strednich.viz.occupy wall street,ajnstajn.cha,cha,cha!shalom.blbe.

2 hlasy

To se má Nečasova oligarchie čím chlubit.

3 hlasy

Několik stovek tisíc Čechů z kategorie nespokojenců, si bere půjčky na dovolenou, vánoce a na ojetá auta, která dojedou kousek za autobazar. Půjčky o kterých ví, že je nebude splácet. Když nemají rozum, tak mají vzpomínky na doby, kdy jim půjčky nedali. VŠICHNI vlastní vinou rejou a budou rejt i nadále ve všech režimech. Tito lidé mi jsou lhostejní a nemíním jim dát ze svého ani halíř!

2 hlasy

Obdivuji vás, jak hned máte ve všem jasno. Jen jste se při tom výčtu jaksi zapomněl zmínit o lidech. kteří za to opravdu nemohou - invalidech, většině rodin s malými dětmi, kde je matka na mateřské a naprosté většině důchodců, tedy těch, kteří neměli štěstí a nic nerestituovali. jinak s vámi lze souhlasit, že ti, kteří si berou neuvážené půjčky - nejen ty na dovolenou a na nákup vánočních dárků - si svůj osud zaslouží.

6 hlasů

takovym lidem se pomaha.ted to bude na cirkvich.ale i vy musite priznat,ze by se meli lepe,jako treba ti ve svajcu nebo v usa,kdyby nebylo zlodejny v unoru '48.cha,cha,cha!shalom.

2 hlasy

Prosím redakci, aby mi sdělila, kdy u nás byl komunismus. Historii jsem studovala a chtěla bych si stěžovat, že tohle před námi zatajili...

8 hlasů

Komunismus byl u nás 40 let. Jak tomu neřádstvu říkali marxisti je úplně fuk, protože názvy epoch určují vítězové, a ne poražení.

1 hlas

Jak tomu říkali marxisti je opravdu fuk. Ale plátek, který se chce pokládat za seriózní by se měl držet fakt. Kdybyste nepochopil, ráda vysvětlím.

6 hlasů

:-))) Zdravím !
Byl u nás komunismus, trvalo to prý 20 minut, ale v redakci si nevzpomněli, který to bylo den, měsíc a rok :-)))

7 hlasů

To je mozne, ale skody nadelal, ze trvaji uz pul stoleti.

5 hlasů

To si pletete s kapitalismem po ODSácku a TOPácku, ale těm na to stačilo 23 let.

5 hlasů

Tleskám a zdravím, to se Vám povedlo.

4 hlasy

Tleskám a zdravím, to se Vám povedlo.

4 hlasy

vy musite byt medlenneho yntelektu,kdyz neco podobneho studujete.to je jako studie a vira v nebe a peklo.kravina,jako kazde jine nabozenstvi,meshuge.cha,cha,cha!shalom.

2 hlasy

Víte co, Řího, vydejte ta svá moudra jako sebrané spisy. I když s tím nikoho neohromíte, alespoň se lidé pobaví. Jinak si myslím, že je vás pro tenhle blog škoda, měl byste jít třeba na nějaký těžce intelektuální blog. Tam by vaši nevtíravé a jiskřivě inteligentní glosy jistě ocenili lépe...

6 hlasů

to chce FAKTA,vochechule.vy nemate ani na trojclenku.cha,cha,cha!jako blby rab s bAbou cernejch.cha,cha,cha!shalom.

0 hlasů

To co jsi studovala, to byly bolsevicke pohadky. Dejiny posoudruzsku.

2 hlasy

Ráda se bavím s oduševnělými a vychovanými lidmi, bylo mi potěšením se s vámi setkat.

5 hlasů

K tomu musis opustit tu tvoji pulku obyvatelstva, ty bolseviky. S tema se moc odusevnele mluvit neda. Poulicni komununisti jsou to , co rikal Engels, primitivove.

4 hlasy

Víte. Lustigu, hlupák má před vzdělanými lidmi jednu velkou výhodu, nikdy o svých pravdách nepochybuje...

7 hlasů

Ocenění od uznávaného inteligenta a hvězdy zdejší diskuze potěší. Jen byste neměl používat plural majestaticus, to vám opravdu nepřísluší.

6 hlasů

podle toho,cim nas zde opruzujete nejste vzdelana,ale zdelana.a uz vubec ne inteligentni.jako vas pritroubly pritel a LHAR rab.zadne vlastni neb originalni myslenky se z vas clovek nedocka.cha,cha,cha!shalom.

3 hlasy

Odpovídá: Jiří Dolejš
Co bude nyní klíčové
30.1.2013 14:02 - Nejen Zeman sám ale i jeho příznivci v ČSSD nyní silně akcentují nekomunistického spojence - to by pak v žádném případě nebyla součinnost levice.

Signifikantní je vyjádření Miloše Zemana (Právo 28.1. 2013) že upřednostňuje sestavení menšinové vlády (zřejmě tvořenou ČSSD, možná ještě opřenou o centristy ze SPOZ a nevíme jak se bude dařit lidovcům) s tolerancí nejsilnější (!) opoziční strany (což by mohla být i pragmatická ODS).

Vedle varianty levicové oranžovo- rudé vlády je tu druhá, taky zcela reálná varianta druhé oposmlouvy. Že tam pragmnaticko mocenské vazby existují vyplývá z faktu podpory pravičáka Klause pro Zemana na Hrad.Oslabená pravice (viz duel TOP09 a ODS a vnitřní pnutí uvnitř neúspěšné ODS) by tím zachránila jistou kontinuitu a minimalizovat změny.

To jak uvažují různí mocenští pragmatici neovlivníme. Ale pokud chceme demokratický posun vlády do leva, soustřeďme se na debatu jaké programové zakotvení má taková změna mít a že s tím nejsou spojeny ani nejmenší nedemokratické excesy.

Samozřejmě že by se někomu vlevo mohlo zdát, že posun ČSSD doprava tak moc nevadí, ale to by byla účelová optika - ano, obnovenou vazbou na pravici by se pro nás vytvořil z našich levicových konkurentů snadný terč a prodloužilo i tak trochu pohodlné opoziční kritizování. Ale co občan toužící po skutečné změně ? Pak by mu zbyli už jen fašizující populisti…

0 hlasů

Byl jsem proti komunistům,ale dnes jako důchodce jsem ochoten tvrdit, že ten režim byl docela solidární. Dnes se důchodcům ba každém rohu vyčítá,že jsou na obtíž,u lékaře platit, v lékárně, u optika no celkem když nejsou slevy v obchodech a na některé léky se vykašlete tak ještě můžete žít.Dodám,protože jsem byl proti komunistům,neměl jsem právo na lepší práci a podle toho byl i důchod, jak závidím komunistům kteří za příspěvkové známky se měli dobře a mají se dosud.

6 hlasů

Tak jste vychovali pristi generaci(e), ze vam rika at uz zmizite, ze jste na obtiz. Za komunistu by duchodcum v domove duchodcu ( ve skutecnosti ukradeny zamek nejakemu slechtici) rozdali prasek na boleni hlavy a pustili jeste jednou 30 pripadu majora Zemana. Jeden by nevidel, druhej neslysel, ale vsichni by drzeli hubu. Strachem !!

3 hlasy

Pane Unčovský, jsme asi připližně stejně staří ale nemohu říci, že bych si přál návrat ke starým pořádkům. Živobití bylo tenkrát snazší, kdo takzvaně držel pusu a krok. Já jsem vyloženě žádnou hroznou represi nezažil ale ve svém okolí ano.

4 hlasy

Od pádu Husákova režimu se neskutečně prodloužil v ČSR průměrný věk. Dostali jsme něco, co už ani nevidíme. Tak se máme hůř (subjektivně), ale oproti chudákům umřelým bez léku v komunismu si pořád žijeme! Mrtví si nestěžují, jen hlupáci!

4 hlasy

Barýku, Barýku, vy Čechy podceňujete, opravdu si myslíte, že vás nikdo za novým nickem nepozná?

2 hlasy

Máte pravdu, že léky které máme dnes k dyspozici jsou mnohem lepší a i lékařské přístroje jsou o kterých se nám ani nesnilo. To stálo ale obrovské peníze a zdravotnicví se značně na rozdíl od minulosti hodně prodražilo. Jak na mzdách lékařů,sester tak na cenách léků. Jsou obrovské ztráty z rozkrádaček a to myslím od státních úředníků až po firmy které zabezpečují prodej léčiv a stavební firmy které získávají zakázky takzvanými Českými losovačkami, kdy vítěz je předem znám a předem dohodnut. Škoda, že k tomuto dochází, kde by jsme mohli ve zdravotnictví být. A toto se dnes děje téměř v každém odvětví.

2 hlasy

Dobu za komunistické éry lze hodnotit z více úhlů. Pr prostého dělníka, pracovníka v zemědělství nebo třeba kuchařky ve školce, to nebyla vůbec špatná doba. Vzdychalo se pouze po atraktivním zboží které ní´ám al dnes připadá všední a nic atraktivního na něm nevidíme. Bylo celkem špatné zásobování v obchodech a nutno říci, že nebylo běžné jít a nakoupit si například maso na které máme chuť. Museli jsme si koupit jaké bylo. Rozdíl byl samozřejmě ve městě velkém, malém, nebo na vesnici. Ale i do vzdálených vesnic dojížděli pojízdné prodejny alespoň jednou týdně. Že chyběli dnes naprosto běžné věci jako toaletní papír, prací prášky, dětské pleny atak dále bylo běžné. Dnešní zapadlá samoobsluha se dá srovnat s tuzexovou prodejnou tenkrát za socialismu. Dva druhy čaje nebo kávy, stejně tak třeba tabulka čokolády pouze z Orionky Modřany nebo dva šampony na vlasy, kopřivový nebo březový. Uzeniny byli celkem dobré a levné ve městech jako Praha byl dobrý výběr salátů i uzenin. Z masem jak jsem již psal to bylo horší. Auta Škoda, jen na pořadník třeba dva tři roky čekat. To píši ale už o 80 sátých létech. Před tím bylo značně hůře. Na práci si nikdo nemohl stěžovat, protože byla povinná a kdo měl větší absenci skončil v kriminále jako příživník. Kuriozitou bylo, že třeba prostitutky měly v občanském průkazu třeba razítko uklízečky a přitom za ní uklízel někdo jiný jako vedlejšák. Zoufalé bylo směňovat naší korunu za západní měnu. Kurz byl šílený a vše ze západu tak drahé. Politická perzekuce byla různá a záleželo v jakém zaměstnání jste byl nebo i jak jste se znelíbil uličnímu důvěrníkovi. Kdo nezdobil okna na 1 máje tak to měl politicky špatné. Dostat potom dítě na školu byl problém. Zase ale záleželo na lidech jak to kde bylo a jací lidé žili u vás. Někdo má jiné zkušenosti ale říkám, záleželo kde jste žil a jací lidé jsou ve vašem okolí. Znal jsem komunisty jako velmi slušné lidi ale také ty o které bych si ani neopřel kolo. Dnes je to těžké posuzovat ale rozhodně to byl režim zločineký a zavrženíhodný. Kdo si to ještě po letech nedokázal přiznat a hlásí se k nim protože byla práce a nízké ceny všeho, tak je ubožák.

3 hlasy

Není co dodat,

1 hlas

Bolsevikum se stejska po HADROPLANU na pridel, ........po cocce z Tuzexu, a po jednom rudem karafiatu v celem kvetinarstvi !!

4 hlasy

lustig zalez na ten nějaký německý server a tam si šprechti s těma co tam žiješ--co je to ti člověče do toho co se tady děje??????Starej se o Turky a podobné problémy co tam máte,,,

4 hlasy

Kdo jiný by měl o svých zlodějích vypovídat, než okradený? Vítejte pane Lustigu a vězte, že Vás polovina Čechů třetí generace bude číst velmi pozorně. To co vidíte tady to okolo, to jsou rudé petardy, asi něco zbylo revolucionářům ze Silvestra.

3 hlasy

Když tu nebude psát pan Lustig,tak tu bude už skutečně rudá fronta,díky

2 hlasy

Provadim tu debolsevizaci a stebou mam nejvic prace, ty troubo jeden bolosevickej.

4 hlasy

Myslím,že to nestihneš dokončit.Podle toho jak píšeš,tak už je to jen křeč, předtím než půjdeš do dřevěného spacáku!

3 hlasy

Dnes máš skupinu lidí kde ani na ten hadraplán nemají a ne jejich vinou.

2 hlasy

Ale na chlast, cigarety a drogy drobáky vyškrabou vždycky.

3 hlasy

Matka příroda je krutá.

1 hlas

Více než polovina Čechů jsou ubožáci. Ale už je to výrazně lepší. V roce 1989 bylo v zemi zbabělců a zmrdů okolo 85 %. Smrt pomůže, každý den si vezme svůj příděl. Větší polovina budou milovnící komoušů a jejich vražd. To nezní vůbec zle.

6 hlasů

Víte pane Tleskači, možná přijde po nás jiná generaci a bude psát obdobné věty jako Vy.Proč žít koneckonců trošku spokojeně,že?Asi je lepší pro mnohé se vracet argumentačně do minulosti a přít se.Každý má kousek své pravdy,proto se snad navzájem nemusíme "požírat" a otravovat život, který je velmi krátký.

0 hlasů

UBOŽÁK JSTE VY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!KSČM je 100x lepší pro OBYČEJNÉ LIDI než vrah Kalousek s Nečasem!!Co neštěstí v lidských osudech ta zrůdná pravice způsobila!!Co lidí si ze zoufalství vzalo život!!Fůůůůůůůůůůj

6 hlasů

Pane Nováku, já spíše souhlasím s Mašíny. Komunismus a nacismus se musí potírat pro dobro našich potomků. Je to jen můj svobodný názor, proto nemusím být ubožák. Staří lidé dřive vzpomínali na pořádek v protektorátu. V souvislosti s tím bolševickým chlívem Gustava Rusáka. Měli pravidelně své potravinové lístky, že se kolem vraždilo, je moc nebralo. V tichosti souhlasili s režimem a rodili děti. Pro ty loajální Čechy byl protektorát rájem na zemi. Už víte vo co go?

1 hlas

re:Jan Tleskač 30.01.2013 17:13
"já spíše souhlasím s Mašíny."

Budes asi stejny moralni degenerat jako soudruh Necas,ktery ty lupice a vrahy vyznamenal.

5 hlasů

Ve svém spravedlivém boji nezabili ani jednoho člověka. Jen několik komunistů a východoněmeckých policajtů.

1 hlas

Barýku, dobře víte, že to není pravda. Byli to násilníci a brutální vrazi, zabili každého, kdo se jim připletl do cesty. Buďte rád, že jste měl štěstí a tenkrát jste se s nimi nesetkal.

1 hlas

..... a co se jich uchlastalo.

3 hlasy

Pro obyčejné lidi určitě. :o)

0 hlasů

hmm a nahradí je další, tebe až tě přestane živit maminka ten osud také možná čeká.

1 hlas

Modráci, tady je zbytečné urážet. Tady pomůže jen sebereflexe a analyza, proč tomu tak je

2 hlasy

Protože jste práce se štítící, rozumen nevládnoucí v obleku nepadnoucím. Konec analýzy.

2 hlasy

Barýku, proč nepíšete pod svým nickem? Fakt si myslíte, že vás nikdo nepozná?

1 hlas

V případě zatvrzelého odmítání chyb pravice se bude situace jen horšit

4 hlasy

Lépe nebylo, akorát v porovnání nebyla taková obrovská hospodářská kriminalita.

1 hlas

Ti co se maji spatne, ti se musi jit vybrecet k bolsevikum. Ti udelali prave z pulky naroda neschopne magory, neschopne se o sebe postarat. Komunismus z lidi nadelal lidske vraky, zavisle na vsem moznem. Vychovali armadu kolaborantu bez vule.

5 hlasů

Lidské vraky které mrznou pod mosty je výsledek po revoluci školáku.

4 hlasy

Půlka národa se nemusí nikam chodit vybrečet. Takové množství lidí to spíše řeší ve volbách.
A to je jediný výsledek pravidových vlád od roku 2006, kterého dosud prokazatelně dosáhly

5 hlasů

Zamáčkněte slzu soudruzi a koukněte se jak vám ti vaši našeptávači lžou. http://www.zakomunistu.cz/

4 hlasy

Nejen, ze je vetsina veci levnejsi, ale je take bezne k dostani.

2 hlasy

Akorát že se lidi do toho nakupování v poslední době zrovna moc nehrnou, že? A neplácejte mi tady o plných nákupních košících v hypermarketech, jíst se totiž i za "nekomunismu" musí!

4 hlasy

Asi uz vetsina lidi ma vsechno, co potrebuji, ja uz taky skoro nic nekupuji. Kolem sebe take nevidim nikoho, kdo by vylozene nuzoval.
To placani si odpuste, ja se k vam chovam slusne, delejte prosim to same.
Je mi jasne, ze lide bez penez do marketu nechodi, jsou tam vzdy ti, co na to maji. I kdyz ja osobne nikdy plny kosik nemam, nakupuji jen pro sebe a malo. Ale nekdo nakupuje na cely tyden, nebo pro "mlade", kteri nemaji cas.

0 hlasů

A zase ta hádka. Položme si otázku: "Komu je lépe a kdo si nestěžuje?"
- Vesměs studovaní,mladí a ideály nabušení lidé, kterým to kazí jejich, třeba i málo zabezpečení a nemocní, či lidé v důchodovém věku.
= Nikdo z nás nemůže říci, že je vše OK.
= Každý z nás může vycestovat na zkušenou do zahraničí.
= Každý se může sebevzdělávat.
= Přátele, ale aby jsme to mohli činit, musí tady být jaksi trocha penízek, že.
Někdo je má a někdo ne...sázím, že kapitalismus všichni ještě zažijeme.

Každý 4tý čech už má dnes zkušenost s PRACÁKEM. Každý 10tý má plat nižší než průměr v ČR a každému 10tisícému je to úplně u kule, To mezi tím jsou ti o kterých se ví, že jsou praváci....

2 hlasy

Několik stovek tisíc Čechů z kategorie nespokojenců, si bere půjčky na dovolenou, vánoce a na ojetá auta, která dojedou za autobazar. Půjčky o kterých ví, že je nebude splácet. Když nemají rozum tak mají vzpomínky na doby, kdy jim půjčky nedali. VŠICHNI vlastní vinou rejou a budou rejt i nadále ve všech režimech.

1 hlas

Zatimco za bolsevika prisel clovek do kramu a dostal pracku zadarmo. A toaleniho papiru bylo co hrdlo raci...

2 hlasy

opravdu byla pračka zadarmo? To ale asi jen na jeden manželský pár, ne?

0 hlasů

Ano bylo to peklo - každý měl práci , každý měl denně minimálně jedno teplé jídlo ,nikdo nemusel spát pod mostem a nikde exekutorská mafie a každý druhý měl chatku nebo chalupu a navíc člověk si mohl říkat co chtěl !!!! Ano komunisti měli pravdu ve VŠEM !!!

4 hlasy

Ma pravdu predsedo...
Oni komousi se už o to, aby kazdy makal, dostal jedno teple jidlo denne a mel ubytovani, postarali. Meli na to takove pekne ubytovny a hodne ubytovatele, co davali bacha...

2 hlasy

Z těch nekolaborujících měl každý svého estébáka...

2 hlasy

To mohli rovnou napsat: vice nez polovine Cechu zase kape na karbid a vyvolava silne bolsvicke emoce :))

6 hlasů

Jsou na tom lepe nez ty,tobe uz ani nema na co kapat

6 hlasů

Jedno vím jistě.Za komunistů se neokrádali rodiny a penzisté-natož invalidé...byla to kasta lidí,ale nenechala nikoho o žebrácké hůlce.Ti tzv. bojovníci proti nim,kdo to byl...??Hlavní chyba těch komunistů bylo,že neotevřeli hranice...on by stejně ZÁPAD SÁM vrátil 70% Čechoslováků,protože by JEJICH lidi řvali,že jim berou práci:-)))...jojo nemuselo být po 89 zle-ale to by se k lizu a do vlády nesměli dostat vlastizrádci a rozkradači státního majetku....

6 hlasů

Opravdu? To sraní do Koreje, Ruska, Kuby, Vietnamu, teroristům celého světa, to nebyly miliardové loupeže?

2 hlasy

Co jste dělal za komančů??????,Flákal se někde u ponku nebo kafíčkoval v kanclu????????

3 hlasy

A co jste delal vy?

1 hlas

Musíte si kromě řady jiných věcí uvědomit jednu : za bolševika neexistovala tržní tvorba cen a vzájemné poměry cen různých věcí byly pokřivené plánovanou ekonomikou s dotacemi a vším tím socialistickým humusem. Tedy pokud by došlo k otevření hranic, okamžitě by se ta ekonomika zhroutila, protože by masa lidí vycestovala na západ s věcmi, které zde byly díky dotacím levné a přivezla by si věci, které mají levné zase tam . Tedy otevření hranic bylo možné jen díky tomu, že u nás probíhaly zároveň i ekonomické reformy.

0 hlasů

Ale prdičky vaší babičky...dejte pokoj s těma kecíkama o tržní tvorbě cen..KARTELY jsou tady jen to hučí a to plánování nebyla špatná věc,jen bohužel lidská vyčůranost a ziskuchtivost za každou cenu-i podvod byla důvodem,že to nefungovalo..lidi jso tací v KAŽDÉ době...západ BLOKOVAL východní trhy JAK TO ŠLO a USA pumpovaly do NSR horem dolem aby z ní udělaly VÝLOHU západu...taky jsem byl v 89 pro pád komačů,ale ne pro tu sviˇ...u co se tady udála pod Havlem a Klausem!!

2 hlasy

Berete zisk výrobci košil a dotujete z něj výrobce okurek. Máte drahé košile a levné okurky. Dokud jsou uzavřené hranice, tak to funguje. Jakmile je otevřete, lidi nakoupí doma okurky, vymění je v cizině za košile, domácí výrobce košil nic neprodá, nebude mít zisk, vy nebudete mít kde brát dotace na okurky a všechno je v hajzlu. Tedy otevření hranic za komoušů nebylo vůbec možné. Jejich systém hospodaření to neumožňoval. Musel by se nejdřív změnit. To by ovšem pak už zase nebyl ten socialismus.

1 hlas

To ten trouba nepochopí, ten zvladne jen jednoducha hesla...

1 hlas

Jasně,komouši se mohli jenom přetrhnout,aby pomohli invalidům a vůbec nikoho by nikdy neokradli,oni přece jen znárodňovali zlodějské kulaky a do lágru zavírali jen nebezpečné záškodníky Brykse,Fajtla,Sedláčka a tisíce dalších nepřátel lidu.

3 hlasy

UBOŽÁKU!!!!!!!!!!!Pořád vytahovat POVÁLEČNOU DOBU!!!!!!Já jsem jist,že když někdo žil NORMÁLNĚ a nesabotoval,nekradl a makal-tak jej nezabásli-mluvím o pozdější době...byla to kasta,ale nerozprodala nám stát a majetek církvím a západnímu kapitálu...s těmi KECY O VRAZÍCH jste trapní...NORMÁLNÍ ČLOVĚK neměl důvod utíkat přes hranice,střežené DÍKY STUDENÉ VÁLCE USA-SSSR !!!Podívejte jak se ti DISIDENTI PO 89 ODHALILI!!!CO udělali dobrého pro nás?????? ANO BÝT po 89 slušní lidé ve vládě bylo dnes dobře...ale to se již opakuji:-(

3 hlasy

Zij normalne, nesabotuj, nekrad a makej, budes se mit dobre i ted!
Za komousu by jsi napsal parkrat takovyto pomlouvacny pamflet a oni by se ti hned postarali o praci, jedno teple jidlo denne a ubytovani. A dneska jsi mohl byt disident...

2 hlasy

Přiletěl kanárek, sednul si na kanálek.

Zvednul nožičku, uďál loužičku.

Víc mě k tématu nenapadá.

0 hlasů

Za Hitlera bylo jeste lepe :))))))

8 hlasů

Chacha, nechte hádek a koukněte na novinky.
Když si zaměstnanci na MO ráno otevřeli stránky, viděli akorát tučňáky :-))))))))))))))

6 hlasů

Zbabělcům a udavačům se stýská. Každým dnem se stupňuje můj obdiv k bratrům Mašínům. Demokracie není odpustka pro nacismus a komunismus!

8 hlasů

Pokud si tohle opravdu ti lidé myslí, není divu, že to tu vypadá, jak to vypadá. Katastrofa.

9 hlasů

Franzi, bouchněte na bednu. Kdyby si lidé mysleli, že nynější režim je lepší než ten minulý, tak by to tady vypadalo líp? I vy jeden mysliteli!

7 hlasů

opravdu kratka pamet,ale reseni by se naslo,jak se jim doma tak moc nelibi,je tu reseni,mohou pozadat o politicky azyl na Kubu nebo Severni Koreu a sup sup a znovu se zas budou mit lepe

6 hlasů

zaprve v KLDR neni zadny komunismus ale brutalni forma statniho kapitalismu , za druhe posilat priznivce socialismu na Kubu je zhruba to same jako posilat priznivce volneho trhu do Hondurasu , potom ta Kuba nezni tak spatne.
Mam plne zuby idiotu porovnavajicich Kubu treba s Nemeckem ci Kanadou . Porovnavejte se zememi se srovnatelnym etnickym slozenim obyvatelstva , historii etc . To jsou Haiti , Honduras nebo treba Mexiko pak vam ta Kuba vyjde jako raj na zemi. Howgh

4 hlasy

již nikdy komunistické genocidum...

8 hlasů

Komunisti vraťte se!Od té doby,co jste spořádaně předali nezadluženou zemi,se solidně fungující ekonomikou a slušnými mezilidskými vztahy,majetkovým pučistům,je to tady den ode dne horší a ČR se,čím dál rychleji,řítí do řiti.

10 hlasů

Soudruhu Švorci,ty jsi ještě lepší komik než Hekrdla,prej "solidně fungující ekonomikou a slušnými mezilidskými vztahy". :o)))

6 hlasů

Soudruhu Horáku,ty si snad myslíš něco jiného?Neříkej,že jsi ještě horší ekonom,než Kalousek!

4 hlasy

Pozor!!!! Šlouf začíná s agitací a STEM si z nás dělá ..del!!

6 hlasů

Článek je zbytečně dlouhý, já to shrnu : Zlatí komunisti.
Modráci, vy mně taky. :-)

10 hlasů

Opět mi Váš krátký a výstižný komentář zlepšil náladu, díky. :-)))

3 hlasy

ještě je dobré stát v bosých nohách na dlaždicích 10 hodin v kuse. V rámci toho zlata. Řekni tu říkanku o zlatých komunistech obětem, do očí.

1 hlas

Asi nemá smysl neustále poukazovat na to, že v této zemi nikdy žádný "komunismus" nebyl, korektní by bylo hovořit o komunistickém režimu. Přeskočím-li skutečně tragickou dobu padesátých let a čistky po roce 1968 a zaměřím se jen na období osmdesátých let, tak mi to vychází asi následovně:

VADILO mi - politická buzerace, velmi omezené možnosti cestování, výhody pro papaláše, občasné výpadky v zásobování trhu, zohledňování původu při přijímání ke studiu... a vůbec taková ta všeobecná šeď

Dodatečně na tomto režimu OCEŇUJI - sociální jistoty, nulovou nezaměstnanost, dostupnost zdravotní péče, důstojené zabezpečení lidí ve stáří, podporu mladým rodinám, neexistenci bezdomovectví, zlodějských exekucí, lichvářských nájmů, okrádání lidí v řádech miliard., permanentního zdražování prakticky všeho...

Samozřejmě tu budou někteří psát o svobodě slova - i tu už začíná režim současný zvolna přiškrcovat. A různých výhod či výhodiček požívají papaláši dnešní ještě v mnohem větší míře než před Listopadem.

Na toto téma by se toho dalo napsat opravdu hodně. I když jsem v minulém režimu byla s ledasčím nespokojená, tak mi ve srovnání se stavem dnešním připadá jako naprostá idylka. A i mezilidské vztahy tehdy byly mnohem lepší.

19 hlasů

milá zlatá zdeničko, máte bod, souhlasím svámi ve všem, kdyby soudruzi nebyli hlupci a pouštěli lidi za kopečky bez problémů, mohli by tu být ještě, takhle lidé zavření za dráty mysleli, že na západě je ráj na zemi, kam prostý čech nesmí, proto bylo po sametáči tak lehké lidi blbnout, neboť většina ani netušila, jaký je tam na západě "ráj", došlo jim to až pozdě, jinak cenzura v ČR začíná být stejná jako za totáče, media jsou úplatná, organizovaný zločin roste, tak jak kradou papláši dnes, by si soudruzi nedovolili, dnes velice rádi sčítáme oběti bolševíků, ale zajkímavé bude až někdo za 50 let sečte oběti tohohle "kapitalismu" počesku, jen v roce 2011 spáchalo podle organizace Fokus a Itransparency International 1000 lidí sebevraždu z důvodů krize aekonomické bídy, korunované otřesnými mezlidskými vztahy, nedávno s epokusial o sebevraždu kamarádka mé ženy, důvod byl jednoduchý - vyhodili jí z práce, manžel je po smrti a syn těžce nemocný, opravdu se denska nemáme čím chlubit

2 hlasy

Zdenko zdravím.Vaše názory působí na mnoho lidí jako balzám v moři nenávisti,možná až krutosti.Ještě jednou dík,že to nevzdáváte.

1 hlas

Moc Vám i panu Hlaváčovi děkuji za tak potěšitelná slova!:-)

0 hlasů

Za socialismu jsem měl jisté zaměstnání, bezplatné zdravotnictví, jistý dostatečný plat, jistý dostatečný důchod, dostupné bydlení + energie a stačilo jen pracovat!! Dneska si sice můžu říkat co chci, ale není mi to nic platné a nemám nic z výše uvedeného!! Zato mám skutečný policejní stát! Místo skutečné bezpečnosti, šmírování kamerami,republika prošpikovaná republika radary, které nikdy nespí snaha nachytat a obrat o peníze. Náhrada bezpečnosti buzerací a snaha přesvědčit veřejnost, že je to stejné!! Za socialismu jsme měli jednu policii a bezpečí, dnes pronásledují řidiče policie tři ale ulice jsou plné kapsářů a skutečných pirátů silnic, ne těch co jedou na 50ce 56!!

3 hlasy

Lidé, kteří nepotřebují svobodu, nikdy nežijí. To řekl soudruh Solženicin. Váš soudruh. I když možná už je zase imperialistický vrah...

1 hlas

To Vám opravdu nedochází,že tohle.co se tu děje není svoboda,že to s právní společností nemá co dočinění?

1 hlas

Je vidět, co jste za člověka a koho volíte. Svět posuzujete prizmatem sociálních dávek. Stačí, když Vám bude nějaký populista sypat, dá vám hnusný byt s nízkým nájmem, bezúročnou půjčku a vy si budete radostivě šoupat nohama. A nějaká neudržitelnost a zaostalost reality kolem sebe, totalitní diktatura, odliv mozků, ostnaté dráty, pro vás přestává být téma.

6 hlasů

Jak se prosím šoupe nohama RADOSTIVĚ? Pokud by se z této země ODLIL právě MOZEK VÁŠ, možná by se to tu kapánek zlepšilo!:-)))

5 hlasů

Víš proč se máš se hůř? Protože je tvůj bizarní ekonomický výkon poměřován s tržní realitou, nikoli plánem ideologických prognostiků. No konečně!

4 hlasy

Ale, ale, poté, co jsem vám někdy v minulém týdnu navrhovala změnu nicku na ve vašem případě mnohem výstižnější "perfidní rachomejtli s albinistickou fretkou", jste mi přece "vyhrožovala" tím, že jste už se mnou v diskusích skoncovala! Byla bych velmi ráda, pokud byste si posílila paměť (zkuste třeba gingko bilobu) a vůli k dodržování vlastních slibů, a to i pod svými dalšími nicky, např. tím Diana Stores.:-)))

8 hlasů

Laskavě neurážejte. Když tady tapetujete ty vaše myšlenkové pochody, je to vaše ostuda, ale nedivte se, že sposta lidí se neudrží a řekne vám na rovinu, co jste zač. Vždyť vy si nevidíte na špičku nosu a přitom jste obyčejná blbka s komunistickými názory.

1 hlas

Laskavě neurážejte. Když tady tapetujete ty vaše myšlenkové pochody, je to vaše ostuda, ale nedivte se, že sposta lidí se neudrží a řekne vám na rovinu, co jste zač

5 hlasů

Hezký den, paní Violo! Oceňte alespoň, kolik je jediný člověk pod několika nicky schopný na poměrně malém prostoru splácat pitomin.:-)))

4 hlasy

Blboun je krestni jmeno?

3 hlasy

Ano, Zweiblb!

0 hlasů

Možná přezdívka z dob "studia" na zvláštní škole.:-)))

4 hlasy

Rudá udavačka Cibule se opět ozvala ,že ?Běž raději vytřít chodbu.

7 hlasů

Nelze, tam by mohla přijít do jináče se soudruhem Švorce.

2 hlasy

se Švorcem ne, on se z hygienických důvodů nerozmnožuje. Nezaplatil vodné a teď smrdí.

1 hlas

Tupý nadpis od tupého redaktora plus manipulativní obsah článku.

1. Žádný komunismus NEBYL. Byl zde socialismus. Redaktor je BLBEC, který opakuje další BLBCE.
2. Manipuluje se pomocí pokládání manipulativních otázek. Lidé jsou nuceni odpovídat na otázku, který z režimů je lepší ale v reálu odpovědět neumí. Odpovídají tedy spíše na otázku, jestli se jim žilo před plyšákem lépe. Stále více lidí cítí, že ano. To samozřejmě neznamená, že bylo vše OK. Znamená to, že dnes se jim žije hůře než tehdy. Tím neříkají, že schvalují socialistický režim nebo komunistickou ideologii. Říkají, že jim prostě bylo lépe. Rozmlouvat jim to a říkat, že se mají lépe nyní a jsou jen pomýlení nebo že jejich pocity ovlivňuje sentiment a vzpomínky na bujaré mládí jsou nanic.

Jediné co má smysl je hledat cesty, aby se lidem žilo opět dobře. Aby se nemuseli dívat na megagrázly a zloděje, kteří se lidem smějí do xichtu a nadávají jim do lůzy. Aby se nemuseli dívat na arogantní oslavovače novodobých model, kteří sebe označují za ty slušné a neslušně pokřikují na nepřátele svých idolů. Teprve potom bude diskuze jestli bylo lépe dřív nebo dnes zbytečná.

17 hlasů

Díky téhle vládě, se stále více lidí hlásí k tomu, že budou volit KSČM. A je nutné si položit otázku, proč:


Kdo vystavěl školní budovy, tělocvičny a hřiště ? Kdo opravdu zabezpečil bezplatné školství na všech stupních ? Kdo vystavěl kulturní domy a staral se o aktivity mládeže ve volném čase Kdo vystavěl kryté bazény, zimní stadióny, fotbalové stadióny, sportovní haly ? Kdo vybudoval bezprašné cesty, aby bylo spojení do každé vesnice? Kdo rozšířil výstavbu železničních tratí a proved elektrifikaci, aby bylo spojení po ČR ? Kdo zabezpečil levné spojení pro občany do vesnic od rána do půlnoci? Kdo poskytoval výrazné slevy v dopravě pro pracující, studenty, důchodce ? Kdo zabezpečil, aby vlakové a autobusové spojení bylo zabezpečeno na směnový proces pracujících v návaznosti ? Kdo vybudoval metro?

Kdo prosadil lidem právo na svačinu, obědy, pracovní oblečení atd. v pracovním procesu? Kdo vystavěl vodní a tepelné elektrárny ? Kdo provedl elektrifikaci a plynofikaci v ČR? Kdo vystavěl mnoho nových továren a rekreačních zařízení ? Kdo vybudoval zemědělská družstva po celé republice, která byla obdivována i západem a byli jsme soběstační výrobou většiny potravin? Kdo vystavěl ty tzv. králíkárny pro občany, které mají dnes hodnotu miliónů? Kdo umožnil bydlení mladým manželstvím v levných bytech, krátce po uzavření sňatku ? Kdo zabezpečil, že věci pro děti byly za směšné peníze? Kdo dával nenávratné půjčky na výstavbu rodinných domků? Kdo dával novomanželské půjčky mladým lidem a za každé narozené dítě odečetl dosti vysokou částku z této půjčky? Kdo dával všem práci, takže měli všcichni z čeho platit dluhy, nebyli proto potřeba hyeny v lidské podobě - exekutoři?

3 hlasy

Kdo zabezpečil, že nebyli bezdomovci ? Kdo zabezpečil, že i chudá rodina žila slušně a nikdo neživořil ? Kdo vybudoval v obcích vodovody a regulace potoků ? Kdo vystavěl ve větších obcích a ve městech Knihovny, Požární zbrojnice, Obchody, Policejní stanice ? Kdo zveleboval svoje obce a města bez nároku na jakoukoliv mzdu? Kdo dokázal dát všem svým občanům práci? Kdo zabezpečil, že každý podnik, každá vesnice měla zajištěnou bezplatnou zdravotní péči ? Kdo postavil nemocnice a zdravotní střediska? Kdo vystavěl telekomunikační, rozhlasové a televizní systémy? Kdo zabezpečil, že se lidé nemuseli obávat o svůj život na ulici, ve svém domě, bytě, ať už v noci nebo ve dne a cítili se bezpečně? Je mnoho otázek, které by bylo ještě třeba doplnit, ale není to až tak důležité. Je však třeba připomenout, za jakých podmínek se všechno dělo! Toto všechno trvalo 40 let !!!! Poválečná doba, tzv. socialistická, začínala v krajině zdevastované, místy vybombardované válkou. Infrastruktura byla zničená nebo v lepším případě poškozená. Neexistovala, žádná pomoc ze zahraničí !!!!

– žádné eurofondy! Ba naopak, západní země nelibě nesly, že není u nás nastolen kapitalismus, jako u nich ! Náš hospodářský rozvoj byl záměrně brzděn, aby došlo k rozpadu. Země se musela trápit s vnitřním nepřítelem - to všichni dnes vidíme a slyšíme, jaké množství lidí se hlásí k tomu, že aktivně bojovali proti tehdejšímu režimu. Přesto všechno, země hospodářský rostla. Co dokázaly naše vědecké týmy. Nehrozil nám krach, pamatujete nějaký dluh naší republiky v r.1989, když země byla sametově předána ???? Co hlásají dnešní vyvolení ? Co dokázal KAPITALISMUS za 22 let s touto naší zemičkou ???? Toto srovnání si může udělat každý ! To vidíme všichni, nestaví se králíkárny, kromě pár narychlo stavěných, montovaných zahraničních hal ( které možná brzy zase osiří), podnikání krachuje. Studenti, kteří v roce 1989 měli 18-22 let mají dnes 40-45 let.

Tato generace si mnoho nepamatuje a nemůže ani porovnat situaci pravdivě se svou vlastní zkušenosti a nechá si lehce vtloukat do své hlavy nepravdy a učí to i své děti ! I ve školách se dnešní děti učí dějiny, které jsou mnohdy zmanipulované a nepravdivé ! Až vymře generace, která může hodnotit socialismus a kapitalismus, jelikož touto dobou prošla na vlastní kůži vše prožila, zůstane jen společnost absolutně neznalá skutečných dějin našeho národa Jen politologové a historici budou znát pravdu. Vlastně mnohým lidem tyto nepravdy vůbec nevadí a nemají zájem se nad nimi ani zamyslet! Proč ne, vždyť i vzdělání se dnes dá koupit za peníze a potom tu kvalitu zažíváme na každém kroku každý z nás! Ať je to u lékaře, u právní pomoci, u soudu, úřadech, na policii, ve školách atd. V Řecku je kapitalismus, kde se nenasytní politici a bohatí snaží dostat k moci a k osobním majetkům. Začaly platit jen principy nejmocnějších, síla peněz, moc bohatství jednotlivců - to je vyspělý systém ! Proč jdou lidé do politiky ? Jen naivní hlupák může uvěřit, že tito lidé se chtějí obětovat, aby udělali maximum pro lid této země, aby se nám žilo lépe .. Tlačí se tam proto, že si chtějí zajistit bohatství, touží po moci ! Do politiky bez peněz se nikdo nedostane, ledaže se stane figurkou mocných a dělá vše, co dostane za úkol ! Co vlastně jsou dnešní media ? Komu slouží ? Výlučně jen bohatým, o tom jsme se přesvědčili také mnohokrát. Kde dnes může zaznít pravda ? Kolik lidí je hrdo na to, že dokáže bez jakéhokoliv ostychu, lhát, podvádět a mnohdy i bez citu zabíjet? Toto je dnešní situace v ČR ! To nám přinesl nový demokratický systém ! Máte ještě národní hrdost?

3 hlasy

Hmm... dobry... ty rostes mladiku, dal jsem ti bod...

0 hlasů

Nevím jak kdo to hodnotí, já jsem ročník nar. 1973, takže něco málo jsem zažil, ale když porovnám život mé maminky tak musím říct, že se mádnes asi o 1 000% lépe a to navzdory, žejejí důchod nenínic mocbyla prodavačkou. Komunisti už nikdy. DĚKUJEME NEVRACEJTE SE!!!!

7 hlasů

To je fajn, že my mladí máme ještě rozum. Moje rodiče si rovněž užívají stáří v neskutečné podobě. Oba pracovali v dělnických profesích a jejich celoživotním dílem byl malý domek a tři fakani. Nyní na stará kolena jezdí do lázní za své kam je komouši nikdy na křížek neposlali a mají neskutečnou chuť pomáhat ostatním. Žijí.

1 hlas

Pokud chceme zabránit opakování té blbosti co se nazývala socialismem, pak musíme vytvořit lepší systém. To se za více než 20 let nepodařilo. Tento systém je lepší jen pro vyvolené.

6 hlasů

zaprdeny Cesi si holt stezujou, ze jim nelitaj peceny holubi do huby, aniz by vylezli z postele od telky. Co dodat. Kuva lidi, proberte se, zivot je o poznavani noveho, o experimentovani, ziskavani novych zkusenosti, potkavani novych prilezitosti. Ne o tom se narodit, nejak to prezit bez nejmensi uhony a umrit. Je mi vas lito ;[...

5 hlasů

Tak to jsem žila asi v jiném státě.

7 hlasů

cesi maji kratkou pamet a nebo si pamatovat nechteji utlak lidi kteri nebyli ve strane zabavovani majetku vezneni lidi s odlisnym nazorem znemozneni studia atd atd toto je jen kratky vycet hruz komunistickych

7 hlasů

Tím myslíte rok 1950 ???

2 hlasy

Děláte samozřejmě z komára velblouda. Žádný útlak lidí, kteří nebyli ve straně neexistoval. Možná kolem padesátek. Možná. Jen neschopní flákači, grázlové a feťáci, které režim naháněl za trestné činy dle tehdejšího práva se nyní snaží vydávat za bojovníky proti zlému režimu. Zabavování majetku se týkalo let po komunistickém puči. Od té doby se nikomu nic nezabavovalo. Za odlišný názor se nevěznilo. To je už ultrablbost. Za rozvracení republiky ano. Stejně Vás dnes potrestají za zpochybnění holokaustu nebo třeba za výrok o ničivé vlně Tsunami. Znemožnění studia je kravina non plus ultra. Já sám vystudoval v pohodě vysokou i s tetkou která v 69-tém emigrovala do USA. A znám plno lidí s podobnou zkušeností. Lžeš ty hrůzo .. to je asi tak vše

13 hlasů

To tedy nemohu jinak, než potvrdit. Já sama jsem měla za sousedku bývalou vedoucí hotelu, která kradla jako straka, přišli jí na to a seděla v Pardubicích. po propuštění přišla revoluce a ona byla rázem bojovnice proti režimu, neprávem vězněná, i když celá vesnice věděla, za co seděla. A znala jsem za svého okolí mnoho lidí, kteří se prý chudáci nedostali na studia, ovšem cudně pomlčeli, že měli průměr 3 a horší. Tak to je pak těžké....((-:

0 hlasů

Pane, předpokládám že jste v té době žil někde na salaši.Jinak byste věděl o soustavném nátlaku na nestraníky ve všech profesích, aby vstoupili do strany.A mnohdy s těžkými hrozbami, které byly často splněny.Ti kteří se otevřeně postavili ( a nejedná se o žádná pochybná individua, která zde vyjmenováváte) na to doplatili mnohem hůř, nejen nemožností studia, ale vyhazovem z práce a soustavným prohlídkám Stb.O tom že o Vás neustále rozhodovaly pouliční drbny z uličnických výborů, vypatlanci ze závodních výborů ROH a KSČ,o tom už se vůbec nebudu rozšiřovat.Možná jste se, i přes emigrantskou tetičku ,dostal na školu, třeba proto, že jste poctivě chodil do průvodu na 1.máje, nebo vyvěšoval sovětské vlaječky a způsobně chodil k volbám.Neberu Vám to, ale nazývat lživou lůzou ty , kteří si tento systém hezky vyžrali, svědčí o tom, že jste se na vysokou školu nedostal díky své inteligenci ale možná z docela jiné příčiny.Váš příspěvek je toho důkazem

0 hlasů

Tak to uz zase tak dobry neni, ja jsem v te dobe zil, pro urcite skupiny lidi to nebyla zadna sranda. Zivnostnici, soukromi zemedelci, drobni podnikatele...
Narodil jsi se v roce 1968, v nasledujicich letech byla nrmalizace, spousta lidi tehdy prisla o svou praci, spousta nemohla studovat, o nemoznosti cestovat nemluve...

0 hlasů

jedinny kdo tu lze jste vy a nebo to nepamatujete osobne znam dost lidi kteri nesmeli studovat kterym byl zabaven majetek cestovat se temer nesmelo NELZETE !!!!!!!!!


6 hlasů

KOMUNISTICKÁ TYRANIE:
Ano byla to neskutečná hrůza! Každej musel do práce a to si ještě mohl vybírat, zda přijme práci, kde se upíše třeba na 10 let a oni mu dají podnikový byt nebo nenávratnou půjčku na stavbu rodinného domku. Například jistota, že pokud budu makat a neudělám průser, budu mít práci třeba až do penze, lidi neskutečně deptala.

Neskutečné násilí bylo pácháno na nemocných. Místo, aby byl vybírán regulační poplatek u lékaře a poté v lékárně včetně tučného doplatku jako v každé demokratické společnosti za léky, odbyli pacienta tím, že za jeden recept musel zaplatit jen jednu korunu.

A co teprve vnucování sociálních jistot, že po odpracování 40 let má člověk právo na penzi. Ženský si vybrečely oči do krvava, když odcházely do důchodu po porození dvou dětí již v 55. letech. Kolik lidí tenkrát snilo o tom, aby mohli dělat o 10 - 15 let déle.

Po operacích se dělo lidem také bezpráví. Zpravidla 6 týdnů se člověk zotavoval v nemocnici a poté doma. Vůbec mu nebylo dopřáno sladkého pocitu hrůzy, zda ho po návratu do práce hned nepropustí. A co teprve když Vás do půl roku po operaci poslali do lázní. A ti komunističní tyrani nám nedali žádnou možnost finanční spoluúčasti. Ne přátelé, nedali nám možnost zaplatit si ani třetinu.

Bylo to opravdu děsivé a devastující období našich dějin. Z lidí a hlavně dětí se stala bezcitná zvěř. Za komunistů mladší vstávali v autobuse, aby pustili sednout ty starší. Dnešní mladí již znají svá práva v demokratické společnosti a pěkně zůstanou sedět.

Již nikdy nechci zažít sociální jistoty ani morální zhoubu, která tenkrát panovala.

17 hlasů

Za komousu se prumerny d;chodce dozival 18ti mesicu duchodu...

0 hlasů

Moje babička za komoušů šla do penze a žije doposud a mnoho jiných, podle vás až moc.

0 hlasů

piste si co chcete ja napsal pravdu jak to bylo ..... zeptejte se lidi kteri byli vezneni kterym zabavili majetek pole louky ktere nevzali na skolu protoze nebyli vestrane kteri byli vezneni a tyrani.....

5 hlasů

Takové neznám, které nevzali na školu, buď chtěli anebo nechtěli, ale pravda na školu dále se dostal, kdo na to měl, tím, že udělal zkoušky Ne kdo je jak bohatý a kolik si může dovolit zaplatit. A nemate pravdu, že musel být ve straně.
Číší z vás závist a nenávist, že jsme si mohli, kdysi dovolit koupit v obchodě telecí, jehněčí, hovězí, skopové, bez front na pracáku.

0 hlasů

Jožine, vy ale pořád dokola omíláte počátek padesátých let. Jenže pak bylo ještě dalších téměř 40 let, kdy se situace neustále zlepšovala. Také jsem znala pár lidí, které zavřeli, ale bylo to buď pro příživu, protože se jim nechtělo makat, nebo pro krádeže. Ale také se zavíralo za rozkrádání socialistického majetku (dnes státních peněz a majetku). Dovedete si představit kolik by za to tenkrát bylo odsouzeno dnešních rozkrádačů a tunelářů? Mí rodiče ani já jsme nikdy v KSC nebyli, přesto jsem neměla problém se dostat na vysokou. Ani já, ani moji spolužáci z gymplu. Tak co tady pořád melete za nesmysly? Naopak, dcera a syn tehdejšího komunistického papaláše se nedostali ani na gympl, protože byli blbí. Dnes by se tam dostali bez problémů a bez problémů by i vystudovali, kdyby na to měli dost peněz.

5 hlasů

Jedine co se zlepsovalo, to byla technologie zajisteni hranic proti uteku a vymakanejsi zpusob terorizovani vlastniho obyvatelstva. Svoboda nulova.

5 hlasů

Co je to svoboda doposud jsem ji nepoznal, je jen pro vyvolené.

0 hlasů

Miloušovi voliči promluvili.

12 hlasů

Tak Václave, bez hádanek. Zeman nebo Jakeš? Miloš nebo Milouš? Nebo oba?

2 hlasy

Jo Milouš Jakeš to byla extratřída, ale když ho dnes srovnám s neúspěšným kandidátem na Hrad, musím se mu hluboce omluvit!:-))

5 hlasů

Zbytecne si placate jatra, hloupe reci...

0 hlasů

Je to smutné, ale když si vezmeš, že 50% lidí v každém státě je podprůměrných a nějaké procento "úplně", tak se není čemu divit.

4 hlasy

Co je to podprůměrný? Já to rozděluji na ty co nemají zájem mocichtivosti a pak na ty nemocné touhou po moci.

0 hlasů




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 08/2024 najdete >




Týden

Sedmička

Interview

Instinkt

TV Barrandov

Kino Barrandov